KANADA - TISKOVÁ KONFERENCE: Lewis Hamilton (McLaren), Nick Heidfeld (BMW Sauber), Alex Wurz (Williams)
Lewis Hamilton - vítěz Fantastický den, tohle je nová historie. Věděl jsem, že mohu vyhrát, šlo jen o to kdy a kde. Tým mi dal perfektní auto, safety car udělal závod trochu nudným, ale zase po restartech to bylo vždy o to zajímavější. Vždycky nás safety car pustil, chvíli jsme závodili a zase jsme museli zpomalit, pořád dokola. Tým odvedl skvělou práci při mé zastávce před prvním výjezdem safety caru. Poslední kola jsem už mohl jen odpočítávat. Viděl jsem stav na tabuli, ale jsem ten typ člověka, který závodí až do konce. Takže jsem si radši dával pozor a užíval si to. Musím toto vítězství věnovat tátovi, protože bez něj by to nebylo možné.
Nick Heidfeld - 2. Bylo to skvělé, důležitý byl start. Povedl se mi, předjel jsem Alonsa a dostal jsem se do Lewisova závěsu. Potom jsem viděl, že Fernando to přehnal a vyjel ven. Na sefaty car jsem nakonec nedoplatil, tým odvedl výbornou práci. Nejdůležitější je, že Robert je v pořádku. Viděl jsem to auto vedle trati a neměl jsem žádné informace. Za všechny ty nehody mohou nadrolené pneumatiky mimo ideální stopu, s tím se musí něco udělat, ten problém je tu vždy. Dobrá, máme být nejlepší piloti na světě a máme si udržet ideální stopu, ale tady jde o centimetry.
Alex Wurz - 3. Je to jako sen! Máme za sebou těžký víkend, nemohli jsme najít rytmus, ale ukázal jsem, že umím závodit. Neudělal jsem žádnou chybu a jsem moc rád, že domů vezu takový výsledek. Abych pravdu řekl, s pneumatikami to bylo peklo, takže děkuji bohu za safety car, jinak by se mi pneumatiky úplně rozdrolily.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.