V prvním volném mexickém tréninku byl nejrychlejší Verstappen, s minimální ztrátou byl druhý Albon a třetí skončil domácí Sergio Pérez. V Mexiku týmy nasadily i juniorské jezdce - k vidění jich bylo hned pět.
Každý tým je v sezoně nucen minimálně 2x dát šanci juniorům ve světě F1. Právě v prvním volném tréninku v Mexiku jich bylo k vidění pět - Theo Pourchaire (Alfa Romeo), Frederik Vesti (Mercedes), Jack Doohan (Alpine), Isack Hadjar (AlphaTauri) a Oliver Bearman (Haas). Jiné to bylo i s pneumatikami, neboť většina jezdců nasadila neoznačenou testovací sadu C4.
Ovšem bez problémů to nebylo - hned několik jezdců hlásilo technické problémy. První byl Pourchaire, ke kterému se přidal Hadjar. Problémy s motorem poté hlásil Charles Leclerc. Technické problémy se i nadále držely u Ferrari a kvůli nim přišel Carlos Sainz o hydrauliku. Kombinace nadmořské výšky a únavy materiálu nehrála do karet ani Norrisovi.
Carlos Sainz reports a hydraulics issue over the radio 😩Appearing to be stuck in gear, he trundles back to the pits for the team to investigate#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/58eUgksYkQ
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023Už od začátku bylo vidět, že jezdci Red Bullu se do FP1 vrhli po hlavě. Verstappen se s Pérezem přetahovali o nejrychlejší kolo a do jejich souboje dokázal promluvit i Alex Albon. Nejměkčí směs pro tento víkend jako první využil Oscar Piastri, ale svým kolem na nejrychlejší dosáhnout nedokázal. Po opravě vozu se na trať vrátil Pourchaire, ale dlouho tam nezůstal - opět se ke slovu dostaly obdobné technické potíže.
Théo Pourchaire's FP1 outing hasn't gone smoothly so far 😭The @Formula2 championship leader has been in and out of the pits a few times with an issue, yet to set a time#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/sYR1tQmqg2
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023Červeně označenou sadu nasadil v půli FP1 i Leclerc a byl o poznání lepší než jezdec McLarenu - jen 52 tisícin ho dělilo od kola Maxe Verstappena na tvrdší směsi. Ve stejnou chvíli byly potvrzeny technické problémy i na monopostu Fernanda Alonsa.
Jako první se pod hranici minuty a dvaceti vteřin dostal Verstappen - na měkké směsi s časem 1:19,718 byl jednoznačně nejrychlejším. Mohl přidat i další kola, ale musel zpět do boxů - zastavil ho plandavý předmět v jeho RB19.
Trať zřejmě chutnala i Albonovi, který v závěru dokázal zajet další identické kolo s Verstappenem.
📍 Foro Sol, stadium section at Autodromo Hermanos Rodriguez 🏟️One of the most unique and passionate locations in all of Formula 1! 😍#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/T23BbxLd7s
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.