KANADA - KVALIFIKACE: Lewis Hamilton viditelně zariskoval a zajel čas, kterému nemohl ani Fernando Alonso konkurovat. Ferrari je znovu pomalejší než McLaren.
V první patnáctiminutovce jezdci pokračovali v chybách z tréninků. Výlety mimo trať si vyzkoušeli Kovalainen, Coulthard, i další. Po sedmi minutách musela být kvalifikace na několik minut zastavena červenými vlajkami, když čtvrtou zatáčku nezvládl Kovalainen a záď Renaultu po přetáčivém smyku zcela zdemoloval o zeď. Nakonec se všichni stihli vrátit na trať a souboj o prvních šestnáct míst byl tentokrát výjimečně napínavý. V poslední minutě se pořadí zcela přesypalo a postup vyobojovali piloti Hondy, Red Bullu i Toro Rosso. Vypadli Ralf Schumacher s Toyotou i Heikki Kovalainen s Renaultem. Poslední jsou Spykery, Sutil o více než půl sekundy před Albersem. Vpředu zůstává silná čtyřka s Räikkönenem v čele.
Druhá patnáctiminutovka dnes výrazně zrychlila a šest posledních míst zůstalo pilotům stájí Honda a Toro Rosso. Vypadli i David Coulthard a Takuma Sato, který byl z druhé šestky nejrychlejší. Vůbec nejrychlejší čas druhé části kvalifikace zajel Lewis Hamilton, který se v čele držel po celou čtvrthodinu. Zato Räikkönen s Ferrari se moc nesnažil a nakonec měl štěstí, že mu zůstala devátá příčka.
Závěrečný boj nejrychlejších desíti o pole-position přinesl napětí a zvraty v poslední minutě. McLareny hlídaly první řadu a po průjezdu Räikkönena bylo jasné, že o ni nepřijdou. Massa je už nemohl ohrozit, ztrácel na druhém mezičase několik desetin na svého týmového kolegu. O největší senzaci se nakonec postaral Lewis Hamilton, když Fernandovi Alonsovi nadělil téměř půl sekundy. Jestli má stejné množství paliva jako dvojnásobný šampion, může mluvit o dalším úspěchu a zítra mu určitě nikdo jiný než soupeři ve vítězství bránit nebude. Räikkönenovo Ferrari nakonec na na čtvrté misto odsunul dnes velmi rychlý Heidfeld s BMW a Massa se tím propadl až do třetí řady. Další pěknou kvalifikaci předvedl Nico Rosberg. Pátá řada zůstala Italům.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.