Max Verstappen bude na startovním roštu Velké ceny Brazílii odsunut o pět míst dozadu kvůli výměně pohonné jednotky. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko rovněž prozradil, že setrvání Sergia Péreze u týmu příští rok již není jisté.
Spekulovalo se, kdy to přijde, nyní je téměř jisté, že úřadující šampion bude muset vyměnit motor již tento víkend v Brazílii. Jeho náskok se po závodu v Mexiku sice smrkl z 57 na 47 bodů, stále mu však zaručuje jistotu titulu, i kdyby ve zbytku sezóny dojel vždy za svým největším rivalem Landem Norrisem.
V Sao Paulu ho bude čekat nicméně další výzva v podobě penalizace: "Motor, který jsme nasadili, už není vhodný pro závodění. Na rovinkách jsme byli tak pomalí! Proto nasadíme další motor. S největší pravděpodobností k tomu dojde v Brazílii," uvedl Marko.
To by na roštu znamenalo posun o 5 míst dozadu, což je podle odborného poradce Red Bullu stále menší zlo než snaha dokončit sezónu se stávajícími motory: "Čím je motor starší, tím více klesá jeho výkonnost. Trest pět míst na roštu není v Brazílii tak tvrdý, protože tam můžete poměrně snadno předjíždět."
"V Mexiku jsme ale viděli, že jsme na rovinkách byli o 3 - 8 km/h pomalejší. Další takový závod si už nemůžeme dovolit. Vše se začalo kazit kvůli problémům s motorem v tréninku," přibližuje 81letý Rakušan trampoty svého týmu minulý týden.
"Sotva jsme mohl něco odtrénovat - nic na středně-tvrdých ani na tvrdých pneumatikách. Ale i kdyby nedělní závod probíhal normálně, stále bychom se nedokázali vyrovnat rychlosti Ferrari a McLarenu. Časy, které v závěru zajížděl Norris, byly neuvěřitelné," kroutí hlavou Marko.
Interlagos jejich vozu podle něj sedět nebude, v dalším podniku by to ale už mělo být lepší: "Pokud jde o šance na vítězství, tak je Katar nejpravděpodobnější. Brazílie obsahuje spoustu pomalých zatáček, což patří k našim slabinám."
Co bude s Pérezem?Red Bull o víkendu čeká také rozhodnutí o budoucím jezdeckém složení. "Budu tady příští rok pokračovat v bitvě o vítězství," tvrdí sebevědomě Pérez. Jenže po dalším bídném výkonu na domácím půdě a se stoupající formou a sebevědomím nováčka Liama Lawsona nemá nic jisté.
"Finančně jde pro tým o katastrofu. Příští rok ve voze neujede ani metr, tím jsem si celkem jistý. Nemyslím si ani to, že dokončí tuto sezónu. Pokud chtějí něco udělat s Ferrari v šampionátu konstruktérů, budou to muset udělat rychle," komentuje bývalý pilot Ralf Schumacher.
Marko Pérezovu budoucnost zhodnotil jedním slovem: "Otevřená." Mexičana však kvůli výkonu v posledním závodě nezatracuje, protože jezdil s "masívně" poškozeným vozem: "To, co předvedl, nebylo relevantní, protože jeho auto neodpovídalo standardu, ve kterém by mělo být."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.