Velice zajímavá kvalifikace se udála v Singapuru. Už v závěru Q1 tvrdě havaroval Lance Stroll - na to doplatil Oscar Piastri, protože McLarenu to tento víkend opravdu jede. Že singapurská trať nechutná Red Bullu potvrzoval konec obou vozů v Q2. Z pole position se tak mohl radovat Carlos Sainz.
Kvalifikační bitvu odstartoval Logan Sargeant. Už z jeho prvního času bylo poznat, že tato trať Williamsu sedět nebude. Noční singapurské podmínky po prvních jízdách nejvíce chutnaly Leclercovi. Minimální ztráta na monackého jezdce svítila u Landa Norrise a Sergia Péreze. S větší časovou ztátou následoval zmíněnou trojici Max Verstappen. Mezi týmy, které se svým výjezdem čekaly, se řadil i Mercedes - zadařilo se a George Russell zajel prozatímní nejrychlejší čas 1:32,478. Ale ani Brit se na tomto místě dlouho neohřál - opět úřádoval Max Verstappen a přeskočil jezdce Mercedesu o 80 tisícin. Že trať zrychlovala potvrdil i Carlos Sainz - další nejrychlejší jezdec v Q1. Jak to bylo v Singapuru těsné potvrdil časový rozdíl 385 tisícin mezi prvním Sainzem a desátým Lawsonem. Jezdci zamířili zpět do svých garáží a mechanici začali jejich vozy připravovat k posledním pokusům první části kvalifikace. Williams byl s oběma vozy v zóně ohrožení a to jim neulehčila ani zpráva o vyšetřování Logana Sargeanta za ovlivnění rychlého pokusu Lance Strolla. Kanadský jezdec se nacházel taky v nepostupové pětce a snažil se svůj čas vylepšit - jeho naděje ale překazila havárie v poslední zatáčce okruhu a kvalifikace byla přerušena. Do Q2 nepostoupil Bottas, Piastri, Sargant, Zhou a Lance Stroll.
Not much left of Lance's AMR23 after that one 😱#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/sE9gejD3hm
— Formula 1 (@F1) September 16, 2023 Q2Po opravě bariéry mohla kvalifikace opět začít. Smečku patnácti jezdců vedl Pérez s Verstappenem. Verstappen byl navíc vyšetřován, protože v Q1 nedovoleně zastavil v boxové uličce. Mercedes se svým výjezdem opět čekal a trať mezitím rapidním tempem zrychlovala. Ani jeden z jezdců Red Bullu nezajel zrovna reprezentativní čas, to samé se nedalo říct o smečce španělských jezdců, protože Alonso se Sainzem byli s rozdílem 58 tisícin nejrychlejší. Stříbrným šípům se jejich strategie opět vydařila a George Russell se posunul zpět na první místo. Nejrychlejší muž Q1 Juki Cunoda své rychlé kolo nedokončil - v prvním sektoru byl zpomalen jedním z Red Bullů. Druhé pokusy ukázaly, že singapurská trať rudým býkům opravdu nechutná - Verstappen se smýkal celou tratí a Sergio Pérez se navíc roztočil v prvním sektoru. Verstappen byl sice desátý, ale do nepostupové pětky ho na poslední chvíli odsunul Liam Lawson. Krom Verstappena s Pérezem do Q3 nepostoupil Gasly, Albon a Juki Cunoda.
Q3První rychlá kola si v závěrečné části zapsali jezdci Haasu s rychlejším Magnussenem. Za nimi zaostali pouze Ocon s Lawsonem. Stříbrné šípy nyní vyjely skoro stejně jako dalších 8 jezdců, ale ani jeden nedokázal dosáhnout na nejrychlejšího Carlose Sainze, který s časem 1:31,170 všem vytřel zrak. S větší ztrátou se za Španěla seřadili Leclerc, Norris, Russell a Hamilton. Šestý Alonso ztrácel bez dvou tisícin celou vteřinu. Druhé pokusy měly o všem rozhodnout - nejrychlejším byl Carlos Sainz, který svůj čas vylepšil a jako jediný se dostal pod hranici 1:31,000. Se ztrátou pouhých 72 tisícin dojel druhý Russell a o dalších 7 tisícin byl pomalejší třetí Charles Leclerc.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.