KANADA - KVALIFIKACE: Lewis Hamilton viditelně zariskoval a zajel čas, kterému nemohl ani Fernando Alonso konkurovat. Ferrari je znovu pomalejší než McLaren.
V první patnáctiminutovce jezdci pokračovali v chybách z tréninků. Výlety mimo trať si vyzkoušeli Kovalainen, Coulthard, i další. Po sedmi minutách musela být kvalifikace na několik minut zastavena červenými vlajkami, když čtvrtou zatáčku nezvládl Kovalainen a záď Renaultu po přetáčivém smyku zcela zdemoloval o zeď. Nakonec se všichni stihli vrátit na trať a souboj o prvních šestnáct míst byl tentokrát výjimečně napínavý. V poslední minutě se pořadí zcela přesypalo a postup vyobojovali piloti Hondy, Red Bullu i Toro Rosso. Vypadli Ralf Schumacher s Toyotou i Heikki Kovalainen s Renaultem. Poslední jsou Spykery, Sutil o více než půl sekundy před Albersem. Vpředu zůstává silná čtyřka s Räikkönenem v čele.
Druhá patnáctiminutovka dnes výrazně zrychlila a šest posledních míst zůstalo pilotům stájí Honda a Toro Rosso. Vypadli i David Coulthard a Takuma Sato, který byl z druhé šestky nejrychlejší. Vůbec nejrychlejší čas druhé části kvalifikace zajel Lewis Hamilton, který se v čele držel po celou čtvrthodinu. Zato Räikkönen s Ferrari se moc nesnažil a nakonec měl štěstí, že mu zůstala devátá příčka.
Závěrečný boj nejrychlejších desíti o pole-position přinesl napětí a zvraty v poslední minutě. McLareny hlídaly první řadu a po průjezdu Räikkönena bylo jasné, že o ni nepřijdou. Massa je už nemohl ohrozit, ztrácel na druhém mezičase několik desetin na svého týmového kolegu. O největší senzaci se nakonec postaral Lewis Hamilton, když Fernandovi Alonsovi nadělil téměř půl sekundy. Jestli má stejné množství paliva jako dvojnásobný šampion, může mluvit o dalším úspěchu a zítra mu určitě nikdo jiný než soupeři ve vítězství bránit nebude. Räikkönenovo Ferrari nakonec na na čtvrté misto odsunul dnes velmi rychlý Heidfeld s BMW a Massa se tím propadl až do třetí řady. Další pěknou kvalifikaci předvedl Nico Rosberg. Pátá řada zůstala Italům.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.