Velice zajímavá kvalifikace se udála v Singapuru. Už v závěru Q1 tvrdě havaroval Lance Stroll - na to doplatil Oscar Piastri, protože McLarenu to tento víkend opravdu jede. Že singapurská trať nechutná Red Bullu potvrzoval konec obou vozů v Q2. Z pole position se tak mohl radovat Carlos Sainz.
Kvalifikační bitvu odstartoval Logan Sargeant. Už z jeho prvního času bylo poznat, že tato trať Williamsu sedět nebude. Noční singapurské podmínky po prvních jízdách nejvíce chutnaly Leclercovi. Minimální ztráta na monackého jezdce svítila u Landa Norrise a Sergia Péreze. S větší časovou ztátou následoval zmíněnou trojici Max Verstappen. Mezi týmy, které se svým výjezdem čekaly, se řadil i Mercedes - zadařilo se a George Russell zajel prozatímní nejrychlejší čas 1:32,478. Ale ani Brit se na tomto místě dlouho neohřál - opět úřádoval Max Verstappen a přeskočil jezdce Mercedesu o 80 tisícin. Že trať zrychlovala potvrdil i Carlos Sainz - další nejrychlejší jezdec v Q1. Jak to bylo v Singapuru těsné potvrdil časový rozdíl 385 tisícin mezi prvním Sainzem a desátým Lawsonem. Jezdci zamířili zpět do svých garáží a mechanici začali jejich vozy připravovat k posledním pokusům první části kvalifikace. Williams byl s oběma vozy v zóně ohrožení a to jim neulehčila ani zpráva o vyšetřování Logana Sargeanta za ovlivnění rychlého pokusu Lance Strolla. Kanadský jezdec se nacházel taky v nepostupové pětce a snažil se svůj čas vylepšit - jeho naděje ale překazila havárie v poslední zatáčce okruhu a kvalifikace byla přerušena. Do Q2 nepostoupil Bottas, Piastri, Sargant, Zhou a Lance Stroll.
Not much left of Lance's AMR23 after that one 😱#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/sE9gejD3hm
— Formula 1 (@F1) September 16, 2023 Q2Po opravě bariéry mohla kvalifikace opět začít. Smečku patnácti jezdců vedl Pérez s Verstappenem. Verstappen byl navíc vyšetřován, protože v Q1 nedovoleně zastavil v boxové uličce. Mercedes se svým výjezdem opět čekal a trať mezitím rapidním tempem zrychlovala. Ani jeden z jezdců Red Bullu nezajel zrovna reprezentativní čas, to samé se nedalo říct o smečce španělských jezdců, protože Alonso se Sainzem byli s rozdílem 58 tisícin nejrychlejší. Stříbrným šípům se jejich strategie opět vydařila a George Russell se posunul zpět na první místo. Nejrychlejší muž Q1 Juki Cunoda své rychlé kolo nedokončil - v prvním sektoru byl zpomalen jedním z Red Bullů. Druhé pokusy ukázaly, že singapurská trať rudým býkům opravdu nechutná - Verstappen se smýkal celou tratí a Sergio Pérez se navíc roztočil v prvním sektoru. Verstappen byl sice desátý, ale do nepostupové pětky ho na poslední chvíli odsunul Liam Lawson. Krom Verstappena s Pérezem do Q3 nepostoupil Gasly, Albon a Juki Cunoda.
Q3První rychlá kola si v závěrečné části zapsali jezdci Haasu s rychlejším Magnussenem. Za nimi zaostali pouze Ocon s Lawsonem. Stříbrné šípy nyní vyjely skoro stejně jako dalších 8 jezdců, ale ani jeden nedokázal dosáhnout na nejrychlejšího Carlose Sainze, který s časem 1:31,170 všem vytřel zrak. S větší ztrátou se za Španěla seřadili Leclerc, Norris, Russell a Hamilton. Šestý Alonso ztrácel bez dvou tisícin celou vteřinu. Druhé pokusy měly o všem rozhodnout - nejrychlejším byl Carlos Sainz, který svůj čas vylepšil a jako jediný se dostal pod hranici 1:31,000. Se ztrátou pouhých 72 tisícin dojel druhý Russell a o dalších 7 tisícin byl pomalejší třetí Charles Leclerc.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.