Fernando Alonso po své úspěšné sezóně zkritizoval formát sobotních kvalifikací, který je podle něj zastaralý. Místo aby se všichni těšili na chvíle, kdy mají vozy k dispozici nejvyšší výkon, panují spíše frustrace a přání, aby vše již skončilo.
Španělský veterán pamatuje dobu, kdy měl každý pilot k dispozici celou trať jen pro sebe a mohl předvést jedno velmi rychlé kolo. Současný formát, kdy jsou všichni ve stejnou dobu na dráze a v prvních dvou částech vypadne vždy pět pilotů, se mu vůbec nelíbí.
"Tento formát kvalifikace je zastaralý. Nemůžeme mít takový druh stresu. To, co bývala nejlepší část víkendu, kdy jsou auta nejživější, je nyní pro všechny tou nejhorší částí," uvádí dvojnásobný mistr světa k tomu, co se děje o sobotách v F1.
"Okraje dráhy, provoz, zdržování, smazaná kola a další a další věci. Všichni jsme rádi, když skončí. Takto by to být nemělo," popisuje stres a potíže, kterým piloti během kvalifikací čelí.
Se svou sezónou byl Španěl jinak spokojený - mezi piloty skončil čtvrtý, byť po velkou část v létě neměl k dispozici moc konkurenceschopné auto. Nasbíral celkem 206 mistrovských bodů, porazil oba jezdce Ferrari, McLarenu či Georgea Russella z Mercedesu, jenž mezi konstruktéry skončil druhý.
Good race to finish the season on a high. Thank you team for a 2023 that I will always remember. Thank you for everything @AstonMartinF1 🙏 #f1 #abudhabi #astonMartin pic.twitter.com/Uxih1LGgIG
— Fernando Alonso (@alo_oficial) November 26, 2023"Kdybyste mi před víkendem řekli, že skončím mezi jezdci čtvrtý, tak bych vám nevěřil, tohle je tedy skutečný dárek. Opravdu mě těší to, jak jsem po celou sezónu jezdil. Myslím, že šlo o mou nejlepší, nejkonzistentnější jezdeckou sezónu od roku 2012. Po celou sezónu jsem z auta dostával maximum," uvádí Alonso.
"Celý tým Aston Martinu pracoval neuvěřitelně tvrdě a už se těším na zimu a začátek práce na příští sezóně. Začínali jsme letos jako tým, od kterého se neočekávaly nějaké úspěchy, ale rok 2024 začneme v záři reflektorů - musíme být na to připravení," upozorňuje Španěl.
"Chci moc poděkovat a ocenit dobrou práci všech v týmu. Letošní rok hodně předčil všechna naše nejdivočejší očekávání a každý jednotlivec by měl být hrdý na to, co jsme dosáhli," uzavírá pilot Aston Martinu, který skončil mezi konstruktéry pátý se ztrátou 22bodů na čtvrtý McLaren.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.