Ještě jednou k týmové strategii stáje McLaren v Monaku. Podle FIA se jednalo o strategii, nikoliv režii. A David Coulthard se svému bývalému zaměstnavateli nediví.
Dnes už nejstarší i nejzkušenější pilot Formule 1 zná tým McLaren a jeho šéfa Rona Dennise velmi dobře. Závodil se stříbrným šípem v letech 1996-2003 a dosáhl nemalých úspěchů, ale okusil si i zklamání, když v kritických situacích dostal v závodech výhodu Mika Häkkinen, ať už v podobě náhradního vozu nebo lépe načasované zastávky v boxech.
David Coulthard pro britskou televizi ITV: "Britská média cítila křivdu na Lewisovi. Ale já bych McLaren tak neodsuzoval, vždyť právě McLaren dal Lewisovi příležitost. McLaren nám vrátil naději na našeho nového světového šampiona. Tak se na to najednou nedívejme tak, že se McLaren snaží zničit našeho chlapce.
Lewis musí dostat čas, aby jako závodník vyzrál. Jestli bude pokračovat tak jako doposud, stane se během několika let tím nejlepším. Měli bychom být vděční McLarenu a nedělat nic, co povede k narušení vztahů mezi Lewisem a jeho týmem. Kdyby byl u Spykeru, těžko by něčeho dosáhl.
Musíte si uvědomit, že jezdec je součástí týmu. Divák si může představovat, že ti ostatní tam neexistují, ale nastávají určité situace, kdy musí dojít na těžká rozhodnutí a instrukce. Ten tým musí někdo budovat a řídit a někdy se musí nevyhnutelně rozhodnout, který jezdec dostane výhodu.
Ptáte se, jestli to bylo fér, nařídit Lewisovi, aby se v Monaku držel zpět? Potom se já ptám: Co je to "fér"? On dostal příležitost závodit za jeden z nejúspěšnějších týmů v F1, to se obvykle hochům bez zkušeností nestává. Mohli mu zajistit místo v jiném týmu, kde by jako výborný pilot odváděl výbornou práci, ale nebyl by skoro vidět.
Pomáhají mu budovat jeho vlastní budoucí úspěchy, slávu, jeho budoucnost. Takže je těžké tvrdit, že něco nebylo fér. Fernando startoval z pole-position a vedl závod. Lidé si myslí, že kdyby příkaz ke zpomalení nepřišel, Lewis by se dostal dopředu. Ale to je v Monaku hodně nereálné a každý pokus je nesmyslně riskantní."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.