O služby syna legendárního Michaela Schumachera nemá žádný z týmů Formule 1 velký zájem. Bývalý šampion Jacques Villeneuve vysvětluje, co za tím vězí.
Podle něj za tím stojí velké riziko a pouhá naděje v to, že se od svého závodního působení u Haasu zlepšil. I když se Mickův manažerský tým hodně snaží jej protlačit zpět do F1, tak dle pozorování Villeneuva o něj nikdo moc nestojí.
Po svém konci u Haasu před dvěma roky plnil mladý Schumacher roli rezervního pilota u Mercedesu a Alpine, letos si také zazávodil ve 24hodinovce Le Mans. Před příští sezónou usiluje o sedačku u Alpine po boku Pierra Gaslyho, má se však za to, větší šance na ní se nicméně přisuzují Jackovi Doohanovi.
"Nevypadá to, že by některý z týmů toužil po tom, aby za něj jezdil Mick Schumacher. Mick a jeho tým se jej snaží protlačit, nikdo se však nehrne do toho, aby jej získal," pozoruje Villeneuve.
"Problémem je to, že svá léta v F1 nezakončil pozitivně. V současné pozici se mu může dařit lépe a vypadat slibně, důkazy však všichni vidí. U týmů by to vzbuzovalo starosti. Chtějí riskovat a doufat, že je Mick nyní lepší než byl? Momentálně to tak nevypadá," popisuje 53letý Kanaďan.
Schumacher předváděl v letech 2001 a 2002 rozporuplné výkony, než byl nahrazen Nicem Hülkenbergem. V padoku je však oblíbený, svou náklonnost k němu neskrývá například šéf Mercedesu Toto Wolff či bývalý prezident FIA Jean Todt.
Podle Villeneuva by však dostal šanci u některé ze současných stájí jen kvůli slavnému jménu: "Pokud nějaký tým zaměstná Micka jako svého F1 pilota, pak to bude kvůli tomu, že chtějí Schumacherův image. A bylo by to spojeno s nadějí v to, že bude lepší, než byl u Haasu."
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.