Fernando Alonso po své úspěšné sezóně zkritizoval formát sobotních kvalifikací, který je podle něj zastaralý. Místo aby se všichni těšili na chvíle, kdy mají vozy k dispozici nejvyšší výkon, panují spíše frustrace a přání, aby vše již skončilo.
Španělský veterán pamatuje dobu, kdy měl každý pilot k dispozici celou trať jen pro sebe a mohl předvést jedno velmi rychlé kolo. Současný formát, kdy jsou všichni ve stejnou dobu na dráze a v prvních dvou částech vypadne vždy pět pilotů, se mu vůbec nelíbí.
"Tento formát kvalifikace je zastaralý. Nemůžeme mít takový druh stresu. To, co bývala nejlepší část víkendu, kdy jsou auta nejživější, je nyní pro všechny tou nejhorší částí," uvádí dvojnásobný mistr světa k tomu, co se děje o sobotách v F1.
"Okraje dráhy, provoz, zdržování, smazaná kola a další a další věci. Všichni jsme rádi, když skončí. Takto by to být nemělo," popisuje stres a potíže, kterým piloti během kvalifikací čelí.
Se svou sezónou byl Španěl jinak spokojený - mezi piloty skončil čtvrtý, byť po velkou část v létě neměl k dispozici moc konkurenceschopné auto. Nasbíral celkem 206 mistrovských bodů, porazil oba jezdce Ferrari, McLarenu či Georgea Russella z Mercedesu, jenž mezi konstruktéry skončil druhý.
Good race to finish the season on a high. Thank you team for a 2023 that I will always remember. Thank you for everything @AstonMartinF1 🙏 #f1 #abudhabi #astonMartin pic.twitter.com/Uxih1LGgIG
— Fernando Alonso (@alo_oficial) November 26, 2023"Kdybyste mi před víkendem řekli, že skončím mezi jezdci čtvrtý, tak bych vám nevěřil, tohle je tedy skutečný dárek. Opravdu mě těší to, jak jsem po celou sezónu jezdil. Myslím, že šlo o mou nejlepší, nejkonzistentnější jezdeckou sezónu od roku 2012. Po celou sezónu jsem z auta dostával maximum," uvádí Alonso.
"Celý tým Aston Martinu pracoval neuvěřitelně tvrdě a už se těším na zimu a začátek práce na příští sezóně. Začínali jsme letos jako tým, od kterého se neočekávaly nějaké úspěchy, ale rok 2024 začneme v záři reflektorů - musíme být na to připravení," upozorňuje Španěl.
"Chci moc poděkovat a ocenit dobrou práci všech v týmu. Letošní rok hodně předčil všechna naše nejdivočejší očekávání a každý jednotlivec by měl být hrdý na to, co jsme dosáhli," uzavírá pilot Aston Martinu, který skončil mezi konstruktéry pátý se ztrátou 22bodů na čtvrtý McLaren.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.