Pilot stáje Alpine Esteban Ocon po Velké ceně Las Vegas vysvětluje, proč se nedržel pokynů z boxové zídky, aby nepředjížděl svého týmového kolegu Pierra Gaslyho.
Francouz předvedl výborný výkon, když se ze 16. místa na roštu dostal v neděli až na čtvrtou příčku. Během přímého přenosu jsme mohli vidět, jak přitom předjel svého týmového kolegu těsně poté, co obdržel pokyn, aby zůstal za ním.
I když je mezi ním a Gaslym situace napjaté, tak tvrdí, že za tím není žádná rebelie z jeho strany: "Myslím, že Pierre byl v tu dobu na starších pneumatikách a mě bylo řečeno: 'Drž pozici," vrací se Ocon ke sporné situaci.
"Ale já jsem zároveň nevěděl, že to bylo: 'Drž pozici.' Slyšel jsem jenom: 'Pozici,' protože jsem v podstatě prováděl ten manévr, když jsem dostal pokyn. Pokud by mě tým požádal o to, abych mu pozici vrátil, ihned by to udělal," vysvětluje 27letý jezdec.
P16 👉🏼 P4!!!! VIVA LAS VEGAS!! pic.twitter.com/TXz6IkVVEG
— Esteban Ocon (@OconEsteban) November 19, 2023Víkend pro něj po zpackané sobotě nakonec tedy skončil velmi dobře: "Pocity byly šílené. Po kvalifikaci jsem na tom byl asi nejhůře v celé sezóně. Byl jsem velmi, velmi zklamaný." V závodě se ale posouval stále dopředu a skončil těsně pod pódiem (po penalizaci Georgea Russella čtvrtý), zatímco Gasly startující ze 4. místo skončil mimo body na 11. příčce.
"Šest závodů po sobě, řekl bych, že od Singapuru, jsme si moc neoddechli. Zažívali jsme různé druhy incidentů a těžké závody. Ale nikdy jsme nepřestali věřit v to, že jako tým odvádíme dobrou práci a že to přijde. Akorát to chvíli trvalo," popisuje Ocon.
V šampionátu mu s 58 body patří 12. místo hned za svým týmovým kolegou, jenž jich má na svém kontě o 4 více. Mezi konstruktéry je Alpine v 'Území nikoho' - pátý Aston Martin má před posledním závodem náskok 153 bodů, sedmý Williams jich má naopak o 92 méně.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.