Šéf McLarenu Andra Stella přibližuje rozsah novinek, které hodlají o víkendu v USA nasadit na svůj monopost MCL38 ve snaze stáhnout náskok vedoucího Red Bullu.
Stáj z Wokingu loni během závodů v Rakousku a v Singapuru připravila sérii nových dílů, díky kterým se ze středu pole dostali dopředu, kde mohli ve druhé části sezóny bojovat s Ferrari a Mercedesy o pódiová umístění.
Letos si svou pozici drží, když se v úvodních podnicích před Mercedes dostala. Již při představení vozu MCL38 nicméně prozradila, že ve vývoji mají zajímavé věci, které nasadí až později - a první z nich se na něm objeví tento víkend.
Podle Stelly ale nepůjde o tak obrovský krok jako loni: "Toto vylepšení nebude tak velké jako ta dvě, která jsme minulý rok nasadili v Rakousku a v Singapuru, přesto půjde o slušný pokrok. Bude znatelný."
"Nemůžu toho říct více, jinak bychom se bavili už o číslech. A chci, aby ta zůstala důvěrná. Řekněme však, že zřejmě nebudou tak velká jako v Rakousku a Singapuru, přesto významná - pokud budou věci korelovat například s našimi očekáváními, s čísly z aerodynamického tunelu a z počítačovou simulací," přibližuje šéf McLarenu.
"Je to vždy velké jestli, protože i když byla korelace za posledních 12 měsíců dobrá, vždy jsou možná nějaká překvapení," poukazuje dále na úskalí omezeného aerodynamického vývoje monopostů F1.
K hlavním slabinám jejich loňského vozu patřily táhlé, pomalé zatáčky, vyšší opotřebovávání pneumatik a nižší aerodynamická efektivita. S MCL38 se trochu zlepšily, jsou však stále patrné a novinky připravované pro Miami by měly v těchto oblastech opět pomoci.
Five races down for the MCL38. 19 to go. 🧡#F1 pic.twitter.com/dqvpCdHL7G
— McLaren (@McLarenF1) April 28, 2024Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.