MONAKO - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA: McLaren dnes neměl konkurenci, potvrzují to i nejrychlejší kola závodu.
Pouze McLareny se dostaly pod čas 1:16, Fernando Alonso byl o desetinu sekundy rychlejší než Lewis Hamilton. Zejména v případě Hamiltona však lze mluvit o dalším obdivuhodném kousku - prakticky se dá říct, že za celý závod na dvojnásobného šampiona ztratil pouze několik vteřin. Ve svém pátém závodě, na snad technicky nejnáročnějším okruhu.
A kdo byl vítězem ze zbytku světa? Podle výsledkové listiny Felipe Massa, ale podle nejrychlejších kol byl o něco lepší Robert Kubica s BMW. Ten byl po celý víkend nenápadný, ale v závodě se díky rychlé jízdě a správné strategii dostal před Nicka Heidfelda a chybělo jen málo, aby pro BMW vybojoval další čtvrté místo.
Velmi rychlý byl v dnešním dlouhém závodě Alex Wurz s Williamsem. Naopak jeho Nicovi Rosbergovi se dnes nedařilo a je velké zklamání, že nebodoval. David Coulthard byl rychlý, ale po startu z 13. místa neměl moc šancí a doplatil na nevýhodnou strategii.
Grand Prix Monaka 2007 - nejrychlejší kola 1. Fernando Alonso - McLaren - 1:15.284 (44) 2. Lewis Hamilton - McLaren - 1:15.372 (28) 3. Robert Kubica - BMW - 1:16.006 (39) 4. Felipe Massa - Ferrari - 1:16.183 (47) 5. Giancarlo Fisichella - Renault - 1:16.254 (54) 6. Kimi Räikkönen - Ferrari - 1:16.592 (62) 7. Alexander Wurz - Williams - 1:16.658 (40) 8. David Coulthard - Red Bull - 1:16.786 (75) 9. Jenson Button - Honda - 1:16.802 (40) 10. Scott Speed - Toro Rosso - 1:16.867 (73) 11. Nico Rosberg - Williams - 1:16.991 (70) 12. Nick Heidfeld - BMW - 1:17.041 (30) 13. Rubens Barrichello - Honda - 1:17.080 (69) 14. Heikki Kovalainen - Renault - 1:17.100 (72) 15. Takuma Sato - Super Aguri - 1:17.183 (74) 16. Anthony Davidson - Super Aguri - (63) 17. Ralf Schumacher - Toyota - 1:17.231 (47) 18. Jarno Trulli - Toyota - 1:17.495 (53) 19. Adrian Sutil - Spyker - 1:17.678 (34) 20. Christijan Albers - Spyker - 1:17.689 (70) 21. Mark Webber - Red Bull - 1:18.998 (17)
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.