David Tremayne, zpravodaj Mezinárodní automobilové federace, se před závodem zamýšlí nejen nad strategií McLarenu. Jen úvahy, nebo ví něco víc?
Bude Lewis Hamilton schopen konkurovat Alonsovi i během závodu? Tremayne na oficiálních stránkách F1 předpokládá, že veze méně paliva. Zdál se mu po kvalifikaci spokojený s pole-position, ale zklamaný z náskoku před svým týmovým kolegou. Navíc Alonso je podezřele nadšený druhým místem...
A co tahkle Ferrari? Oba piloti jsou pořád o něco pomalejší než stříbrné šípy, ale co když mají plné nádrže? Tremayne je v trénincích sledoval a i čísla z pátečního odpoledního tréninku naznačují, že při dlouhých jízdách, kde jezdci vezou nejvíce paliva, nemělo Ferrari konkurenci. Konkurence však nemusela esa ukázat.
Ještě k palivu... Kde se nejvíce nabízí velký rozdíl ve strategii obou pilotů, to je u Renaultu. Zatímco Fisichella byl po celý víkend vyrovnaným soupeřem mladého Kovalainena, v posledních patnácti kvalifikačních minutách zůstal posledním v TOP-10. Ten má v plánu o zastávku méně a bude bodovat.
A poslední řada v oranžových barvách nizozemského Spykeru? Spyker je nejpomalejší, má ovšem rychlého Sutila. Ten by měl hledět dokončit závod, zato s Albersem to jde z kopce. Zdůvodnění, že jeho Spyker byl pomalým na rovince, je opravdu bídnou výmluvou poté, co na Sutila ztratil obvyklou půlsekundu.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.