Jedno z nejsledovanějších jmen ve Formuli 1 mimo skupinu pilotů neustále přitahuje zájem médií. Zrovna tak se množily "zaručené zprávy", kam vlastně geniální konstruktér zamíří. Nyní už by pomalu mělo být definitivně jasno.
Úspěšné působení v týmu Red Bull je u konce - to se už několik týdnů vědělo, i proto byly zpravodajské agentury plné dohadů a předčasných soudů, kam Adrian Martin Newey zamíří. Jak už jsme na stránkách www.F1NEWS.cz zmínili, nejčastěji byl spojován se stájí Ferrari. Nyní se ovšem zdá, že nejefektivněji a nejrozhodněji jednala stáj Aston Martin.
Paddockem kolují zprávy, že majitel týmu Lawrence Stroll nabídl pětašedesátiletému rodákovi ze Stratford-upon-Avon zvláštní osobní motivaci, což by do jisté míry potvrzovala tajná návštěva Neweyho na základně Aston Martinu v Silverstone, k níž došlo v červnu letošního roku. Jak se zdá, kedmé, u důvodů měla být snaha Strolla přesvědčit konstruktéra, že mu bude schopen poskytnout veškerou nezbytnou podporu. V souvislosti s tím se připomíná i skutečnost, že v dohledné době by měl mít za Strollova přispění vlastní aerodynamický tunel, což ambice týmu ještě posílí.
Samotný tým Aston Martin celou situaci prozatím nekomentoval - oficiální oznámení podléhá klauzuli týkající se odchodu od Red Bullu - je v ní přesně stanoveno, kdy bude možné tuto informaci sdělit. Nicméně podle serveru Motorsport.com už je určeno konkrétní zářiové datum, pro Neweyho důležité, protože od něj se rozeběhne šestiměsíční lhůta, po níž teprve bude moci pro nového zaměstnavatele začít pracovat.
Avizovaný příchod Neweyho není jedinou posilou, kterou Aston Martin chystá. V říjnu má na post generálního ředitele nastoupit Andy Cowell, někdejší ředitel motorové sekce Mercedesu. Nahradí známého funkcionáře Martina Whitmarshe. Konečně smlouvu s týmem podepsal Enrico Cardille, někdejší technický ředitel Ferrari, s nímž stáj počítá do konstrukční skupiny.
Navzdory všem změnám a dřívějšímu příchodu technického ředitele Dana Fallowse je šéf týmu Mike Krack přesvědčen, že všichni do řad týmu úspěšně zapadnou: "Formule 1 je v dnešní době dost široká a není třeba dělat velké změny. Tím chci říci, že byly doby, kdy měl tým v minulosti sedm technických ředitelů; domnívám se, že od tyhle časy jsou už dost daleko. My musíme vynaložit veškeré úsilí, aby se nově příchozí integrovali, a upravit strukturu tak, aby všichni mohli podat co nejlepší výkony."
Neweyho příchod samozřejmě komentoval i Fernando Alonso, jenž na žádné kouzelné mávnutí proutku nevěří. "Pořád to jsou jenom zvěsti. Navíc si myslím, že nějaká náprava nebude prací jediného člověka. Takže spíš bude muset zpočátku pochopit, jakým potenciálem disponujeme, co děláme dobře a co špatně a zodpovědně se připravit na rok 2025," uvedl při konání GP Itálie španělský pilot.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.