Jedno z nejsledovanějších jmen ve Formuli 1 mimo skupinu pilotů neustále přitahuje zájem médií. Zrovna tak se množily "zaručené zprávy", kam vlastně geniální konstruktér zamíří. Nyní už by pomalu mělo být definitivně jasno.
Úspěšné působení v týmu Red Bull je u konce - to se už několik týdnů vědělo, i proto byly zpravodajské agentury plné dohadů a předčasných soudů, kam Adrian Martin Newey zamíří. Jak už jsme na stránkách www.F1NEWS.cz zmínili, nejčastěji byl spojován se stájí Ferrari. Nyní se ovšem zdá, že nejefektivněji a nejrozhodněji jednala stáj Aston Martin.
Paddockem kolují zprávy, že majitel týmu Lawrence Stroll nabídl pětašedesátiletému rodákovi ze Stratford-upon-Avon zvláštní osobní motivaci, což by do jisté míry potvrzovala tajná návštěva Neweyho na základně Aston Martinu v Silverstone, k níž došlo v červnu letošního roku. Jak se zdá, kedmé, u důvodů měla být snaha Strolla přesvědčit konstruktéra, že mu bude schopen poskytnout veškerou nezbytnou podporu. V souvislosti s tím se připomíná i skutečnost, že v dohledné době by měl mít za Strollova přispění vlastní aerodynamický tunel, což ambice týmu ještě posílí.
Samotný tým Aston Martin celou situaci prozatím nekomentoval - oficiální oznámení podléhá klauzuli týkající se odchodu od Red Bullu - je v ní přesně stanoveno, kdy bude možné tuto informaci sdělit. Nicméně podle serveru Motorsport.com už je určeno konkrétní zářiové datum, pro Neweyho důležité, protože od něj se rozeběhne šestiměsíční lhůta, po níž teprve bude moci pro nového zaměstnavatele začít pracovat.
Avizovaný příchod Neweyho není jedinou posilou, kterou Aston Martin chystá. V říjnu má na post generálního ředitele nastoupit Andy Cowell, někdejší ředitel motorové sekce Mercedesu. Nahradí známého funkcionáře Martina Whitmarshe. Konečně smlouvu s týmem podepsal Enrico Cardille, někdejší technický ředitel Ferrari, s nímž stáj počítá do konstrukční skupiny.
Navzdory všem změnám a dřívějšímu příchodu technického ředitele Dana Fallowse je šéf týmu Mike Krack přesvědčen, že všichni do řad týmu úspěšně zapadnou: "Formule 1 je v dnešní době dost široká a není třeba dělat velké změny. Tím chci říci, že byly doby, kdy měl tým v minulosti sedm technických ředitelů; domnívám se, že od tyhle časy jsou už dost daleko. My musíme vynaložit veškeré úsilí, aby se nově příchozí integrovali, a upravit strukturu tak, aby všichni mohli podat co nejlepší výkony."
Neweyho příchod samozřejmě komentoval i Fernando Alonso, jenž na žádné kouzelné mávnutí proutku nevěří. "Pořád to jsou jenom zvěsti. Navíc si myslím, že nějaká náprava nebude prací jediného člověka. Takže spíš bude muset zpočátku pochopit, jakým potenciálem disponujeme, co děláme dobře a co špatně a zodpovědně se připravit na rok 2025," uvedl při konání GP Itálie španělský pilot.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.