Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko promlouvá o vývoji monopostu RB20, který je hůře ovladatelný než vozy konkurence při jízdě přes obrubníky. Vítězství Maxe Verstappena však tým povzbudilo, že se ubírá správným směrem.
Verstappen šance na zisk čtvrtého titulu v řadě na sebou přiživil v Montrealu, kde si po dramatickém průběhu dojel pro své 60. vítězství a navýšil svůj náskok v šampionátu na druhého Charlese Leclerca na 56 bodů. Ferrari se na Red Bullu dotahuje, jenže poslední závod se jim vůbec nepovedl.
Red Bull si nicméně uvědomuje, že musí zabrat, aby se udržel na čele: "Odpověděli jsme na to to tím, že jsme do Kanady přijeli s měkčím základním nastavením, ale nestačilo to. Ačkoliv si myslím, že jsme fakt na té správné cestě k rychlému pokroku v oblasti předního zavěšení," říká Marko.
"Příští tři závody ve Španělsku, v Rakousku a v Anglii nám poskytnou jasnější obrázek o současném stavu různých aut. Jde o klasické okruhy, ty atypické [Miami, Imola, Monako] máme za sebou. Konkurence nás bezpochyby dostihla, ale nemáme obavy. Auto se dál zlepšuje a data jsou slibná," popisuje dále odborný poradce Red Bullu.
K titulu jim pomůže i to, že o jejich porážku budou usilovat tři týmy, ne pouze jeden. Do bitvy se po nasazení novinek v Kanadě vrátil také Mercedes - jeho George Russell dokonce ovládl sobotní kvalifikaci. Nyní musí německý tým dokázat, že nešlo o výjimku.
"McLaren byl v Kanadě silný, stejně jako v předchozích závodních víkendech. Mercedes byl silnější, ale Ferrari bylo slabší. Tyto výkyvy mohou vysvětlovat specifika vozů a okruhů, stejně jako to, kdo je nejlepší ve schopnosti dostat pneumatiky do pracovního okna každý víkend a za velmi zvláštních podmínek na dráze," uvažuje Marko.
"Tato situace je pro nás vekou výhodou, protože pronásledovatelé se neustále předhánějí. Nemáme jednoho protivníka, ale tři, kteří se vzájemně obírají o body. Doufám, že to tak i zůstane," usmívá se 81letý rodák z rakouského Grazu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.