Stake F1 (bývalá Alfa Romeo) představila počítačové snímky svého nového monopostu C44. Dle sponzora převládá zelená v kombinaci s černou barvou.
Nové auto dle slov týmu představuje "odchod od svého předchůdce" kvůli "záplavě změn," které na něm provedl. Jednou z nejviditelnějších změn je přechod z push-rod na pull-rod zavěšení.
Přepracovány byly i bočnice, kryt motoru a podlaha, která u nové generace aut představuje nejdůležitější oblast vývoje v honbě za rychlejšími časy. "Další důležitá vylepšení nasadíme v úvodních závodech," slibuje švýcarský tým.
"Noové auto C44, které jsme dnes předvedli, je poklonou práci Jamese Keye, technickému týmu a všem mužům a ženám v Hinwilu, kteří přispěli k vozu, který dnes vidíme. Představení nového auta je vždy zvláštním okamžikem. O to více, když představuje začátek nové éry, éry týmu Stake F1," popisuje šéf Alessandro Alunni Bravi.
The C44, Unleashed 💚🖤 pic.twitter.com/On1VpWLVmx
— Stake F1 Team (@stakef1team) February 5, 2024"Máme čerstvou novou identitu a jsme nadšení vším, co plánujeme na trati i mimo ni. Dnes je to ale vše o C44 a jeho potenciálu. Tomuto autu a našemu týmu věříme. Nebudeme hovořit o konkrétních cílech, protože to je vždy těžké, představit čísla, ale cíle máme jasné: zlepšovat výkonnost auta a našeho balíku," pokračuje.
"Balíkem myslím každou oblast od závodního týmu po provoz na dráze, zastávky v boxech, strategii... je to více, než jen výkonnost auta. A my jsme ve všech odděleních odhodlání učinit tento krok, naplnit tento cíl. Pak v průběhu sezóny uvidíme, jaká bude naše pozice. Klíčovým cílem je ale letos se zlepšit a předvést lepší práci, než jsme odvedli v roce 2023," dodává Bravi.
Název týmu se podle něj bude během sezóny měnit na Kick Sauber tam, kde je reklama na hazardní hraní zakázána.
Fotogalerie:Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.