Nejdražší Grand Prix této sezóny (hovoří se o nákladech ve výši půl miliardy $) nechává vzpomenout na dávný výrok excelentního pilota a legendy F1, Švýcara Claye Regazzoniho, zda se z F1 pomalu, ale jistě nestává pouhý cirkus.
První páteční trénink byl přerušen po osmi minutách kvůli nedostatečně zajištěnému poklopu kanalizace, na což doplatili Carlos Sainz jr. a Esteban Ocon poškozením vozů. Poté došlo k vyjmutí všech 30 kanalizačních vík, rozmístěných na 6,2 km dlouhé trati, vzniklé otvory zasypat pískem a přeasfaltovat je. Tím pádem druhý trénink nezačal v avizovaném čase 1:30, nýbrž o hodinu později. To už ale v ochozech chyběli diváci.
Podle nařízení v oblasti logistiky a pracovních podmínek, museli fanoušci opustit svá místa, což se oficiální místa pokoušela v několika prohlášeních vysvětlit. Ovšem bez jediného slůvka omluvy nebo vrácení poměrné částky těm, kteří si zakoupili nikoli levné jednodenní vstupenky na první den konání GP Las Vegas. Za osm minut podívané jim organizátoři nabídli sumu 200 $ pro zakoupení zboží v on-line obchodu s merchandisingem F1. Kolik stál lístek na úvodní "show" v prohlášení uvedeno nebylo.
"V závodech F1 neexistuje vyšší priorita než bezpečnost pilotů, zaměstnanců a fanoušků. Po včerejším incidentu s krytem vodního ventilu stáli organizátoři závodu, F1 a FIA před obtížným rozhodnutím, aby dospěla k řešení uzavřít divácké zóny ještě před začátkem druhého volného tréninku. Vážíme si vaší trpělivosti během snahy o nápravu situace. Nebylo to rozhodnutí, které bychom brali na lehkou váhu. Jako poděkování za vaší podporu bychom vám rádi nabídli poukázku v hodnotě dvou set dolarů do oficiálního obchodu Las Vegas Grand Prix. Po úspěšném završení druhého tréninku se těšíme, že všem poskytneme bezpečný a zábavný závodní víkend," zní jedno z oficiálních prohlášení.
Jak to ale bylo s oním vyklizení tribun? Z dalších prohlášení lze vypozorovat, že v tomto směru naráží pořádání závodu na neuvěřitelně propletený systém vazeb, z nichž musí nutně vzejít konflikt. Pochopitelně veškeré problémy se velmi efektně a tradičně zaštiťují snahou o bezpečnost.
"Za prvé jsme se obávali o naše pracovníky bezpečnostních služeb, kteří byli na okruhu dlouhou dobu a museli by tu setrvat ještě déle, až do tří hodin po půlnoci. Potom jsme měli obavu o pracovníky logistiky, zodpovědné za odvoz fanoušků zpět do hotelů. Podle federálních zákonu tu bylo omezení doby, po kterou mohou legálně a bezpečně řídit autobusy. A konečně, personál v oblasti cateringu musel mít čas na úklid, přípravu a doplnění zásob v prostorách pro hosty, aby v dalších dnech bylo vše připraveno pro návštěvníky. Ano, bylo to zklamání, ale věřím, že fanoušci toto vysvětlení pochopí, že jsme museli zohlednit mnoho zájmů, včetně bezpečnosti a ochrany všech účastníků, jakož i zážitek fanoušků během celého víkendu. Existují akce, jako jsou koncerty, sportovní utkání i další závody F1, které byly z důvodu jistých faktorů, ať to byly technické problémy nebo počasí, také zrušeny. To se stává a já doufám, že to lidé pochopí," pokusila se celou situaci vysvětlit generální ředitelka Las Vegas Grand Prix, paní Renée Wilm.
Naskýtá se otázka, zda celé show v Las Vegas neutrpělo zásadní šrám hned na začátku, ačkoliv se mnoho lidí, včetně oficiálních person, pokoušelo celou situaci omluvit. Jiné závody přišly o licence po daleko menších přestupcích; chování pořadatelů v Las Vegas ostatně dokládají snímku fanoušků ukazujících palce dolů, čímž opět vyvstala reminiscence s ostudou v Indianapolis 2005. Nelze se zbavit dojmu, že tak vysoce prestižní akce, jakou bezesporu závod F1 je nebo se aspoň snaží výjimečnost zdůrazňovat, by měla brát v úvahu veškeré možné aspekty. Nehledě k tomu, že zavinění a špatná připravenost trati je v tomto případě evidentní. O tom ale paní ředitelka neřekla ani slovo, přitom právě tento nedostatek mohl aktéry na trati i za jejími okraji být daleko nebezpečnější, než řídit autobus po lhůtě.
Vrcholem všeho pak je penalizace Carlose Sainze jr., jenž musel měnit komponenty na svém voze, ačkoliv nešlo o zavinění z jeho strany ani ze strany týmu. Také tady od promotérů GP v Las Vegas nezaznělo jediné slůvko omluvy. Namísto toho se v Las Vegas sebevědomě domnívají, že "jejich" GP se tu bude jezdit dlouhá léta.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.