Oba jsou mladí, oba nováčci v F1, oba bývalí i současní soupeři, oba z GP2. Jeden je dnes opěvovaný, druhý kritizovaný.
Kovalainen suverénně vedl seriál GP2 v roce 2005, ale v závěru na celé čáře prohrál s Rosbergem. Rosberg byl v tu ránu hladce v F1 s Williamsem, Kovalainen "pouze testoval pro Renault". Hamilton loni ovládl GP2 a nenechal se zaskočit skvěle finišujícím Piquetem. Hamilton je okamžitě v F1, Piquet "pouze testuje pro Renault".
A v F1 příběh pokračuje: zatímco Hamilton nečekaně rychle získal místo u nejlepšího týmu a září, Kovalainen po letech testování pronikl do F1, kde živoří s Renaultem prodělávajícím menší krizi a postrádajícím Alonsa. Alonsa, dvojnásobného šampiona, dnes vyrovnaného týmového kolegy nezkušeného Hamiltona u McLarenu.
Pat Symonds, hlavní inženýr stáje Renault: "Takové srovnání není spravedlivé. Loni se McLarenu zase tak dobře nevedlo a vsadím se, že kdyby přišel Hamilton loni, byl by v úplně jiné situaci. Heikki má smůlu, že u nás začal právě letos, kdy jsme tak docela neuspěli s přípravou R27. Takové auto vás může vypéct a teď několikrát vypeklo Heikkiho. Začalo to už tou nepříjemnou nehodou v Bahrajnu. To je to poslední, co by začínajícímu pilotovi prospělo."
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.