Jedno z nejsledovanějších jmen ve Formuli 1 mimo skupinu pilotů neustále přitahuje zájem médií. Zrovna tak se množily "zaručené zprávy", kam vlastně geniální konstruktér zamíří. Nyní už by pomalu mělo být definitivně jasno.
Úspěšné působení v týmu Red Bull je u konce - to se už několik týdnů vědělo, i proto byly zpravodajské agentury plné dohadů a předčasných soudů, kam Adrian Martin Newey zamíří. Jak už jsme na stránkách www.F1NEWS.cz zmínili, nejčastěji byl spojován se stájí Ferrari. Nyní se ovšem zdá, že nejefektivněji a nejrozhodněji jednala stáj Aston Martin.
Paddockem kolují zprávy, že majitel týmu Lawrence Stroll nabídl pětašedesátiletému rodákovi ze Stratford-upon-Avon zvláštní osobní motivaci, což by do jisté míry potvrzovala tajná návštěva Neweyho na základně Aston Martinu v Silverstone, k níž došlo v červnu letošního roku. Jak se zdá, kedmé, u důvodů měla být snaha Strolla přesvědčit konstruktéra, že mu bude schopen poskytnout veškerou nezbytnou podporu. V souvislosti s tím se připomíná i skutečnost, že v dohledné době by měl mít za Strollova přispění vlastní aerodynamický tunel, což ambice týmu ještě posílí.
Samotný tým Aston Martin celou situaci prozatím nekomentoval - oficiální oznámení podléhá klauzuli týkající se odchodu od Red Bullu - je v ní přesně stanoveno, kdy bude možné tuto informaci sdělit. Nicméně podle serveru Motorsport.com už je určeno konkrétní zářiové datum, pro Neweyho důležité, protože od něj se rozeběhne šestiměsíční lhůta, po níž teprve bude moci pro nového zaměstnavatele začít pracovat.
Avizovaný příchod Neweyho není jedinou posilou, kterou Aston Martin chystá. V říjnu má na post generálního ředitele nastoupit Andy Cowell, někdejší ředitel motorové sekce Mercedesu. Nahradí známého funkcionáře Martina Whitmarshe. Konečně smlouvu s týmem podepsal Enrico Cardille, někdejší technický ředitel Ferrari, s nímž stáj počítá do konstrukční skupiny.
Navzdory všem změnám a dřívějšímu příchodu technického ředitele Dana Fallowse je šéf týmu Mike Krack přesvědčen, že všichni do řad týmu úspěšně zapadnou: "Formule 1 je v dnešní době dost široká a není třeba dělat velké změny. Tím chci říci, že byly doby, kdy měl tým v minulosti sedm technických ředitelů; domnívám se, že od tyhle časy jsou už dost daleko. My musíme vynaložit veškeré úsilí, aby se nově příchozí integrovali, a upravit strukturu tak, aby všichni mohli podat co nejlepší výkony."
Neweyho příchod samozřejmě komentoval i Fernando Alonso, jenž na žádné kouzelné mávnutí proutku nevěří. "Pořád to jsou jenom zvěsti. Navíc si myslím, že nějaká náprava nebude prací jediného člověka. Takže spíš bude muset zpočátku pochopit, jakým potenciálem disponujeme, co děláme dobře a co špatně a zodpovědně se připravit na rok 2025," uvedl při konání GP Itálie španělský pilot.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.