Mercedes po další náročné sezóně, kdy nedosáhl na ani jedno vítězství, usilovně vyvíjí nástupce letošního monopostu W14. Zcela přitom mění koncept auta ve snaze dostihnout Red Bull a opět bojovat o mistrovský titul. Jenže i to má svá úskalí.
Šéf Toto Wolff potvrdil, že monopost kompletně přepracují. Od minulého roku, kdy došlo ke změně technických pravidel, dosáhli na jediné vítězství a na lídra šampionátu stále dost ztrácejí. Loni řešili divoké poskakování v důsledku přísavného efektu, letos nepomohly ani ultra-úzké bočnice ani návrat zpět ke klasickému řešení v Monaku.
"Měníme koncept. Zcela se přesouváme od našeho rozložení šasi, od rozložení hmotnosti, proudění vzduchu. Měníme skoro každý díl, protože jen tak podle mě máme šanci. Také to však můžeme pokazit," uznává šéf Stříbrných šípů.
V pohárů konstruktérů nakonec těsně obhájili druhou příčku před Ferrari, které od kýženého stříbra dělilo ve finále v Abú Zabí 1,1 sekundy (rozdíl mezi penalizovaným Sergiem Pérezem a Georgem Russellem v cíli).
Wolff však ani před příštím ročníkem a velkými změnami, které podnikají ve vývoji, není příliš optimistický: "Pokud byste se mě zeptali, vždy u mě bude panovat skepticismus, ale taková je mentalita v týmu. Posouvá nás to dopředu, abychom se nikdy nevzdávali."
"Ve svém životě jsem nikdy nebyl v ničem optimistický. Zní to poněkud uboze, ale ochránilo mě to při zvládání mých očekávání a zkrátka pomohlo se víc snažit. Myslím, že to není nikdy dost dobré. Proto tady sedím s hořkosladkým pocitem - vyhráli jsme druhé místo, ale prohráli to první," vysvětluje Wolff.
Hlavní hvězda týmu Lewis Hamilton je na rozdíl od něj optimističtější: "Věřím, že nyní máme směr, což jsme za poslední dva roky neměli. Dostat se nahoru přesto nebude jednoduché. Autu podle mě rozumíme mnohem lépe. Vyvinuli jsme na pozadí skvělé nástroje. Přirozeně tedy chovám naději. Ale nebudu zadržovat dech," dodává britský pilot.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.