KANADA - KVALIFIKACE: Lewis Hamilton viditelně zariskoval a zajel čas, kterému nemohl ani Fernando Alonso konkurovat. Ferrari je znovu pomalejší než McLaren.
V první patnáctiminutovce jezdci pokračovali v chybách z tréninků. Výlety mimo trať si vyzkoušeli Kovalainen, Coulthard, i další. Po sedmi minutách musela být kvalifikace na několik minut zastavena červenými vlajkami, když čtvrtou zatáčku nezvládl Kovalainen a záď Renaultu po přetáčivém smyku zcela zdemoloval o zeď. Nakonec se všichni stihli vrátit na trať a souboj o prvních šestnáct míst byl tentokrát výjimečně napínavý. V poslední minutě se pořadí zcela přesypalo a postup vyobojovali piloti Hondy, Red Bullu i Toro Rosso. Vypadli Ralf Schumacher s Toyotou i Heikki Kovalainen s Renaultem. Poslední jsou Spykery, Sutil o více než půl sekundy před Albersem. Vpředu zůstává silná čtyřka s Räikkönenem v čele.
Druhá patnáctiminutovka dnes výrazně zrychlila a šest posledních míst zůstalo pilotům stájí Honda a Toro Rosso. Vypadli i David Coulthard a Takuma Sato, který byl z druhé šestky nejrychlejší. Vůbec nejrychlejší čas druhé části kvalifikace zajel Lewis Hamilton, který se v čele držel po celou čtvrthodinu. Zato Räikkönen s Ferrari se moc nesnažil a nakonec měl štěstí, že mu zůstala devátá příčka.
Závěrečný boj nejrychlejších desíti o pole-position přinesl napětí a zvraty v poslední minutě. McLareny hlídaly první řadu a po průjezdu Räikkönena bylo jasné, že o ni nepřijdou. Massa je už nemohl ohrozit, ztrácel na druhém mezičase několik desetin na svého týmového kolegu. O největší senzaci se nakonec postaral Lewis Hamilton, když Fernandovi Alonsovi nadělil téměř půl sekundy. Jestli má stejné množství paliva jako dvojnásobný šampion, může mluvit o dalším úspěchu a zítra mu určitě nikdo jiný než soupeři ve vítězství bránit nebude. Räikkönenovo Ferrari nakonec na na čtvrté misto odsunul dnes velmi rychlý Heidfeld s BMW a Massa se tím propadl až do třetí řady. Další pěknou kvalifikaci předvedl Nico Rosberg. Pátá řada zůstala Italům.
Lewis Hamilton přestoupil do Ferrari na sezónu 2025 po ukončení dvanáctileté kariéry u Mercedesu. Mezitím tým Mercedes získal mladého Andrea Kimiho Antonelliho a představil novou spolupráci s Adidas.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.