Stake F1 (bývalá Alfa Romeo) představila počítačové snímky svého nového monopostu C44. Dle sponzora převládá zelená v kombinaci s černou barvou.
Nové auto dle slov týmu představuje "odchod od svého předchůdce" kvůli "záplavě změn," které na něm provedl. Jednou z nejviditelnějších změn je přechod z push-rod na pull-rod zavěšení.
Přepracovány byly i bočnice, kryt motoru a podlaha, která u nové generace aut představuje nejdůležitější oblast vývoje v honbě za rychlejšími časy. "Další důležitá vylepšení nasadíme v úvodních závodech," slibuje švýcarský tým.
"Noové auto C44, které jsme dnes předvedli, je poklonou práci Jamese Keye, technickému týmu a všem mužům a ženám v Hinwilu, kteří přispěli k vozu, který dnes vidíme. Představení nového auta je vždy zvláštním okamžikem. O to více, když představuje začátek nové éry, éry týmu Stake F1," popisuje šéf Alessandro Alunni Bravi.
The C44, Unleashed 💚🖤 pic.twitter.com/On1VpWLVmx
— Stake F1 Team (@stakef1team) February 5, 2024"Máme čerstvou novou identitu a jsme nadšení vším, co plánujeme na trati i mimo ni. Dnes je to ale vše o C44 a jeho potenciálu. Tomuto autu a našemu týmu věříme. Nebudeme hovořit o konkrétních cílech, protože to je vždy těžké, představit čísla, ale cíle máme jasné: zlepšovat výkonnost auta a našeho balíku," pokračuje.
"Balíkem myslím každou oblast od závodního týmu po provoz na dráze, zastávky v boxech, strategii... je to více, než jen výkonnost auta. A my jsme ve všech odděleních odhodlání učinit tento krok, naplnit tento cíl. Pak v průběhu sezóny uvidíme, jaká bude naše pozice. Klíčovým cílem je ale letos se zlepšit a předvést lepší práci, než jsme odvedli v roce 2023," dodává Bravi.
Název týmu se podle něj bude během sezóny měnit na Kick Sauber tam, kde je reklama na hazardní hraní zakázána.
Fotogalerie:George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.