Ještě jednou k týmové strategii stáje McLaren v Monaku. Podle FIA se jednalo o strategii, nikoliv režii. A David Coulthard se svému bývalému zaměstnavateli nediví.
Dnes už nejstarší i nejzkušenější pilot Formule 1 zná tým McLaren a jeho šéfa Rona Dennise velmi dobře. Závodil se stříbrným šípem v letech 1996-2003 a dosáhl nemalých úspěchů, ale okusil si i zklamání, když v kritických situacích dostal v závodech výhodu Mika Häkkinen, ať už v podobě náhradního vozu nebo lépe načasované zastávky v boxech.
David Coulthard pro britskou televizi ITV: "Britská média cítila křivdu na Lewisovi. Ale já bych McLaren tak neodsuzoval, vždyť právě McLaren dal Lewisovi příležitost. McLaren nám vrátil naději na našeho nového světového šampiona. Tak se na to najednou nedívejme tak, že se McLaren snaží zničit našeho chlapce.
Lewis musí dostat čas, aby jako závodník vyzrál. Jestli bude pokračovat tak jako doposud, stane se během několika let tím nejlepším. Měli bychom být vděční McLarenu a nedělat nic, co povede k narušení vztahů mezi Lewisem a jeho týmem. Kdyby byl u Spykeru, těžko by něčeho dosáhl.
Musíte si uvědomit, že jezdec je součástí týmu. Divák si může představovat, že ti ostatní tam neexistují, ale nastávají určité situace, kdy musí dojít na těžká rozhodnutí a instrukce. Ten tým musí někdo budovat a řídit a někdy se musí nevyhnutelně rozhodnout, který jezdec dostane výhodu.
Ptáte se, jestli to bylo fér, nařídit Lewisovi, aby se v Monaku držel zpět? Potom se já ptám: Co je to "fér"? On dostal příležitost závodit za jeden z nejúspěšnějších týmů v F1, to se obvykle hochům bez zkušeností nestává. Mohli mu zajistit místo v jiném týmu, kde by jako výborný pilot odváděl výbornou práci, ale nebyl by skoro vidět.
Pomáhají mu budovat jeho vlastní budoucí úspěchy, slávu, jeho budoucnost. Takže je těžké tvrdit, že něco nebylo fér. Fernando startoval z pole-position a vedl závod. Lidé si myslí, že kdyby příkaz ke zpomalení nepřišel, Lewis by se dostal dopředu. Ale to je v Monaku hodně nereálné a každý pokus je nesmyslně riskantní."
Lewis Hamilton přestoupil do Ferrari na sezónu 2025 po ukončení dvanáctileté kariéry u Mercedesu. Mezitím tým Mercedes získal mladého Andrea Kimiho Antonelliho a představil novou spolupráci s Adidas.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.