Pilot stáje Alpine Esteban Ocon po Velké ceně Las Vegas vysvětluje, proč se nedržel pokynů z boxové zídky, aby nepředjížděl svého týmového kolegu Pierra Gaslyho.
Francouz předvedl výborný výkon, když se ze 16. místa na roštu dostal v neděli až na čtvrtou příčku. Během přímého přenosu jsme mohli vidět, jak přitom předjel svého týmového kolegu těsně poté, co obdržel pokyn, aby zůstal za ním.
I když je mezi ním a Gaslym situace napjaté, tak tvrdí, že za tím není žádná rebelie z jeho strany: "Myslím, že Pierre byl v tu dobu na starších pneumatikách a mě bylo řečeno: 'Drž pozici," vrací se Ocon ke sporné situaci.
"Ale já jsem zároveň nevěděl, že to bylo: 'Drž pozici.' Slyšel jsem jenom: 'Pozici,' protože jsem v podstatě prováděl ten manévr, když jsem dostal pokyn. Pokud by mě tým požádal o to, abych mu pozici vrátil, ihned by to udělal," vysvětluje 27letý jezdec.
P16 👉🏼 P4!!!! VIVA LAS VEGAS!! pic.twitter.com/TXz6IkVVEG
— Esteban Ocon (@OconEsteban) November 19, 2023Víkend pro něj po zpackané sobotě nakonec tedy skončil velmi dobře: "Pocity byly šílené. Po kvalifikaci jsem na tom byl asi nejhůře v celé sezóně. Byl jsem velmi, velmi zklamaný." V závodě se ale posouval stále dopředu a skončil těsně pod pódiem (po penalizaci Georgea Russella čtvrtý), zatímco Gasly startující ze 4. místo skončil mimo body na 11. příčce.
"Šest závodů po sobě, řekl bych, že od Singapuru, jsme si moc neoddechli. Zažívali jsme různé druhy incidentů a těžké závody. Ale nikdy jsme nepřestali věřit v to, že jako tým odvádíme dobrou práci a že to přijde. Akorát to chvíli trvalo," popisuje Ocon.
V šampionátu mu s 58 body patří 12. místo hned za svým týmovým kolegou, jenž jich má na svém kontě o 4 více. Mezi konstruktéry je Alpine v 'Území nikoho' - pátý Aston Martin má před posledním závodem náskok 153 bodů, sedmý Williams jich má naopak o 92 méně.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.