Ještě jednou k týmové strategii stáje McLaren v Monaku. Podle FIA se jednalo o strategii, nikoliv režii. A David Coulthard se svému bývalému zaměstnavateli nediví.
Dnes už nejstarší i nejzkušenější pilot Formule 1 zná tým McLaren a jeho šéfa Rona Dennise velmi dobře. Závodil se stříbrným šípem v letech 1996-2003 a dosáhl nemalých úspěchů, ale okusil si i zklamání, když v kritických situacích dostal v závodech výhodu Mika Häkkinen, ať už v podobě náhradního vozu nebo lépe načasované zastávky v boxech.
David Coulthard pro britskou televizi ITV: "Britská média cítila křivdu na Lewisovi. Ale já bych McLaren tak neodsuzoval, vždyť právě McLaren dal Lewisovi příležitost. McLaren nám vrátil naději na našeho nového světového šampiona. Tak se na to najednou nedívejme tak, že se McLaren snaží zničit našeho chlapce.
Lewis musí dostat čas, aby jako závodník vyzrál. Jestli bude pokračovat tak jako doposud, stane se během několika let tím nejlepším. Měli bychom být vděční McLarenu a nedělat nic, co povede k narušení vztahů mezi Lewisem a jeho týmem. Kdyby byl u Spykeru, těžko by něčeho dosáhl.
Musíte si uvědomit, že jezdec je součástí týmu. Divák si může představovat, že ti ostatní tam neexistují, ale nastávají určité situace, kdy musí dojít na těžká rozhodnutí a instrukce. Ten tým musí někdo budovat a řídit a někdy se musí nevyhnutelně rozhodnout, který jezdec dostane výhodu.
Ptáte se, jestli to bylo fér, nařídit Lewisovi, aby se v Monaku držel zpět? Potom se já ptám: Co je to "fér"? On dostal příležitost závodit za jeden z nejúspěšnějších týmů v F1, to se obvykle hochům bez zkušeností nestává. Mohli mu zajistit místo v jiném týmu, kde by jako výborný pilot odváděl výbornou práci, ale nebyl by skoro vidět.
Pomáhají mu budovat jeho vlastní budoucí úspěchy, slávu, jeho budoucnost. Takže je těžké tvrdit, že něco nebylo fér. Fernando startoval z pole-position a vedl závod. Lidé si myslí, že kdyby příkaz ke zpomalení nepřišel, Lewis by se dostal dopředu. Ale to je v Monaku hodně nereálné a každý pokus je nesmyslně riskantní."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.