Každá část mexické kvalifikace měla svého vítěze - v Q1 to byl Verstappen, v Q2 Hamilton a Q3 dokázal ovládnout Charles Leclerc. Skvěle zajel i Daniel Ricciardo, který skončil čtvrtý. Do pořadí na zítřejším startu ale zřejmě promluví penalizace a tresty za porušení pravidel.
Trať uložená ve značné nadmořské výšce kladla na jezdce nemalé nároky: teplota sice byla příjemná 26 °C, ale trať hodně horká (47 °C), vlhkost vzduchu vykazovala 28 % a vanul mírný větřík o rychlosti 4,3 km/h.
Q1Benchmark první části kvalifikace stanovil Magnussen (1:19,730). Pilot Haasu toho v sobotu moc neodjezdil, protože v FP3 vystavily jeho monopostu stopku technické problémy. Společně s ním vyjel na trať i Alonso s Gaslym a celá trojice se vešla do desetiny vteřiny. Tribuny zaburácely při průjezdu domácího Péreze, který zaznamenal čas 1:18,553. O celé 4 desetiny byl rychlejší Verstappen. K vidění byl i mix zvolených pneumatik - několik jezdců se rozhodlo pro žlutě označenou směs - kupříkladu Leclerc ztratil pouhé 3 desetiny. Skvělé kolo se povedlo zajet Ricciardovi, byl o 242 tisícin za Verstappenem. K tomuto výsledku mu pomohl i Cunoda, který mu poskytl slipstream. Traťoví komisaři smazali čas Sargeantovi - porušil traťové limity v 12. zatáčce. V nepostupové pětce byli oba jezdci McLarenu - Piastri se zlepšil a ztratil desetinu na Verstappena, ale Norris v závěru okruhu chyboval a z chvostu startovního pole se zvednout nedokázal. Z důvodu brždění v boxové uličce byl obviněn Russell s Verstappenem. Na hodiny Alonsa v prvním sektoru doplatili Ocon, Magnussen, Stroll, Norris a Sargeant, protože nepostoupili do Q2.
WHAT 😳Q(ueue) 1 is about to come to an end, but there are plenty of times yet to come!#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/3XXYoC1h8s
— Formula 1 (@F1) October 28, 2023 Q2Traťoví komisaři zaneprázdnění opravdu nebyli - ještě po začátku druhé části naskakovala další upozornění z Q1. Mezi hříšníky se dostal i Zhou s Hamitlonem, Norrisem a dalšími. První časy zaznamenali Verstappen s Pérezem, přičemž mezi nimi byla půl vteřina. Tahu od Cunody využil opět Ricciardo a dostal se před domácího matadora - AlphaTauri Japonce doslova obětovala, takže neměl ambice zajet jediné měřené kolo. Rychlý byl znovu Piastri, ale s větší ztrátou se museli potýkat oba piloti Ferrari. Na skvělé výsledky nedokázal navázat Albon - už v Q1 si stěžoval na svůj vůz a v následujícím segmentu to bylo obdobné - reportoval poškození, protože se ve svém Williamsu necítil komfortně jako ve volných trénincích. Zářil Bottas, Zhou byl poté na pokraji vypadnutí z kvalifikace. Hlouček jezdců byl opět na výjezdu z boxové uličky a Alex Albon to označil doslova bordelem.
F1 qualifying 2023 out of context#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/HRujjYSq8P
— Formula 1 (@F1) October 28, 2023Ve Ferrari se povedlo zrychlit jen Leclercovi a Sainzovi začaly naskakovat vrásky na čele. Skvělá kola byla k vidění u obou stříbrných šípů - Hamilton byl dokonce s časem 1:17,571 nejrychlejším mužem Q2. Postoupit měl i Albon, ale nesouhlasilo ředitelství závodu, protože i on byl v jedné ze zatáček širší než pravidla dovolují. Nepostoupil Gasly, Hülkenberg, Alonso, Albon a Cunoda.
Q3Scénář byl opět stejný - nejdříve Red Bully s rychlejším Verstappenem, které rozdělil Daniel Ricciardo. Pokračování se ale lišilo - Leclerc se Sainzem zajeli ukázková kola a byli průběžně nejrychlejšími.
WHERE DID THAT COME FROM?!Leclerc and Sainz go 1-2 out of absolutely nowhere! They haven't led a single session all weekend 😱#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/wXT88dvbyZ
— Formula 1 (@F1) October 28, 2023Při závěrečných pokusech bylo vidět, že trať už ztratila svoji rychlost a z toho těžili oba jezdci Ferrari, kteří zítra odstartují z první řady. Ale finální pořadí startu VC Mexika oznámí až ředitelství závodu, protože komisaři mají na stole nemálo případů porušení pravidel.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.