O víkendu nás čeká Velká cena USA, jeden z nejzajímavějších a divácky nejatraktivnějších závodů v kalendáři Formule 1.
Slovo "nejatraktivnějších" je zde i přes výborné zážitky fanoušků těsně u závodní dráhy poněkud sporné, všichni si pamatují předloňský závod, kterého se zúčastnilo pouze šest vozů na pneumatikách Bridgestone, když Michelin v zápalu boje s konkurencí připravil pneumatiky, které nevydržely tlak v klopené zatáčce déle než pět kol. Po nárazu do betonové zdi si nejčernější vzpomínky odvezl Ralf Schumacher se zlomeným obratlem. A betonová zeď na vnějšku klopenky jej v Indinapolis zastavila i v roce 2003, kdy jej "pouze" bolela záda. Dotek betonu zkusil i v sezóně 2004. V roce 2003 zde navíc nešťastně kolidoval s tehdejším týmovým kolegou u Williamsu Montoyou.
Ralf Schumacher: "Na Indianapolis opravdu nemám nejlepší vzpomínky, vyzkoušel jsem si tu pár nehod. Nejradši bych na to všechno zapomenul. Pokusím se dát vzpomínky stranou a naladit se pozitivněji. Největší výzvou v Indianapolis je hledání správného vyvážení auta. Důležitá je hodně velká rychlost na dlouhé rovince při zachování ovladatelnosti v klikaté a zrádné vnitřní pasáži."
Lewis Hamilton přestoupil do Ferrari na sezónu 2025 po ukončení dvanáctileté kariéry u Mercedesu. Mezitím tým Mercedes získal mladého Andrea Kimiho Antonelliho a představil novou spolupráci s Adidas.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.