Šéf McLarenu Andra Stella přibližuje rozsah novinek, které hodlají o víkendu v USA nasadit na svůj monopost MCL38 ve snaze stáhnout náskok vedoucího Red Bullu.
Stáj z Wokingu loni během závodů v Rakousku a v Singapuru připravila sérii nových dílů, díky kterým se ze středu pole dostali dopředu, kde mohli ve druhé části sezóny bojovat s Ferrari a Mercedesy o pódiová umístění.
Letos si svou pozici drží, když se v úvodních podnicích před Mercedes dostala. Již při představení vozu MCL38 nicméně prozradila, že ve vývoji mají zajímavé věci, které nasadí až později - a první z nich se na něm objeví tento víkend.
Podle Stelly ale nepůjde o tak obrovský krok jako loni: "Toto vylepšení nebude tak velké jako ta dvě, která jsme minulý rok nasadili v Rakousku a v Singapuru, přesto půjde o slušný pokrok. Bude znatelný."
"Nemůžu toho říct více, jinak bychom se bavili už o číslech. A chci, aby ta zůstala důvěrná. Řekněme však, že zřejmě nebudou tak velká jako v Rakousku a Singapuru, přesto významná - pokud budou věci korelovat například s našimi očekáváními, s čísly z aerodynamického tunelu a z počítačovou simulací," přibližuje šéf McLarenu.
"Je to vždy velké jestli, protože i když byla korelace za posledních 12 měsíců dobrá, vždy jsou možná nějaká překvapení," poukazuje dále na úskalí omezeného aerodynamického vývoje monopostů F1.
K hlavním slabinám jejich loňského vozu patřily táhlé, pomalé zatáčky, vyšší opotřebovávání pneumatik a nižší aerodynamická efektivita. S MCL38 se trochu zlepšily, jsou však stále patrné a novinky připravované pro Miami by měly v těchto oblastech opět pomoci.
Five races down for the MCL38. 19 to go. 🧡#F1 pic.twitter.com/dqvpCdHL7G
— McLaren (@McLarenF1) April 28, 2024Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.