Kvalifikace v Kataru následovala hned po prvním volném tréninku, takže ze začátku to bylo spíše o učení. Nejrychlejší nakonec dokázal být Max Verstappen. Ve formě byl McLaren, ale oběma jezdcům byly odebrány v poslední části časy za překročení traťových limitů.
Ihned po prvním volném tréninku přišla na řadu kvalifikace. Další ze sprintových víkendů se odehrál právě v Kataru. Týmy neměly zrovna nejvíce informací, proto bylo nejlepší zůstat na trati co nejdéle a zajet co nejrychlejší čas.
Q1První časy si zapsali oba jezdci Red Bullu, ale postupným zrychlováním ostatních se i oni propadali pořadím. O nejrychlejší časy bojovalo nemálo jezdců a nejrychlejší sektory skákaly od jednoho pilota k druhému. Rychlý byl mimo jiné i Lando Norris, který si dokonce dokázal sáhnout na nejrychlejší čas, ale v tu dobu se dostal ke slovu strašák celé dvacítky pilotů - traťové limity. Černým koněm kvalifikace se zdál být Fernando Alonso s dost rychlými časy na kolo. Silný se zdál být i Mercedes, který se s oběma vozy pohyboval na předních příčkách. Ani po zajetí posledních pokusů neměl nikdo s postupem do Q2 jisto. Na čele bojoval Verstappen s Norrisem, Alonsem a Leclercem. Zapomínat se nesmí ani na konkurenceschopná kola Oscara Piastriho, který hrál v této bitvě také svoji roli. Z postupu do Q2 se ale radovat nemohl Sargeant, Stroll, Lawson, Magnussen a Zhou.
Q2Druhá část již nebyla tolik o poznání - nejdříve se o nejrychlejší kolo přihlásil Piastri, toho vystřídal Pierre Gasly a výměnu dokončil Max Verstappen s časem 1:24,758. V nepostupující pětce byl Carlos Sainz a Španěl navíc chyboval i těsně před koncem Q2.
Fine margins! 👀Carlos Sainz, currently P14, will have to go again in Q2 after exceeding track limits #F1 #QatarGP pic.twitter.com/Ezpa3bRNdj
— Formula 1 (@F1) October 6, 2023Nejrychlejší příčky patřily opět McLarenu, čímž jezdci potvrzovali formu z předešlých závodů. Sainz byl pod tlakem a navíc v out lapu bojoval s Verstappenem. Holanďan nakonec zajel rychlý čas, ale nejrychlejší nebyl - dostal se před něj Lewis Hamilton. Carlos Sainz nedokázal navázat na Leclerca a nepovedlo se mu postoupit. Traťové limity překročil Checo Pérez a do Q3 se nedostal ani on. Společně se Sainzem a Pérezem ještě nepostoupili Cunoda, Albon a Hülkenberg.
Q3V závěrečné části se zdál být nejrychlejším Verstappen. Jeho čas dosahoval hodnoty 1:23,778, druhý Hamilton ztrácel víc než půl vteřinu. Piastri byl zatím čtvrtý. Čas byl odebrán Leclercovi s Norrisem, Brit navíc další rychlé kolo nepřidal a zajel do boxů.
Hamilton gives it everything in his first Q3 run but Verstappen is in the box seat...Top 5VerstappenHamiltonRussellPiastriLeclerc#F1 #QatarGP pic.twitter.com/73V7zHlyJs
— Formula 1 (@F1) October 6, 2023V posledním pokusu chyboval Verstappen a své kolo již nezlepšil. Na jistotu i rychlost musel jet Lando Norris, ale rychlejší než Verstappen nedokázal být - nakonec mezi nimi byly 3 desetiny. Oslavy ale přerušilo ředitelství závodu - Norris překročil traťové limity a jelikož neměl zajeté žádné regulérní kolo, propadl se na 10. místo. Na třetí místo se sice posunul Oscar Piastri, ale i on byl v jedné zatáčce širší a z třetího místa se nakonec radoval Lewis Hamilton.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.