Ještě se neodjel ani jeden trénink na Velkou cenu Las Vegas a úřadující mistr světa již přišel s velkou kritikou na účet nového podniku letošního kalendáře. Co se Maxovi Verstappenovi nelíbí?
Podle holandského pilota totiž o víkendu nepůjde o závodění, jako spíše o zábavu. "Z 99 % jde o show a z 1 % o sportovní podnik," prohlásil na tiskové konferenci.
Nelíbil se mu ani způsob prezentace pilotů před tradičními mediálními aktivitami, kdy 20 pilotů bylo na plošině vyzvednuto, aby pozdravili fanoušky. "Pokud jde o mě, všechny tyhle věci byste mohli přeskočit. Jen tam stojíte a vypadáte jako šašek."
"Nemám mnoho pocitů, abych byl upřímný. Chci se soustředit jen na výkonnostní stránku věcí. Nemám rád všechny ty věci kolem. Vím, že k tomu patří, ale nezajímají mě," vysvětluje Verstappen svůj postoj.
May the odds be ever in your favour 🙋 pic.twitter.com/NvqJtwvLHT
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 16, 2023"Trať není zajímavá a já chci zkrátka odvést co nejlepší práci. Není to problém, ale nejde o můj šálek čaje. Jestli se mi to líbí nebo ne, to nezáleží na mě, nebudu však nic předstírat," pokračuje upřímně pilot Red Bullu.
"Zkrátka jsem vyjádřil svůj názor na pozitivní a negativní věci, jsem prostě takový. Někteří lidé mají raději show, mě se to vůbec nelíbí. Vyrostl jsem prostě kolem té výkonnostní stránky věcí, a tak to také vidím. Ve Vegas jsem rád, ale ne tak moc kvůli závodění," říká.
Třetí podnik na půdě Spojených států se pojede netradičně již v sobotu, kvůli časovému posunu u nás bude začínat v neděli v 7 hodin ráno. Vedení F1 totiž mělo obavy, že pokud by se závodilo v neděli, lidé vstávající v Evropě v pondělí do práce by jej nesledovali živě a raději by si dodatečně pustili jen jeho sestřih s nejzajímavějšími okamžiky, což by mělo negativní dopad na finanční stránku.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.