Günther Steiner tento týden šokoval svým odchodem z Haasu. Bývalý mistr světa Damon Hill to označuje za obrovskou ztrátu pro Formuli 1.
Americká stáj ve středu oznámila, že Steiner letos nebude pokračovat ve své dlouholeté roli šéfa týmu, do kterého nastoupil v roce 2016. Majitel Gene Haas se rozhodl přikročit k velkým změnám po náročných sezónách, v nichž se ocitli na dně tabulky. Na jeho post jmenoval šéfinženýra Ajaa Komatsu.
"Rád bych vyjádřil své poděkování Güntherovi Steinerovi za veškerou jeho tvrdou práci v posledním desetiletí a popřál mu vše nejlepší do budoucnosti. Při postupu naší organizace kupředu bylo jasné, že musíme zlepšit naše výkony na dráze. Ve jmenování Ajaa Komatsu šéfem týmu máme v zásadě inženýrství v srdci našeho managementu," vysvětloval Gene Haas.
Steiner si během svého působení v padoku získal velkou popularitu mezi fanoušky díky své upřímnosti a také díky dokumentární sérii Drive to Survive, kterou odvysílala společnost Netflix.
"Günther se stal celebritou díky seriálu Netflixu a jeho natáčení v zákulisí. Je obrovskou osobností, velmi rozhodnou, sebevědomou a jistou tím, co říká. Možná je to součástí mixu," popisuje Hill.
"Chce vítězit. neznám skutečné důvody jeho odchodu, ale jde o obrovskou ztrátu pro sport, protože ho fanoušci měli rádi. Přitahoval lidi, byl otevřený, nicméně nezískal výsledky, které si Gene Haas přál," hodnotí dále bývalý mistr světa F1.
"Günther byl jedním z mozků, které daly celou věc dohromady, Gene byl v podstatě investor. Mohli byste říci, že šlo o jeho tým, ale nevlastnil ho. Získal si spoustu pozornosti, která ho možná rozptylovala.
Hovořilo se o jeho TV sérii, která se plánovala, a to bylo zřejmě pro některé lidi příliš. Pro šéfa týmu musí být hlavní prací a předmětem soustředění to, co děláte. Ale nebyla to jeho chyba, že byl populární a stal se celebritou," domnívá se Hill.
Team Owner Gene Haas explains the appointment of Ayao Komatsu as Team Principal. #HaasF1 pic.twitter.com/rZ7gadfyj8
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) January 10, 2024Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.