V Abú Zabí od Q1 po Q3 dominoval Max Verstappen. Za nizozemským pilotem to bylo o poznání zajímavější - hned několik jezdců bojovalo o nejvyšší příčky a rozhodovaly opravdu minimální rozestupy. Do těchto bojů nemohli promluvit Sainz a Hamilton, kteří oba vypadli dříve v kvalifikaci.
Klidný začátek kvalifikace - teploty pohybující se okolo 30 °C a na trati žádný monopost. Až po nějaké chvíli se celá dvacítka jezdců vydala vstříc poslední kvalifikaci kalendářního roku 2023. Mezi prvními dojel Verstappen a stanovil benchmark 1:24,160. V horní části pole byli k vidění oba jezdci Williamsu, ale Sargeantovi komisaři pro překročení traťových limitů jeho čas škrtli. Krom Američana se provinil i Hülkenberg. Trať v Abú Zabí je známa díky teplotním výkyvům - je tak pro týmy těžké nastavit jejich vozy - Kevin Magnussen se jako jediný rozhodl svůj první pokus zajet na opotřebované měkké směsi. Nejblíže k Verstappenovi byl Norris a Leclerc. Konkurenceschopný výkon podali i oba jezdci stáje AlphaTauri. Ale první pokusy nic neznamenaly - jezdci Williamsu dostali do sluchátek info z boxové zídky - trať bude zrychlovat o nějaké 4 desetiny. Logan Sargeant se zařadil k Verstappenovi, ale opět chyboval v první zatáčce a ani tento čas se mu nepočítal. V závěru Q1 zrychloval každý a postup neměl nikdo jasný. V nepostupové pětce se ocitl Piastri se Sainzem. Prvně jmenovaný zrychlil, ale Sainz takové štěstí neměl a ztížil situaci své stáji, která s Mercedesem bojuje o druhé místo mezi konstruktéry. Do Q2 tedy nepostoupil Sainz, Magnussen, Bottas, Zhou a Sargeant.
Q2Alex Albon porazil svého týmového kolegu ve všech kvalifikacích letošního roku a stanovil i první čas druhé části kvalifikace - 1:24,965 na opotřebované směsi. Nové sady využil Verstappen a tratí doslova letěl - časem 1:23,740 dokonce smetl ze stolu i hodnotu pole position z minulého roku. Černým koněm se zdál být McLaren - oba jezdci zajížděli konkurenceschopná kola srovnatelná s Red Bully. Opakovala se situace z Q1 - evoluce trati byla nevyzpytatelná a jediný kdo si věřil na postup byl Verstappen. Na dobrý výsledek z minulého víkendu chtěl navázat Stroll, ale Kanaďan se bohužel stal jedním z nepostupujících. V závěru se čekalo jen na monoposty Mercedesu - bylo jasné, že jeden z nich nepostoupí do závěrečné části. Tím nešťastným byl Lewis Hamilton. Pro rekapitulaci nepostoupil Hamilton, Ocon, Stroll, Albon a Daniel Ricciardo.
So, Hamilton will start P11 on Sunday, Sainz P16...The battle between Mercedes and Ferrari for P2 in the team championship is going to be very, very interesting#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/qkSlH8WdXC
— Formula 1 (@F1) November 25, 2023 Q3Každá tisícina znamenala hodně. To věděl Lando Norris, který byl v prvním sektoru o 3 tisíciny rychlejší než Holanďan. V cíli to bylo úplně jinak - Verstappen první s náskokem necelých 4 desetin, Oscar Piastri až za nejrychlejší dvojicí. Verstappen měl ale jednu důležitou výhodu - na rozdíl od svých rivalů použil novou sadu, kterou si pošetřil už v Q1. Závěrečné pokusy byly sektorově velmi podobné. Norris jel obdobné časy s Piastrim, ale Brit chyboval v posledním sektoru a z toho se už neoklepal. Přeskočil ho Piastri, ale v pomyslné první řadě se dlouho neudržel - Leclerc proletěl třetím sektorem a sekundoval Verstappenovi. Zabojovat ještě mohl Russell - stříbrné šípy taktéž tahaly za delší konec provazu, ale prostřední sektor pohřbil jeho naděje na první řadu v zítřejším závodě.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.