Max Verstappen bude na startovním roštu Velké ceny Brazílii odsunut o pět míst dozadu kvůli výměně pohonné jednotky. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko rovněž prozradil, že setrvání Sergia Péreze u týmu příští rok již není jisté.
Spekulovalo se, kdy to přijde, nyní je téměř jisté, že úřadující šampion bude muset vyměnit motor již tento víkend v Brazílii. Jeho náskok se po závodu v Mexiku sice smrkl z 57 na 47 bodů, stále mu však zaručuje jistotu titulu, i kdyby ve zbytku sezóny dojel vždy za svým největším rivalem Landem Norrisem.
V Sao Paulu ho bude čekat nicméně další výzva v podobě penalizace: "Motor, který jsme nasadili, už není vhodný pro závodění. Na rovinkách jsme byli tak pomalí! Proto nasadíme další motor. S největší pravděpodobností k tomu dojde v Brazílii," uvedl Marko.
To by na roštu znamenalo posun o 5 míst dozadu, což je podle odborného poradce Red Bullu stále menší zlo než snaha dokončit sezónu se stávajícími motory: "Čím je motor starší, tím více klesá jeho výkonnost. Trest pět míst na roštu není v Brazílii tak tvrdý, protože tam můžete poměrně snadno předjíždět."
"V Mexiku jsme ale viděli, že jsme na rovinkách byli o 3 - 8 km/h pomalejší. Další takový závod si už nemůžeme dovolit. Vše se začalo kazit kvůli problémům s motorem v tréninku," přibližuje 81letý Rakušan trampoty svého týmu minulý týden.
"Sotva jsme mohl něco odtrénovat - nic na středně-tvrdých ani na tvrdých pneumatikách. Ale i kdyby nedělní závod probíhal normálně, stále bychom se nedokázali vyrovnat rychlosti Ferrari a McLarenu. Časy, které v závěru zajížděl Norris, byly neuvěřitelné," kroutí hlavou Marko.
Interlagos jejich vozu podle něj sedět nebude, v dalším podniku by to ale už mělo být lepší: "Pokud jde o šance na vítězství, tak je Katar nejpravděpodobnější. Brazílie obsahuje spoustu pomalých zatáček, což patří k našim slabinám."
Co bude s Pérezem?Red Bull o víkendu čeká také rozhodnutí o budoucím jezdeckém složení. "Budu tady příští rok pokračovat v bitvě o vítězství," tvrdí sebevědomě Pérez. Jenže po dalším bídném výkonu na domácím půdě a se stoupající formou a sebevědomím nováčka Liama Lawsona nemá nic jisté.
"Finančně jde pro tým o katastrofu. Příští rok ve voze neujede ani metr, tím jsem si celkem jistý. Nemyslím si ani to, že dokončí tuto sezónu. Pokud chtějí něco udělat s Ferrari v šampionátu konstruktérů, budou to muset udělat rychle," komentuje bývalý pilot Ralf Schumacher.
Marko Pérezovu budoucnost zhodnotil jedním slovem: "Otevřená." Mexičana však kvůli výkonu v posledním závodě nezatracuje, protože jezdil s "masívně" poškozeným vozem: "To, co předvedl, nebylo relevantní, protože jeho auto neodpovídalo standardu, ve kterém by mělo být."
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace