Pilot stáje Alpine Esteban Ocon po Velké ceně Las Vegas vysvětluje, proč se nedržel pokynů z boxové zídky, aby nepředjížděl svého týmového kolegu Pierra Gaslyho.
Francouz předvedl výborný výkon, když se ze 16. místa na roštu dostal v neděli až na čtvrtou příčku. Během přímého přenosu jsme mohli vidět, jak přitom předjel svého týmového kolegu těsně poté, co obdržel pokyn, aby zůstal za ním.
I když je mezi ním a Gaslym situace napjaté, tak tvrdí, že za tím není žádná rebelie z jeho strany: "Myslím, že Pierre byl v tu dobu na starších pneumatikách a mě bylo řečeno: 'Drž pozici," vrací se Ocon ke sporné situaci.
"Ale já jsem zároveň nevěděl, že to bylo: 'Drž pozici.' Slyšel jsem jenom: 'Pozici,' protože jsem v podstatě prováděl ten manévr, když jsem dostal pokyn. Pokud by mě tým požádal o to, abych mu pozici vrátil, ihned by to udělal," vysvětluje 27letý jezdec.
P16 👉🏼 P4!!!! VIVA LAS VEGAS!! pic.twitter.com/TXz6IkVVEG
— Esteban Ocon (@OconEsteban) November 19, 2023Víkend pro něj po zpackané sobotě nakonec tedy skončil velmi dobře: "Pocity byly šílené. Po kvalifikaci jsem na tom byl asi nejhůře v celé sezóně. Byl jsem velmi, velmi zklamaný." V závodě se ale posouval stále dopředu a skončil těsně pod pódiem (po penalizaci Georgea Russella čtvrtý), zatímco Gasly startující ze 4. místo skončil mimo body na 11. příčce.
"Šest závodů po sobě, řekl bych, že od Singapuru, jsme si moc neoddechli. Zažívali jsme různé druhy incidentů a těžké závody. Ale nikdy jsme nepřestali věřit v to, že jako tým odvádíme dobrou práci a že to přijde. Akorát to chvíli trvalo," popisuje Ocon.
V šampionátu mu s 58 body patří 12. místo hned za svým týmovým kolegou, jenž jich má na svém kontě o 4 více. Mezi konstruktéry je Alpine v 'Území nikoho' - pátý Aston Martin má před posledním závodem náskok 153 bodů, sedmý Williams jich má naopak o 92 méně.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.