Co se podařilo před léty Ferrari v Rakousku, to teď potkalo McLaren. Jenže zatímco průhledné znevýhodnění Barrichella ve prospěch Schumachera u Ferrari bylo podnětem k zákazu týmové režie, McLaren byl na základě těchto pravidel očištěn.
Závěrem vyšetřování FIA je, že McLaren týmovou režii nepoužil. Asi tomu tak opravdu nebylo, McLaren v Monte Carlu neovlivňoval pořadí svých jezdců na trati. Ale ani Ron Dennis se netají tím, že po druhých zastávkách v boxech zakázal vyrovnané jezdecké dvojici závodění a nařídil bezpečný dojezd do cíle za plných 18 bodů pro tým.
Damon Hill, prezident britského klubu závodníků (BRDC) a šampion Formule 1 z roku 1996, pro britské noviny Daily Mail: "Mezi F1 a diváky platí nepsaná smlouva. Diváci se dívají na F1, aby viděli závody. Jakmile spolu dva jezdci z jedné stáje nesmějí závodit, smlouva je porušena.
Nigel Mansell, šampion Formule 1 z roku 1992, pro britskou televizi ITV: "McLaren udělal správné rozhodnutí, jejich strategie byla perfektní. Alonso jel dostatečně rychle na to, aby je nemohl nikdo ohrozit, a nebyl důvod riskovat. Udělal by to každý tým."
Jackie Stewart, trojnásobný šampion Formule 1 z 60. let a zkušený majitel stáje F1 v 90. letech, pro magazín AutoMoto 365: "Nevidím na tom nic špatného. Další skvělé druhé místo pro Hamiltona. Co by si pomohl, kdyby se v Monaku snažil předjet Alonsa? S největší pravděpodobností by skončil ve svodidlech a McLaren by přišel o body. Situace mezi Barrichellem a Schumacherem byla o něčem jiném. Musel tenkrát zpomalit tak o 50 km/h, aby jej Schumacher mohl předjet. To byla rána pro diváky i média. Ale nemůžete chtít po žádném týmu, aby nechal jezdce riskovat na hranici svých možností, když jsou oba bezpečně daleko před ostatními."
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.