Günther Steiner tento týden šokoval svým odchodem z Haasu. Bývalý mistr světa Damon Hill to označuje za obrovskou ztrátu pro Formuli 1.
Americká stáj ve středu oznámila, že Steiner letos nebude pokračovat ve své dlouholeté roli šéfa týmu, do kterého nastoupil v roce 2016. Majitel Gene Haas se rozhodl přikročit k velkým změnám po náročných sezónách, v nichž se ocitli na dně tabulky. Na jeho post jmenoval šéfinženýra Ajaa Komatsu.
"Rád bych vyjádřil své poděkování Güntherovi Steinerovi za veškerou jeho tvrdou práci v posledním desetiletí a popřál mu vše nejlepší do budoucnosti. Při postupu naší organizace kupředu bylo jasné, že musíme zlepšit naše výkony na dráze. Ve jmenování Ajaa Komatsu šéfem týmu máme v zásadě inženýrství v srdci našeho managementu," vysvětloval Gene Haas.
Steiner si během svého působení v padoku získal velkou popularitu mezi fanoušky díky své upřímnosti a také díky dokumentární sérii Drive to Survive, kterou odvysílala společnost Netflix.
"Günther se stal celebritou díky seriálu Netflixu a jeho natáčení v zákulisí. Je obrovskou osobností, velmi rozhodnou, sebevědomou a jistou tím, co říká. Možná je to součástí mixu," popisuje Hill.
"Chce vítězit. neznám skutečné důvody jeho odchodu, ale jde o obrovskou ztrátu pro sport, protože ho fanoušci měli rádi. Přitahoval lidi, byl otevřený, nicméně nezískal výsledky, které si Gene Haas přál," hodnotí dále bývalý mistr světa F1.
"Günther byl jedním z mozků, které daly celou věc dohromady, Gene byl v podstatě investor. Mohli byste říci, že šlo o jeho tým, ale nevlastnil ho. Získal si spoustu pozornosti, která ho možná rozptylovala.
Hovořilo se o jeho TV sérii, která se plánovala, a to bylo zřejmě pro některé lidi příliš. Pro šéfa týmu musí být hlavní prací a předmětem soustředění to, co děláte. Ale nebyla to jeho chyba, že byl populární a stal se celebritou," domnívá se Hill.
Team Owner Gene Haas explains the appointment of Ayao Komatsu as Team Principal. #HaasF1 pic.twitter.com/rZ7gadfyj8
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) January 10, 2024Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.