Představitelé Formule 1 dnes oznámili, že se od sezóny 2026 minimálně na 10 let bude závodit v Madridu. Ve Španělsku se přitom jezdí již v Barceloně, znamená to její konec?
K dohodě došlo s IFEMA Madrid, kde se nachází výstavní centrum. Zcela nový okruh bude měřit 5,47 km a obsahovat 20 zatáček. Nacházet se bude poblíž výstavního centra a využije již některé stávající silnice. Čeká se na finalizaci konfigurace a schválení FIA.
V kvalifikaci by se časy měly pohybovat kolem 1:32 min, na tribuny a plochy kolem vleze 110 tisíc fanoušků s cílem rozšířit kapacit na 140 tisíc, čímž by se Madrid zařadil mezi ty největší podniky v kalendáři F1.
Výhodná poloha je dána letištěm Barajas Adolfo Suarez, jež se nachází jen 5 minut od okruhu. Poblíž se nacházejí také četná ubytovací zařízení s dobrou dostupností prostřednictvím veřejné dopravy. Očekává se, že velká cena přinese městské ekonomice kolem 450 milionů Eur ročně.
Let’s go racing in Madrid!Say hello to the brand-new circuit built around the @IFEMA Exhibition Centre ✨#F1 pic.twitter.com/klysY8HAiT
— Formula 1 (@F1) January 23, 2024"Madrid je neuvěřitelné město s úžasným sportovním a kulturním dědictvím a dnešní oznámení začíná novou vzrušující kapitolu pro F1 ve Španělsku," komentuje výkonný ředitel F1 Stefano Domenicali.
"Chtěl bych poděkovat společnosti IFEMA Madrid, regionální vládě Madridu a městskému primátorovi za to, že dali dohromady fantastickou nabídku. Skutečně ztělesňuje vizi Formule 1 vytvořit vícedenní sportovní a zábavnou podívanou, která přináší fanouškům maximální hodnotu a zahrnuje inovaci i udržitelnost," pokračuje nadšeně Domenicali.
V zákulisí se hovořilo o tom, že to bude představovat konec závodění v Barceloně, podle šéfa F1 to však není vyloučeno: "Abych vyloučil pochybnosti a vysvětlil - to, že jsme v Madridu, nevylučuje fakt, že bychom v budoucnu mohli zůstat i v Barceloně."
"Když se dívám před sebe, vedou se diskuse, jestli bychom mohli do budoucna rozšířit naši spolupráci s Barcelonou, s níž máme velmi dobrý vztah," uzavírá Domenicali.
Popularita F1 ve Španělsku roste, za loňský rok v něm měla sledovanost 77 milionů diváků, což představovalo nárůst o 84 % proti roku 2022. Tuto zemi ve světě velkých cen reprezentují Fernando Alonso (Aston Martin) a Carlos Sainz (Ferrari).
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.