Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Max Verstappen ve vedení GP Kanady
Max Verstappen ve vedení GP Kanady, foto: Pirelli
PH 14. června 2024 08:00
Sdílej:

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko promlouvá o vývoji monopostu RB20, který je hůře ovladatelný než vozy konkurence při jízdě přes obrubníky. Vítězství Maxe Verstappena však tým povzbudilo, že se ubírá správným směrem.

Verstappen šance na zisk čtvrtého titulu v řadě na sebou přiživil v Montrealu, kde si po dramatickém průběhu dojel pro své 60. vítězství a navýšil svůj náskok v šampionátu na druhého Charlese Leclerca na 56 bodů. Ferrari se na Red Bullu dotahuje, jenže poslední závod se jim vůbec nepovedl.

Red Bull si nicméně uvědomuje, že musí zabrat, aby se udržel na čele: "Odpověděli jsme na to to tím, že jsme do Kanady přijeli s měkčím základním nastavením, ale nestačilo to. Ačkoliv si myslím, že jsme fakt na té správné cestě k rychlému pokroku v oblasti předního zavěšení," říká Marko.

"Příští tři závody ve Španělsku, v Rakousku a v Anglii nám poskytnou jasnější obrázek o současném stavu různých aut. Jde o klasické okruhy, ty atypické [Miami, Imola, Monako] máme za sebou. Konkurence nás bezpochyby dostihla, ale nemáme obavy. Auto se dál zlepšuje a data jsou slibná," popisuje dále odborný poradce Red Bullu.

K titulu jim pomůže i to, že o jejich porážku budou usilovat tři týmy, ne pouze jeden. Do bitvy se po nasazení novinek v Kanadě vrátil také Mercedes - jeho George Russell dokonce ovládl sobotní kvalifikaci. Nyní musí německý tým dokázat, že nešlo o výjimku.

"McLaren byl v Kanadě silný, stejně jako v předchozích závodních víkendech. Mercedes byl silnější, ale Ferrari bylo slabší. Tyto výkyvy mohou vysvětlovat specifika vozů a okruhů, stejně jako to, kdo je nejlepší ve schopnosti dostat pneumatiky do pracovního okna každý víkend a za velmi zvláštních podmínek na dráze," uvažuje Marko.

"Tato situace je pro nás vekou výhodou, protože pronásledovatelé se neustále předhánějí. Nemáme jednoho protivníka, ale tři, kteří se vzájemně obírají o body. Doufám, že to tak i zůstane," usmívá se 81letý rodák z rakouského Grazu.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen

VÍME PRVNÍ: Max Verstappen přistál v Praze: Co ho po neúspěchu ve Španělsku přivádí do Česka?

Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

Žijeme jen jednou, říká "zuřivý" Max Verstappen. Hrozí mu zákaz, penalizace ho srazila až na desáté místo

Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně

Temný den pro Lewise Hamiltona: Nejhorší závod, jaký jsem zažil

Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.

Novinky
Max Verstappen v Monaku

Max Verstappen a další trest od FIA: Po kolizi s Russellem přišel o body do superlicence, hrozí mu stopka

Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.