Napínavou kvalifikaci v americkém Austinu dokázal v poslední části ovládnout Charles Leclerc. V neděli ho v 1. řadě doplní Lando Norris. Max Verstappen v závěrečném pokusu chyboval a kvůli traťovým limitům odstartuje až z 6. příčky. Kvalifikace se nepovedla ani Astonu, přičemž oba jejich jezdci vypadli už v Q1.
Osmnáctá kvalifikace sezony, která se odehrávala v americkém Austině. Teplota vzduchu dosahovala 35 °C a trať byla rozehřátá na 42 °C. Jedním z prvních na trati byl domácí Logan Sargeant, který stále čeká na své první body ve F1, ale své rychlé kolo nedokončil a zajel zpět ke svým mechanikům. Nejrychlejší čas nějakou dobu držel Charles Leclerc, ale Max Verstappen byl o 152 tisícin rychlejší. Později ale bylo vidět, že dosavadní zajetá kola nic neznamenají - na čele se rázem objevil Gasly s Hülkenbergem.
Americká trať je velmi náročná na pneumatiky - s tím se trápil Hamilton, ale i přes to zajel relativně rychlé kolo. Dalším strašákem v Texasu jsou traťové limity, které znepříjemnily situaci pro Logana Sargeanta. Inženýr Maxe Verstappena svému svěřenci hlásil, že jeho kolo není dostatečně dobré a měl by zajet ještě jedno - tak taky udělal a s časem 1:35,346 byl prozatím nejrychlejší, to překazil až Hamilton s Norrisem v závěru Q1.
Sympatickým výkonem se blýskl sedmý Magnussen a osmý Zhou. Nepodařilo se ale postoupit Hülkenbergovi, Alonsovi, Albonovi, Strollovi a Sargeantovi. Pro Alonsa to navíc byla první kvalifikace této sezony, ve které nepostoupil do závěrečné Q3.
Fernando Alonso is out in Q1! ❌#USGP #F1 pic.twitter.com/WOiOitfVv9
— Formula 1 (@F1) October 20, 2023 Q2První časy patřily jezdcům Ferrari, ale po dojetí soupeřů se rychle propadli pořadím. Velmi rychlé kolo zajel nováček Oscar Piastri, patřil mu nejrychlejší 2. a 3. sektor, jenže Max Verstappen opět našel potřebný výkon a s časem 1:35,491 byl o 85 tisícin nejrychlejší. Nádherná kola byla k vidění u obou jezdců stáje Alpine, kteří se zařadili za nejrychlejší dvojicí s minimální a téměř identickou ztrátou.
Rychlé kolo se čekalo i od Norrise, ale i on překročil traťové limity a jeho čas mu byl škrtnut. Právě on se Sainzem byli před závěrečnými pokusy v nepostupové pětce. Nic nenechal náhodě čerstvě korunovaný šampion Max Verstappen a mezi prvními si jel zajistit svůj postup do Q3. Fialové sektory svítily u jezdců Ferrari, ale na záda jim dýchal právě nizozemský závodník. Ovšem bylo vidět, že prostřední sektor Red Bullu moc nesedí a na Leclerca ztrácel v cíli Verstappen 4 tisíciny.
Těsné to měl s postupem Russell, který ve svém rychlém kole chyboval, ale sílu stříbrných šípů ukázal třetí Hamilton. V Q3 se už ale nemohlo počítat s Cunodou, Zhouem, Bottasem, Magnussenem a Ricciardem.
Q3Hned několik jezdců mohlo bojovat v Austinu o pole position. Jako první projel cílovou rovinkou Verstappen a stanovil benchmark 1:35,081. Lépe s tím naložil Leclerc a s časem 1:34,829 se mohl pyšnit nejrychlejším časem. Ohrozit ho mohl Lewis Hamilton, který byl nejrychlejší v 2. sektoru, ale od radosti ho dělilo pouhých 56 tisícin. V první části Q3 do těchto bojů nezasáhli jezdci McLarenu, protože svá rychlá kola odjezdili na použitých pneumatikách.
Při závěrečných pokusech hned v 1. zatáčce chyboval Verstappen. Holanďan se i tak snažil a v cíli byl sice o 5 tisícin rychlejší než Monačan, ale v posledním sektoru porušil traťové limity a propadl se zpět na 6. pozici. Na čele mohl Leclerca ohrozit už jen Norris s Hamiltonem, ale s náskokem čítajícím více než desetinu si to dokázal Monačan pohlídat a mohl se radovat z další pole position.
So so close for Max Verstappen 😩The Dutchman grabbed provisional pole but his time was deleted for track limits He will start from P6 on Sunday#USGP #F1 pic.twitter.com/a1rgZ9iCgX
— Formula 1 (@F1) October 20, 2023Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.