Fernando Alonso po své úspěšné sezóně zkritizoval formát sobotních kvalifikací, který je podle něj zastaralý. Místo aby se všichni těšili na chvíle, kdy mají vozy k dispozici nejvyšší výkon, panují spíše frustrace a přání, aby vše již skončilo.
Španělský veterán pamatuje dobu, kdy měl každý pilot k dispozici celou trať jen pro sebe a mohl předvést jedno velmi rychlé kolo. Současný formát, kdy jsou všichni ve stejnou dobu na dráze a v prvních dvou částech vypadne vždy pět pilotů, se mu vůbec nelíbí.
"Tento formát kvalifikace je zastaralý. Nemůžeme mít takový druh stresu. To, co bývala nejlepší část víkendu, kdy jsou auta nejživější, je nyní pro všechny tou nejhorší částí," uvádí dvojnásobný mistr světa k tomu, co se děje o sobotách v F1.
"Okraje dráhy, provoz, zdržování, smazaná kola a další a další věci. Všichni jsme rádi, když skončí. Takto by to být nemělo," popisuje stres a potíže, kterým piloti během kvalifikací čelí.
Se svou sezónou byl Španěl jinak spokojený - mezi piloty skončil čtvrtý, byť po velkou část v létě neměl k dispozici moc konkurenceschopné auto. Nasbíral celkem 206 mistrovských bodů, porazil oba jezdce Ferrari, McLarenu či Georgea Russella z Mercedesu, jenž mezi konstruktéry skončil druhý.
Good race to finish the season on a high. Thank you team for a 2023 that I will always remember. Thank you for everything @AstonMartinF1 🙏 #f1 #abudhabi #astonMartin pic.twitter.com/Uxih1LGgIG
— Fernando Alonso (@alo_oficial) November 26, 2023"Kdybyste mi před víkendem řekli, že skončím mezi jezdci čtvrtý, tak bych vám nevěřil, tohle je tedy skutečný dárek. Opravdu mě těší to, jak jsem po celou sezónu jezdil. Myslím, že šlo o mou nejlepší, nejkonzistentnější jezdeckou sezónu od roku 2012. Po celou sezónu jsem z auta dostával maximum," uvádí Alonso.
"Celý tým Aston Martinu pracoval neuvěřitelně tvrdě a už se těším na zimu a začátek práce na příští sezóně. Začínali jsme letos jako tým, od kterého se neočekávaly nějaké úspěchy, ale rok 2024 začneme v záři reflektorů - musíme být na to připravení," upozorňuje Španěl.
"Chci moc poděkovat a ocenit dobrou práci všech v týmu. Letošní rok hodně předčil všechna naše nejdivočejší očekávání a každý jednotlivec by měl být hrdý na to, co jsme dosáhli," uzavírá pilot Aston Martinu, který skončil mezi konstruktéry pátý se ztrátou 22bodů na čtvrtý McLaren.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.