AUSTIN - STARTOVNÍ ROŠT; Jakých časů piloti dosáhli v páteční kvalifikaci na Velkou cenu Spojených států 2023, kolik je dělilo od postupu do další části, resp. od nejrychlejšího v Q3, a jak se seřadí na startovním roštu?
Kvalifikace na dnešní velkou cenu se kvůli sprintové sobotě jela už v pátek. První místo si v ní vyjel Charles Leclerc poté, co byl Maxovi Verstappenovi škrtnut kvůli vyjetí všemi čtyřmi koly za bílou čáru ohraničující okraj dráhy nejrychlejší čas (1:34,718 min), který mu do té doby zaručoval pole-position. Holanďan kvůli tomu bude startovat až ze 6. místa.
Druhá řada patří Lewisovi Hamiltonovi a Carlosovi Sainzovi, George Russell si vyjel pozici hned za nimi. Čtvrtou řadu si stejně jako v minulém závodě podmanily vozy Alpine.
Aston Martin po skvělém vstupu do sezóny zažívá hořký závěr, když ani nové díly mu nepomohly k posunu vpřed. Fernando Alonso ani Lance Stroll ke svému zklamání nepostoupili z úvodní části kvalifikace a na body dnes zřejmě můžou zapomenout - McLaren ztrácející pouhých 6 bodů se tak velmi pravděpodobně dostane mezi konstruktéry před ně.
Během víkendu nebyly uděleny žádné penalizace, piloti tedy odstartují v pořadí, v jakém kvalifikaci dojeli.
Strategie a pneumatikyPirelli do Spojených států přivezlo směsi C2 (nejtvrdší) - C4 (nejměkčí). Dle simulaci vychází nejrychleji dvouzastávková strategie kombinující středně-tvrdé a tvrdé pneumatiky v závislosti na tom, kolik směsí každému jezdci zůstává.
Víkend se sprintový závodem je pro týmy vždy náročný, protože v pátek nemají tolik času na vyhodnocení výkonnosti pneumatik před kvalifikací, všem se hůře vyhodnocuje chování pneumatik pro zbytek víkendu.
Směsi se zatím chovaly konzistentně a ani přes vysoké teploty se neobjevily náznaky drolení. Dá se předpokládat, že měkké směsi se týmy budou vyhýbat, její nasazení by přicházelo v úvahu snad jen po pozdním výjezdu safety-caru.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.