Stake F1 (bývalá Alfa Romeo) představila počítačové snímky svého nového monopostu C44. Dle sponzora převládá zelená v kombinaci s černou barvou.
Nové auto dle slov týmu představuje "odchod od svého předchůdce" kvůli "záplavě změn," které na něm provedl. Jednou z nejviditelnějších změn je přechod z push-rod na pull-rod zavěšení.
Přepracovány byly i bočnice, kryt motoru a podlaha, která u nové generace aut představuje nejdůležitější oblast vývoje v honbě za rychlejšími časy. "Další důležitá vylepšení nasadíme v úvodních závodech," slibuje švýcarský tým.
"Noové auto C44, které jsme dnes předvedli, je poklonou práci Jamese Keye, technickému týmu a všem mužům a ženám v Hinwilu, kteří přispěli k vozu, který dnes vidíme. Představení nového auta je vždy zvláštním okamžikem. O to více, když představuje začátek nové éry, éry týmu Stake F1," popisuje šéf Alessandro Alunni Bravi.
The C44, Unleashed 💚🖤 pic.twitter.com/On1VpWLVmx
— Stake F1 Team (@stakef1team) February 5, 2024"Máme čerstvou novou identitu a jsme nadšení vším, co plánujeme na trati i mimo ni. Dnes je to ale vše o C44 a jeho potenciálu. Tomuto autu a našemu týmu věříme. Nebudeme hovořit o konkrétních cílech, protože to je vždy těžké, představit čísla, ale cíle máme jasné: zlepšovat výkonnost auta a našeho balíku," pokračuje.
"Balíkem myslím každou oblast od závodního týmu po provoz na dráze, zastávky v boxech, strategii... je to více, než jen výkonnost auta. A my jsme ve všech odděleních odhodlání učinit tento krok, naplnit tento cíl. Pak v průběhu sezóny uvidíme, jaká bude naše pozice. Klíčovým cílem je ale letos se zlepšit a předvést lepší práci, než jsme odvedli v roce 2023," dodává Bravi.
Název týmu se podle něj bude během sezóny měnit na Kick Sauber tam, kde je reklama na hazardní hraní zakázána.
Fotogalerie:Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.