Max Verstappen bude na startovním roštu Velké ceny Brazílii odsunut o pět míst dozadu kvůli výměně pohonné jednotky. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko rovněž prozradil, že setrvání Sergia Péreze u týmu příští rok již není jisté.
Spekulovalo se, kdy to přijde, nyní je téměř jisté, že úřadující šampion bude muset vyměnit motor již tento víkend v Brazílii. Jeho náskok se po závodu v Mexiku sice smrkl z 57 na 47 bodů, stále mu však zaručuje jistotu titulu, i kdyby ve zbytku sezóny dojel vždy za svým největším rivalem Landem Norrisem.
V Sao Paulu ho bude čekat nicméně další výzva v podobě penalizace: "Motor, který jsme nasadili, už není vhodný pro závodění. Na rovinkách jsme byli tak pomalí! Proto nasadíme další motor. S největší pravděpodobností k tomu dojde v Brazílii," uvedl Marko.
To by na roštu znamenalo posun o 5 míst dozadu, což je podle odborného poradce Red Bullu stále menší zlo než snaha dokončit sezónu se stávajícími motory: "Čím je motor starší, tím více klesá jeho výkonnost. Trest pět míst na roštu není v Brazílii tak tvrdý, protože tam můžete poměrně snadno předjíždět."
"V Mexiku jsme ale viděli, že jsme na rovinkách byli o 3 - 8 km/h pomalejší. Další takový závod si už nemůžeme dovolit. Vše se začalo kazit kvůli problémům s motorem v tréninku," přibližuje 81letý Rakušan trampoty svého týmu minulý týden.
"Sotva jsme mohl něco odtrénovat - nic na středně-tvrdých ani na tvrdých pneumatikách. Ale i kdyby nedělní závod probíhal normálně, stále bychom se nedokázali vyrovnat rychlosti Ferrari a McLarenu. Časy, které v závěru zajížděl Norris, byly neuvěřitelné," kroutí hlavou Marko.
Interlagos jejich vozu podle něj sedět nebude, v dalším podniku by to ale už mělo být lepší: "Pokud jde o šance na vítězství, tak je Katar nejpravděpodobnější. Brazílie obsahuje spoustu pomalých zatáček, což patří k našim slabinám."
Co bude s Pérezem?Red Bull o víkendu čeká také rozhodnutí o budoucím jezdeckém složení. "Budu tady příští rok pokračovat v bitvě o vítězství," tvrdí sebevědomě Pérez. Jenže po dalším bídném výkonu na domácím půdě a se stoupající formou a sebevědomím nováčka Liama Lawsona nemá nic jisté.
"Finančně jde pro tým o katastrofu. Příští rok ve voze neujede ani metr, tím jsem si celkem jistý. Nemyslím si ani to, že dokončí tuto sezónu. Pokud chtějí něco udělat s Ferrari v šampionátu konstruktérů, budou to muset udělat rychle," komentuje bývalý pilot Ralf Schumacher.
Marko Pérezovu budoucnost zhodnotil jedním slovem: "Otevřená." Mexičana však kvůli výkonu v posledním závodě nezatracuje, protože jezdil s "masívně" poškozeným vozem: "To, co předvedl, nebylo relevantní, protože jeho auto neodpovídalo standardu, ve kterém by mělo být."
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.