Mercedes po další náročné sezóně, kdy nedosáhl na ani jedno vítězství, usilovně vyvíjí nástupce letošního monopostu W14. Zcela přitom mění koncept auta ve snaze dostihnout Red Bull a opět bojovat o mistrovský titul. Jenže i to má svá úskalí.
Šéf Toto Wolff potvrdil, že monopost kompletně přepracují. Od minulého roku, kdy došlo ke změně technických pravidel, dosáhli na jediné vítězství a na lídra šampionátu stále dost ztrácejí. Loni řešili divoké poskakování v důsledku přísavného efektu, letos nepomohly ani ultra-úzké bočnice ani návrat zpět ke klasickému řešení v Monaku.
"Měníme koncept. Zcela se přesouváme od našeho rozložení šasi, od rozložení hmotnosti, proudění vzduchu. Měníme skoro každý díl, protože jen tak podle mě máme šanci. Také to však můžeme pokazit," uznává šéf Stříbrných šípů.
V pohárů konstruktérů nakonec těsně obhájili druhou příčku před Ferrari, které od kýženého stříbra dělilo ve finále v Abú Zabí 1,1 sekundy (rozdíl mezi penalizovaným Sergiem Pérezem a Georgem Russellem v cíli).
Wolff však ani před příštím ročníkem a velkými změnami, které podnikají ve vývoji, není příliš optimistický: "Pokud byste se mě zeptali, vždy u mě bude panovat skepticismus, ale taková je mentalita v týmu. Posouvá nás to dopředu, abychom se nikdy nevzdávali."
"Ve svém životě jsem nikdy nebyl v ničem optimistický. Zní to poněkud uboze, ale ochránilo mě to při zvládání mých očekávání a zkrátka pomohlo se víc snažit. Myslím, že to není nikdy dost dobré. Proto tady sedím s hořkosladkým pocitem - vyhráli jsme druhé místo, ale prohráli to první," vysvětluje Wolff.
Hlavní hvězda týmu Lewis Hamilton je na rozdíl od něj optimističtější: "Věřím, že nyní máme směr, což jsme za poslední dva roky neměli. Dostat se nahoru přesto nebude jednoduché. Autu podle mě rozumíme mnohem lépe. Vyvinuli jsme na pozadí skvělé nástroje. Přirozeně tedy chovám naději. Ale nebudu zadržovat dech," dodává britský pilot.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.