V prvním volném mexickém tréninku byl nejrychlejší Verstappen, s minimální ztrátou byl druhý Albon a třetí skončil domácí Sergio Pérez. V Mexiku týmy nasadily i juniorské jezdce - k vidění jich bylo hned pět.
Každý tým je v sezoně nucen minimálně 2x dát šanci juniorům ve světě F1. Právě v prvním volném tréninku v Mexiku jich bylo k vidění pět - Theo Pourchaire (Alfa Romeo), Frederik Vesti (Mercedes), Jack Doohan (Alpine), Isack Hadjar (AlphaTauri) a Oliver Bearman (Haas). Jiné to bylo i s pneumatikami, neboť většina jezdců nasadila neoznačenou testovací sadu C4.
Ovšem bez problémů to nebylo - hned několik jezdců hlásilo technické problémy. První byl Pourchaire, ke kterému se přidal Hadjar. Problémy s motorem poté hlásil Charles Leclerc. Technické problémy se i nadále držely u Ferrari a kvůli nim přišel Carlos Sainz o hydrauliku. Kombinace nadmořské výšky a únavy materiálu nehrála do karet ani Norrisovi.
Carlos Sainz reports a hydraulics issue over the radio 😩Appearing to be stuck in gear, he trundles back to the pits for the team to investigate#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/58eUgksYkQ
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023Už od začátku bylo vidět, že jezdci Red Bullu se do FP1 vrhli po hlavě. Verstappen se s Pérezem přetahovali o nejrychlejší kolo a do jejich souboje dokázal promluvit i Alex Albon. Nejměkčí směs pro tento víkend jako první využil Oscar Piastri, ale svým kolem na nejrychlejší dosáhnout nedokázal. Po opravě vozu se na trať vrátil Pourchaire, ale dlouho tam nezůstal - opět se ke slovu dostaly obdobné technické potíže.
Théo Pourchaire's FP1 outing hasn't gone smoothly so far 😭The @Formula2 championship leader has been in and out of the pits a few times with an issue, yet to set a time#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/sYR1tQmqg2
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023Červeně označenou sadu nasadil v půli FP1 i Leclerc a byl o poznání lepší než jezdec McLarenu - jen 52 tisícin ho dělilo od kola Maxe Verstappena na tvrdší směsi. Ve stejnou chvíli byly potvrzeny technické problémy i na monopostu Fernanda Alonsa.
Jako první se pod hranici minuty a dvaceti vteřin dostal Verstappen - na měkké směsi s časem 1:19,718 byl jednoznačně nejrychlejším. Mohl přidat i další kola, ale musel zpět do boxů - zastavil ho plandavý předmět v jeho RB19.
Trať zřejmě chutnala i Albonovi, který v závěru dokázal zajet další identické kolo s Verstappenem.
📍 Foro Sol, stadium section at Autodromo Hermanos Rodriguez 🏟️One of the most unique and passionate locations in all of Formula 1! 😍#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/T23BbxLd7s
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.