Šéf McLarenu Andra Stella přibližuje rozsah novinek, které hodlají o víkendu v USA nasadit na svůj monopost MCL38 ve snaze stáhnout náskok vedoucího Red Bullu.
Stáj z Wokingu loni během závodů v Rakousku a v Singapuru připravila sérii nových dílů, díky kterým se ze středu pole dostali dopředu, kde mohli ve druhé části sezóny bojovat s Ferrari a Mercedesy o pódiová umístění.
Letos si svou pozici drží, když se v úvodních podnicích před Mercedes dostala. Již při představení vozu MCL38 nicméně prozradila, že ve vývoji mají zajímavé věci, které nasadí až později - a první z nich se na něm objeví tento víkend.
Podle Stelly ale nepůjde o tak obrovský krok jako loni: "Toto vylepšení nebude tak velké jako ta dvě, která jsme minulý rok nasadili v Rakousku a v Singapuru, přesto půjde o slušný pokrok. Bude znatelný."
"Nemůžu toho říct více, jinak bychom se bavili už o číslech. A chci, aby ta zůstala důvěrná. Řekněme však, že zřejmě nebudou tak velká jako v Rakousku a Singapuru, přesto významná - pokud budou věci korelovat například s našimi očekáváními, s čísly z aerodynamického tunelu a z počítačovou simulací," přibližuje šéf McLarenu.
"Je to vždy velké jestli, protože i když byla korelace za posledních 12 měsíců dobrá, vždy jsou možná nějaká překvapení," poukazuje dále na úskalí omezeného aerodynamického vývoje monopostů F1.
K hlavním slabinám jejich loňského vozu patřily táhlé, pomalé zatáčky, vyšší opotřebovávání pneumatik a nižší aerodynamická efektivita. S MCL38 se trochu zlepšily, jsou však stále patrné a novinky připravované pro Miami by měly v těchto oblastech opět pomoci.
Five races down for the MCL38. 19 to go. 🧡#F1 pic.twitter.com/dqvpCdHL7G
— McLaren (@McLarenF1) April 28, 2024Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.