Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko promlouvá o vývoji monopostu RB20, který je hůře ovladatelný než vozy konkurence při jízdě přes obrubníky. Vítězství Maxe Verstappena však tým povzbudilo, že se ubírá správným směrem.
Verstappen šance na zisk čtvrtého titulu v řadě na sebou přiživil v Montrealu, kde si po dramatickém průběhu dojel pro své 60. vítězství a navýšil svůj náskok v šampionátu na druhého Charlese Leclerca na 56 bodů. Ferrari se na Red Bullu dotahuje, jenže poslední závod se jim vůbec nepovedl.
Red Bull si nicméně uvědomuje, že musí zabrat, aby se udržel na čele: "Odpověděli jsme na to to tím, že jsme do Kanady přijeli s měkčím základním nastavením, ale nestačilo to. Ačkoliv si myslím, že jsme fakt na té správné cestě k rychlému pokroku v oblasti předního zavěšení," říká Marko.
"Příští tři závody ve Španělsku, v Rakousku a v Anglii nám poskytnou jasnější obrázek o současném stavu různých aut. Jde o klasické okruhy, ty atypické [Miami, Imola, Monako] máme za sebou. Konkurence nás bezpochyby dostihla, ale nemáme obavy. Auto se dál zlepšuje a data jsou slibná," popisuje dále odborný poradce Red Bullu.
K titulu jim pomůže i to, že o jejich porážku budou usilovat tři týmy, ne pouze jeden. Do bitvy se po nasazení novinek v Kanadě vrátil také Mercedes - jeho George Russell dokonce ovládl sobotní kvalifikaci. Nyní musí německý tým dokázat, že nešlo o výjimku.
"McLaren byl v Kanadě silný, stejně jako v předchozích závodních víkendech. Mercedes byl silnější, ale Ferrari bylo slabší. Tyto výkyvy mohou vysvětlovat specifika vozů a okruhů, stejně jako to, kdo je nejlepší ve schopnosti dostat pneumatiky do pracovního okna každý víkend a za velmi zvláštních podmínek na dráze," uvažuje Marko.
"Tato situace je pro nás vekou výhodou, protože pronásledovatelé se neustále předhánějí. Nemáme jednoho protivníka, ale tři, kteří se vzájemně obírají o body. Doufám, že to tak i zůstane," usmívá se 81letý rodák z rakouského Grazu.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.