MONAKO - TISKOVÁ KONFERENCE: Fernando Alonso (McLaren), Lewis Hamilton (McLaren), Felipe Massa (Ferrari)
Fernando Alonso - vítěz Byl to bezpochyby fantastický víkend a máme hattrick: pole-position, nejrychlejší kolo a vítězství. To je v Monaku obzvláště cenné. Dnešní závod jsem si užíval v perfektním autě. Jednoduše jsem to odřídil. Myslím, že naše rychlost nás příjemně překvapila. Je to moje šestnácté nebo sedmnácté vítězství, ale ještě nikdy jsem nevyhrál o více než minutu před třetím jezdcem. Asi to bylo zatím moje nejjednodušší vítězství.
Lewis Hamilton - 2. Věděl jsem, že jsme oba hodně rychlí, a že když jste druhý, neudržíte se všude v těsném závěsu. Věděl jsem, že nebudu mít příležitost dostat se před Fernanda, že mohu maximálně vyvíjet tlak. Ale on je dvojnásobný šampion a nedělá chyby. Odvedl skvělou práci, stejně jako celý tým. Udělali jsme další dlouhý krok kupředu a jsme dál než všichni ostatní.
Bylo to hodně těžké, protože je to tady všude úzké a bylo těžké udržet koncentraci a vyhýbat jezdcům o kolo zpět. Fernando vždycky někoho předjel a já musel křičet do rádia, aby upozornili na vyvěšení modrých vlajek. Pořád dokola jsem získával a zase ztrácel. Musel jsem jet agresivně, ale přitom opatrně, abych dokončil závod a získal body. Mnohokrát jsem se dotkl bariér, ale auto bylo dostatečně pevné a všechny rány sneslo. Snažil jsem se dostat na první místo, ale nešlo to. Hádám, že příště!
Felipe Massa - 3. Je jasné, že McLaren předvedl neuvěřitelnou rychlost. I kdybych tlačil na 150%, výsledek by byl stejný. Nemohli jsme s tím nic udělat. Mohli jsme doufat jedině v jejich odstoupení. Ale třetí místo je dobré, máme další body. Budeme se muset do příštího závodu zlepšit. Dnes jsme jim nemohli konkurovat.
Lewis Hamilton přestoupil do Ferrari na sezónu 2025 po ukončení dvanáctileté kariéry u Mercedesu. Mezitím tým Mercedes získal mladého Andrea Kimiho Antonelliho a představil novou spolupráci s Adidas.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.