O služby syna legendárního Michaela Schumachera nemá žádný z týmů Formule 1 velký zájem. Bývalý šampion Jacques Villeneuve vysvětluje, co za tím vězí.
Podle něj za tím stojí velké riziko a pouhá naděje v to, že se od svého závodního působení u Haasu zlepšil. I když se Mickův manažerský tým hodně snaží jej protlačit zpět do F1, tak dle pozorování Villeneuva o něj nikdo moc nestojí.
Po svém konci u Haasu před dvěma roky plnil mladý Schumacher roli rezervního pilota u Mercedesu a Alpine, letos si také zazávodil ve 24hodinovce Le Mans. Před příští sezónou usiluje o sedačku u Alpine po boku Pierra Gaslyho, má se však za to, větší šance na ní se nicméně přisuzují Jackovi Doohanovi.
"Nevypadá to, že by některý z týmů toužil po tom, aby za něj jezdil Mick Schumacher. Mick a jeho tým se jej snaží protlačit, nikdo se však nehrne do toho, aby jej získal," pozoruje Villeneuve.
"Problémem je to, že svá léta v F1 nezakončil pozitivně. V současné pozici se mu může dařit lépe a vypadat slibně, důkazy však všichni vidí. U týmů by to vzbuzovalo starosti. Chtějí riskovat a doufat, že je Mick nyní lepší než byl? Momentálně to tak nevypadá," popisuje 53letý Kanaďan.
Schumacher předváděl v letech 2001 a 2002 rozporuplné výkony, než byl nahrazen Nicem Hülkenbergem. V padoku je však oblíbený, svou náklonnost k němu neskrývá například šéf Mercedesu Toto Wolff či bývalý prezident FIA Jean Todt.
Podle Villeneuva by však dostal šanci u některé ze současných stájí jen kvůli slavnému jménu: "Pokud nějaký tým zaměstná Micka jako svého F1 pilota, pak to bude kvůli tomu, že chtějí Schumacherův image. A bylo by to spojeno s nadějí v to, že bude lepší, než byl u Haasu."
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.