David Tremayne, zpravodaj Mezinárodní automobilové federace, se před závodem zamýšlí nejen nad strategií McLarenu. Jen úvahy, nebo ví něco víc?
Bude Lewis Hamilton schopen konkurovat Alonsovi i během závodu? Tremayne na oficiálních stránkách F1 předpokládá, že veze méně paliva. Zdál se mu po kvalifikaci spokojený s pole-position, ale zklamaný z náskoku před svým týmovým kolegou. Navíc Alonso je podezřele nadšený druhým místem...
A co tahkle Ferrari? Oba piloti jsou pořád o něco pomalejší než stříbrné šípy, ale co když mají plné nádrže? Tremayne je v trénincích sledoval a i čísla z pátečního odpoledního tréninku naznačují, že při dlouhých jízdách, kde jezdci vezou nejvíce paliva, nemělo Ferrari konkurenci. Konkurence však nemusela esa ukázat.
Ještě k palivu... Kde se nejvíce nabízí velký rozdíl ve strategii obou pilotů, to je u Renaultu. Zatímco Fisichella byl po celý víkend vyrovnaným soupeřem mladého Kovalainena, v posledních patnácti kvalifikačních minutách zůstal posledním v TOP-10. Ten má v plánu o zastávku méně a bude bodovat.
A poslední řada v oranžových barvách nizozemského Spykeru? Spyker je nejpomalejší, má ovšem rychlého Sutila. Ten by měl hledět dokončit závod, zato s Albersem to jde z kopce. Zdůvodnění, že jeho Spyker byl pomalým na rovince, je opravdu bídnou výmluvou poté, co na Sutila ztratil obvyklou půlsekundu.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.