Kvalifikace v Kataru následovala hned po prvním volném tréninku, takže ze začátku to bylo spíše o učení. Nejrychlejší nakonec dokázal být Max Verstappen. Ve formě byl McLaren, ale oběma jezdcům byly odebrány v poslední části časy za překročení traťových limitů.
Ihned po prvním volném tréninku přišla na řadu kvalifikace. Další ze sprintových víkendů se odehrál právě v Kataru. Týmy neměly zrovna nejvíce informací, proto bylo nejlepší zůstat na trati co nejdéle a zajet co nejrychlejší čas.
Q1První časy si zapsali oba jezdci Red Bullu, ale postupným zrychlováním ostatních se i oni propadali pořadím. O nejrychlejší časy bojovalo nemálo jezdců a nejrychlejší sektory skákaly od jednoho pilota k druhému. Rychlý byl mimo jiné i Lando Norris, který si dokonce dokázal sáhnout na nejrychlejší čas, ale v tu dobu se dostal ke slovu strašák celé dvacítky pilotů - traťové limity. Černým koněm kvalifikace se zdál být Fernando Alonso s dost rychlými časy na kolo. Silný se zdál být i Mercedes, který se s oběma vozy pohyboval na předních příčkách. Ani po zajetí posledních pokusů neměl nikdo s postupem do Q2 jisto. Na čele bojoval Verstappen s Norrisem, Alonsem a Leclercem. Zapomínat se nesmí ani na konkurenceschopná kola Oscara Piastriho, který hrál v této bitvě také svoji roli. Z postupu do Q2 se ale radovat nemohl Sargeant, Stroll, Lawson, Magnussen a Zhou.
Q2Druhá část již nebyla tolik o poznání - nejdříve se o nejrychlejší kolo přihlásil Piastri, toho vystřídal Pierre Gasly a výměnu dokončil Max Verstappen s časem 1:24,758. V nepostupující pětce byl Carlos Sainz a Španěl navíc chyboval i těsně před koncem Q2.
Fine margins! 👀Carlos Sainz, currently P14, will have to go again in Q2 after exceeding track limits #F1 #QatarGP pic.twitter.com/Ezpa3bRNdj
— Formula 1 (@F1) October 6, 2023Nejrychlejší příčky patřily opět McLarenu, čímž jezdci potvrzovali formu z předešlých závodů. Sainz byl pod tlakem a navíc v out lapu bojoval s Verstappenem. Holanďan nakonec zajel rychlý čas, ale nejrychlejší nebyl - dostal se před něj Lewis Hamilton. Carlos Sainz nedokázal navázat na Leclerca a nepovedlo se mu postoupit. Traťové limity překročil Checo Pérez a do Q3 se nedostal ani on. Společně se Sainzem a Pérezem ještě nepostoupili Cunoda, Albon a Hülkenberg.
Q3V závěrečné části se zdál být nejrychlejším Verstappen. Jeho čas dosahoval hodnoty 1:23,778, druhý Hamilton ztrácel víc než půl vteřinu. Piastri byl zatím čtvrtý. Čas byl odebrán Leclercovi s Norrisem, Brit navíc další rychlé kolo nepřidal a zajel do boxů.
Hamilton gives it everything in his first Q3 run but Verstappen is in the box seat...Top 5VerstappenHamiltonRussellPiastriLeclerc#F1 #QatarGP pic.twitter.com/73V7zHlyJs
— Formula 1 (@F1) October 6, 2023V posledním pokusu chyboval Verstappen a své kolo již nezlepšil. Na jistotu i rychlost musel jet Lando Norris, ale rychlejší než Verstappen nedokázal být - nakonec mezi nimi byly 3 desetiny. Oslavy ale přerušilo ředitelství závodu - Norris překročil traťové limity a jelikož neměl zajeté žádné regulérní kolo, propadl se na 10. místo. Na třetí místo se sice posunul Oscar Piastri, ale i on byl v jedné zatáčce širší a z třetího místa se nakonec radoval Lewis Hamilton.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.