Co se podařilo před léty Ferrari v Rakousku, to teď potkalo McLaren. Jenže zatímco průhledné znevýhodnění Barrichella ve prospěch Schumachera u Ferrari bylo podnětem k zákazu týmové režie, McLaren byl na základě těchto pravidel očištěn.
Závěrem vyšetřování FIA je, že McLaren týmovou režii nepoužil. Asi tomu tak opravdu nebylo, McLaren v Monte Carlu neovlivňoval pořadí svých jezdců na trati. Ale ani Ron Dennis se netají tím, že po druhých zastávkách v boxech zakázal vyrovnané jezdecké dvojici závodění a nařídil bezpečný dojezd do cíle za plných 18 bodů pro tým.
Damon Hill, prezident britského klubu závodníků (BRDC) a šampion Formule 1 z roku 1996, pro britské noviny Daily Mail: "Mezi F1 a diváky platí nepsaná smlouva. Diváci se dívají na F1, aby viděli závody. Jakmile spolu dva jezdci z jedné stáje nesmějí závodit, smlouva je porušena.
Nigel Mansell, šampion Formule 1 z roku 1992, pro britskou televizi ITV: "McLaren udělal správné rozhodnutí, jejich strategie byla perfektní. Alonso jel dostatečně rychle na to, aby je nemohl nikdo ohrozit, a nebyl důvod riskovat. Udělal by to každý tým."
Jackie Stewart, trojnásobný šampion Formule 1 z 60. let a zkušený majitel stáje F1 v 90. letech, pro magazín AutoMoto 365: "Nevidím na tom nic špatného. Další skvělé druhé místo pro Hamiltona. Co by si pomohl, kdyby se v Monaku snažil předjet Alonsa? S největší pravděpodobností by skončil ve svodidlech a McLaren by přišel o body. Situace mezi Barrichellem a Schumacherem byla o něčem jiném. Musel tenkrát zpomalit tak o 50 km/h, aby jej Schumacher mohl předjet. To byla rána pro diváky i média. Ale nemůžete chtít po žádném týmu, aby nechal jezdce riskovat na hranici svých možností, když jsou oba bezpečně daleko před ostatními."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.