V prvním volném mexickém tréninku byl nejrychlejší Verstappen, s minimální ztrátou byl druhý Albon a třetí skončil domácí Sergio Pérez. V Mexiku týmy nasadily i juniorské jezdce - k vidění jich bylo hned pět.
Každý tým je v sezoně nucen minimálně 2x dát šanci juniorům ve světě F1. Právě v prvním volném tréninku v Mexiku jich bylo k vidění pět - Theo Pourchaire (Alfa Romeo), Frederik Vesti (Mercedes), Jack Doohan (Alpine), Isack Hadjar (AlphaTauri) a Oliver Bearman (Haas). Jiné to bylo i s pneumatikami, neboť většina jezdců nasadila neoznačenou testovací sadu C4.
Ovšem bez problémů to nebylo - hned několik jezdců hlásilo technické problémy. První byl Pourchaire, ke kterému se přidal Hadjar. Problémy s motorem poté hlásil Charles Leclerc. Technické problémy se i nadále držely u Ferrari a kvůli nim přišel Carlos Sainz o hydrauliku. Kombinace nadmořské výšky a únavy materiálu nehrála do karet ani Norrisovi.
Carlos Sainz reports a hydraulics issue over the radio 😩Appearing to be stuck in gear, he trundles back to the pits for the team to investigate#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/58eUgksYkQ
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023Už od začátku bylo vidět, že jezdci Red Bullu se do FP1 vrhli po hlavě. Verstappen se s Pérezem přetahovali o nejrychlejší kolo a do jejich souboje dokázal promluvit i Alex Albon. Nejměkčí směs pro tento víkend jako první využil Oscar Piastri, ale svým kolem na nejrychlejší dosáhnout nedokázal. Po opravě vozu se na trať vrátil Pourchaire, ale dlouho tam nezůstal - opět se ke slovu dostaly obdobné technické potíže.
Théo Pourchaire's FP1 outing hasn't gone smoothly so far 😭The @Formula2 championship leader has been in and out of the pits a few times with an issue, yet to set a time#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/sYR1tQmqg2
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023Červeně označenou sadu nasadil v půli FP1 i Leclerc a byl o poznání lepší než jezdec McLarenu - jen 52 tisícin ho dělilo od kola Maxe Verstappena na tvrdší směsi. Ve stejnou chvíli byly potvrzeny technické problémy i na monopostu Fernanda Alonsa.
Jako první se pod hranici minuty a dvaceti vteřin dostal Verstappen - na měkké směsi s časem 1:19,718 byl jednoznačně nejrychlejším. Mohl přidat i další kola, ale musel zpět do boxů - zastavil ho plandavý předmět v jeho RB19.
Trať zřejmě chutnala i Albonovi, který v závěru dokázal zajet další identické kolo s Verstappenem.
📍 Foro Sol, stadium section at Autodromo Hermanos Rodriguez 🏟️One of the most unique and passionate locations in all of Formula 1! 😍#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/T23BbxLd7s
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.