KANADA - KVALIFIKACE: Lewis Hamilton viditelně zariskoval a zajel čas, kterému nemohl ani Fernando Alonso konkurovat. Ferrari je znovu pomalejší než McLaren.
V první patnáctiminutovce jezdci pokračovali v chybách z tréninků. Výlety mimo trať si vyzkoušeli Kovalainen, Coulthard, i další. Po sedmi minutách musela být kvalifikace na několik minut zastavena červenými vlajkami, když čtvrtou zatáčku nezvládl Kovalainen a záď Renaultu po přetáčivém smyku zcela zdemoloval o zeď. Nakonec se všichni stihli vrátit na trať a souboj o prvních šestnáct míst byl tentokrát výjimečně napínavý. V poslední minutě se pořadí zcela přesypalo a postup vyobojovali piloti Hondy, Red Bullu i Toro Rosso. Vypadli Ralf Schumacher s Toyotou i Heikki Kovalainen s Renaultem. Poslední jsou Spykery, Sutil o více než půl sekundy před Albersem. Vpředu zůstává silná čtyřka s Räikkönenem v čele.
Druhá patnáctiminutovka dnes výrazně zrychlila a šest posledních míst zůstalo pilotům stájí Honda a Toro Rosso. Vypadli i David Coulthard a Takuma Sato, který byl z druhé šestky nejrychlejší. Vůbec nejrychlejší čas druhé části kvalifikace zajel Lewis Hamilton, který se v čele držel po celou čtvrthodinu. Zato Räikkönen s Ferrari se moc nesnažil a nakonec měl štěstí, že mu zůstala devátá příčka.
Závěrečný boj nejrychlejších desíti o pole-position přinesl napětí a zvraty v poslední minutě. McLareny hlídaly první řadu a po průjezdu Räikkönena bylo jasné, že o ni nepřijdou. Massa je už nemohl ohrozit, ztrácel na druhém mezičase několik desetin na svého týmového kolegu. O největší senzaci se nakonec postaral Lewis Hamilton, když Fernandovi Alonsovi nadělil téměř půl sekundy. Jestli má stejné množství paliva jako dvojnásobný šampion, může mluvit o dalším úspěchu a zítra mu určitě nikdo jiný než soupeři ve vítězství bránit nebude. Räikkönenovo Ferrari nakonec na na čtvrté misto odsunul dnes velmi rychlý Heidfeld s BMW a Massa se tím propadl až do třetí řady. Další pěknou kvalifikaci předvedl Nico Rosberg. Pátá řada zůstala Italům.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.