McLaren se v průběhu sezóny zvedl natolik, že po potížích s postupem z poslední části kvalifikace se stal druhým nejrychlejším týmem a bojuje o pódia. Jeho šéf Andrea Stella promluvil o tom, jestli bude mít na to, aby některý ze zbývajících závodů vyhrál.
Stáj z Wokingu v průběhu roku nasadila dva velké balíky vylepšení, které ji pomohly zrychlit auto o více než sekundu a dostat se před Ferrari i Mercedes za dominující Red Bull.
Oscar Piastri vyhrál sprint v Kataru a společně s Norrisem stanuli oba na pódiu i v Japonsku. McLaren za poslední 4 závody na Aston Martin mezi konstruktéry stáhl 93 bodů, nyní jich na 4. příčku ztrácí již pouze 11, třetí Ferrari má náskok 79 bodů, přičemž do konce sezóny nás čeká ještě 5 velkých cen a 2 sprinty.
Výkonnost McLarenu má vzestupnou trajektorii, podaří se mu aspoň jednou porazit i Red Bull? "Fakt, že byl Lando čtyřikrát druhý toho vlastně moc nemění. Každý závod je novým závodem, takže musíte odvést celou práci, žádný kredit se vám nenarůstá," popisuje Stella.
"Výsledky nicméně ukazují, že jsme se zlepšili a že jsme teď blízko. Když se ale podíváte na potřebný krok ve výkonnosti, například v Japonsku na první místo, tak ten je obrovský - více než půl sekundy v kvalifikaci," uznává šéf McLarenu.
"Ani nevíme, kolik to dělá v závodě, protože Verstappen na to nemusel tlačit. Jsme si tedy plně vědomi toho, že je před námi spousta práce. Ale být občas na druhém místě je dobré, jen musíme udělat ten poslední krok," pokračuje.
"Víme, že před sebou máme práci na těchto tratích s pomalými zatáčkami, hrboly a vysokými nároky na trakci, abychom se stali druhým nejlepším týmem na všech okruzích. Ale jak jsem řekl, nehledím na to, jak daleko se můžeme dostat, jen na to, co musíme udělat, abychom se dostali co nejdál," říká Stella.
"Já a celý tým se soustředíme na vylepšování auta a na to, abychom z něj každý víkend dostali co nejvíce, aby bylo spolehlivé, abychom na dráze fungovali co nejlépe. Pak se uvidí, jak na tom budeme ve finální klasifikaci po Abú Zabí," dodává šéf McLarenu, který začíná nenápadně pošilhávat po třetí příčce v šampionátu.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.