Stake F1 (bývalá Alfa Romeo) představila počítačové snímky svého nového monopostu C44. Dle sponzora převládá zelená v kombinaci s černou barvou.
Nové auto dle slov týmu představuje "odchod od svého předchůdce" kvůli "záplavě změn," které na něm provedl. Jednou z nejviditelnějších změn je přechod z push-rod na pull-rod zavěšení.
Přepracovány byly i bočnice, kryt motoru a podlaha, která u nové generace aut představuje nejdůležitější oblast vývoje v honbě za rychlejšími časy. "Další důležitá vylepšení nasadíme v úvodních závodech," slibuje švýcarský tým.
"Noové auto C44, které jsme dnes předvedli, je poklonou práci Jamese Keye, technickému týmu a všem mužům a ženám v Hinwilu, kteří přispěli k vozu, který dnes vidíme. Představení nového auta je vždy zvláštním okamžikem. O to více, když představuje začátek nové éry, éry týmu Stake F1," popisuje šéf Alessandro Alunni Bravi.
The C44, Unleashed 💚🖤 pic.twitter.com/On1VpWLVmx
— Stake F1 Team (@stakef1team) February 5, 2024"Máme čerstvou novou identitu a jsme nadšení vším, co plánujeme na trati i mimo ni. Dnes je to ale vše o C44 a jeho potenciálu. Tomuto autu a našemu týmu věříme. Nebudeme hovořit o konkrétních cílech, protože to je vždy těžké, představit čísla, ale cíle máme jasné: zlepšovat výkonnost auta a našeho balíku," pokračuje.
"Balíkem myslím každou oblast od závodního týmu po provoz na dráze, zastávky v boxech, strategii... je to více, než jen výkonnost auta. A my jsme ve všech odděleních odhodlání učinit tento krok, naplnit tento cíl. Pak v průběhu sezóny uvidíme, jaká bude naše pozice. Klíčovým cílem je ale letos se zlepšit a předvést lepší práci, než jsme odvedli v roce 2023," dodává Bravi.
Název týmu se podle něj bude během sezóny měnit na Kick Sauber tam, kde je reklama na hazardní hraní zakázána.
Fotogalerie:
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.