Dceřiná stáj Red Bullu Visa Cash App RB (bývalá AlphaTauri) prozradila, kdo před sezónou 2024 posílí jejich tým. Nejde přitom o žádné nezkušené nováčky.
Po odhalení nové identity a názvu týmu Visa Cash App RB oznámila podepsání smluv se třemi klíčovými inženýry. Jedním z nich je Tim Goss, jenž pracoval jako technický ředitel u FIA a předtím téměř 30 let u McLarenu na různých vůdčích pozicích. Ve Faenze bude zastávat roli technického ředitele.
"Je mi potěšením se přidat k Visa Cash App RB na počátku jejich nové éry soutěžení. Jde o hrdý tým s velkým dědictvím a s několika výjimečnými lidmi. Těším se na spolupráci se šéfem týmu Laurentem Mekiesem a technickým šéfem Jodiem Eggintonem. Před námi stojí vzrušující výzva ale myslím si, že tým je dobře vybaven na to, aby jí mohl čelit se zdviženou hlavou," uvádí Goss.
Další významnou posilou je Alan Permane, jenž dlouhá léta působil u Alpine (Renaultu). Italská stáj jej zaměstnává jako svého sportovního ředitele.
"Po několika měsících klidu je skvělé s opět vrátit k závodění s týmem Visa Cash App RB. Z dlouholetých zkušeností vím, jak profesionální, motivovaní a soutěživí jsou lidé v tomto závodním týmu a už se nemůžu dočkat, až uvidím, kam tento duch může v budoucnu tým dostat," popisuje Permane.
Třetí posilou je Guillaume Cattelani se zkušenostmi nasbíranými u Lotusu, McLarenu či Red Bullu. Nyní se bude soustředit na aerodynamiku a výkonnost vozidla, jakožto zástupce technického ředitele se bude zodpovídat Jodiemu Eggintonovi.
"Je to fantastické mít tuto příležitost dostat tým Visa Cash App RB na další úroveň konkurenceschopnosti. Opravdu se těším na spolupráci s Jodiem a se všemi ostatními členy technického týmu na vytvoření stroje, který tým požene kupředu směrem ke špičce na roštu," sděluje Cattelani.
Goss bude moci ve Faenze začít pracovat až v říjnu tohoto roku, zatímco Permane s Cattelanim nastupují k výkonu svých funkcí okamžitě.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.