MONAKO - TISKOVÁ KONFERENCE: Fernando Alonso (McLaren), Lewis Hamilton (McLaren), Felipe Massa (Ferrari)
Fernando Alonso - vítěz Byl to bezpochyby fantastický víkend a máme hattrick: pole-position, nejrychlejší kolo a vítězství. To je v Monaku obzvláště cenné. Dnešní závod jsem si užíval v perfektním autě. Jednoduše jsem to odřídil. Myslím, že naše rychlost nás příjemně překvapila. Je to moje šestnácté nebo sedmnácté vítězství, ale ještě nikdy jsem nevyhrál o více než minutu před třetím jezdcem. Asi to bylo zatím moje nejjednodušší vítězství.
Lewis Hamilton - 2. Věděl jsem, že jsme oba hodně rychlí, a že když jste druhý, neudržíte se všude v těsném závěsu. Věděl jsem, že nebudu mít příležitost dostat se před Fernanda, že mohu maximálně vyvíjet tlak. Ale on je dvojnásobný šampion a nedělá chyby. Odvedl skvělou práci, stejně jako celý tým. Udělali jsme další dlouhý krok kupředu a jsme dál než všichni ostatní.
Bylo to hodně těžké, protože je to tady všude úzké a bylo těžké udržet koncentraci a vyhýbat jezdcům o kolo zpět. Fernando vždycky někoho předjel a já musel křičet do rádia, aby upozornili na vyvěšení modrých vlajek. Pořád dokola jsem získával a zase ztrácel. Musel jsem jet agresivně, ale přitom opatrně, abych dokončil závod a získal body. Mnohokrát jsem se dotkl bariér, ale auto bylo dostatečně pevné a všechny rány sneslo. Snažil jsem se dostat na první místo, ale nešlo to. Hádám, že příště!
Felipe Massa - 3. Je jasné, že McLaren předvedl neuvěřitelnou rychlost. I kdybych tlačil na 150%, výsledek by byl stejný. Nemohli jsme s tím nic udělat. Mohli jsme doufat jedině v jejich odstoupení. Ale třetí místo je dobré, máme další body. Budeme se muset do příštího závodu zlepšit. Dnes jsme jim nemohli konkurovat.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.