McLaren se v průběhu sezóny zvedl natolik, že po potížích s postupem z poslední části kvalifikace se stal druhým nejrychlejším týmem a bojuje o pódia. Jeho šéf Andrea Stella promluvil o tom, jestli bude mít na to, aby některý ze zbývajících závodů vyhrál.
Stáj z Wokingu v průběhu roku nasadila dva velké balíky vylepšení, které ji pomohly zrychlit auto o více než sekundu a dostat se před Ferrari i Mercedes za dominující Red Bull.
Oscar Piastri vyhrál sprint v Kataru a společně s Norrisem stanuli oba na pódiu i v Japonsku. McLaren za poslední 4 závody na Aston Martin mezi konstruktéry stáhl 93 bodů, nyní jich na 4. příčku ztrácí již pouze 11, třetí Ferrari má náskok 79 bodů, přičemž do konce sezóny nás čeká ještě 5 velkých cen a 2 sprinty.
Výkonnost McLarenu má vzestupnou trajektorii, podaří se mu aspoň jednou porazit i Red Bull? "Fakt, že byl Lando čtyřikrát druhý toho vlastně moc nemění. Každý závod je novým závodem, takže musíte odvést celou práci, žádný kredit se vám nenarůstá," popisuje Stella.
"Výsledky nicméně ukazují, že jsme se zlepšili a že jsme teď blízko. Když se ale podíváte na potřebný krok ve výkonnosti, například v Japonsku na první místo, tak ten je obrovský - více než půl sekundy v kvalifikaci," uznává šéf McLarenu.
"Ani nevíme, kolik to dělá v závodě, protože Verstappen na to nemusel tlačit. Jsme si tedy plně vědomi toho, že je před námi spousta práce. Ale být občas na druhém místě je dobré, jen musíme udělat ten poslední krok," pokračuje.
"Víme, že před sebou máme práci na těchto tratích s pomalými zatáčkami, hrboly a vysokými nároky na trakci, abychom se stali druhým nejlepším týmem na všech okruzích. Ale jak jsem řekl, nehledím na to, jak daleko se můžeme dostat, jen na to, co musíme udělat, abychom se dostali co nejdál," říká Stella.
"Já a celý tým se soustředíme na vylepšování auta a na to, abychom z něj každý víkend dostali co nejvíce, aby bylo spolehlivé, abychom na dráze fungovali co nejlépe. Pak se uvidí, jak na tom budeme ve finální klasifikaci po Abú Zabí," dodává šéf McLarenu, který začíná nenápadně pošilhávat po třetí příčce v šampionátu.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.