Ještě se neodjel ani jeden trénink na Velkou cenu Las Vegas a úřadující mistr světa již přišel s velkou kritikou na účet nového podniku letošního kalendáře. Co se Maxovi Verstappenovi nelíbí?
Podle holandského pilota totiž o víkendu nepůjde o závodění, jako spíše o zábavu. "Z 99 % jde o show a z 1 % o sportovní podnik," prohlásil na tiskové konferenci.
Nelíbil se mu ani způsob prezentace pilotů před tradičními mediálními aktivitami, kdy 20 pilotů bylo na plošině vyzvednuto, aby pozdravili fanoušky. "Pokud jde o mě, všechny tyhle věci byste mohli přeskočit. Jen tam stojíte a vypadáte jako šašek."
"Nemám mnoho pocitů, abych byl upřímný. Chci se soustředit jen na výkonnostní stránku věcí. Nemám rád všechny ty věci kolem. Vím, že k tomu patří, ale nezajímají mě," vysvětluje Verstappen svůj postoj.
May the odds be ever in your favour 🙋 pic.twitter.com/NvqJtwvLHT
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 16, 2023"Trať není zajímavá a já chci zkrátka odvést co nejlepší práci. Není to problém, ale nejde o můj šálek čaje. Jestli se mi to líbí nebo ne, to nezáleží na mě, nebudu však nic předstírat," pokračuje upřímně pilot Red Bullu.
"Zkrátka jsem vyjádřil svůj názor na pozitivní a negativní věci, jsem prostě takový. Někteří lidé mají raději show, mě se to vůbec nelíbí. Vyrostl jsem prostě kolem té výkonnostní stránky věcí, a tak to také vidím. Ve Vegas jsem rád, ale ne tak moc kvůli závodění," říká.
Třetí podnik na půdě Spojených států se pojede netradičně již v sobotu, kvůli časovému posunu u nás bude začínat v neděli v 7 hodin ráno. Vedení F1 totiž mělo obavy, že pokud by se závodilo v neděli, lidé vstávající v Evropě v pondělí do práce by jej nesledovali živě a raději by si dodatečně pustili jen jeho sestřih s nejzajímavějšími okamžiky, což by mělo negativní dopad na finanční stránku.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.