Velice zajímavá kvalifikace se udála v Singapuru. Už v závěru Q1 tvrdě havaroval Lance Stroll - na to doplatil Oscar Piastri, protože McLarenu to tento víkend opravdu jede. Že singapurská trať nechutná Red Bullu potvrzoval konec obou vozů v Q2. Z pole position se tak mohl radovat Carlos Sainz.
Kvalifikační bitvu odstartoval Logan Sargeant. Už z jeho prvního času bylo poznat, že tato trať Williamsu sedět nebude. Noční singapurské podmínky po prvních jízdách nejvíce chutnaly Leclercovi. Minimální ztráta na monackého jezdce svítila u Landa Norrise a Sergia Péreze. S větší časovou ztátou následoval zmíněnou trojici Max Verstappen. Mezi týmy, které se svým výjezdem čekaly, se řadil i Mercedes - zadařilo se a George Russell zajel prozatímní nejrychlejší čas 1:32,478. Ale ani Brit se na tomto místě dlouho neohřál - opět úřádoval Max Verstappen a přeskočil jezdce Mercedesu o 80 tisícin. Že trať zrychlovala potvrdil i Carlos Sainz - další nejrychlejší jezdec v Q1. Jak to bylo v Singapuru těsné potvrdil časový rozdíl 385 tisícin mezi prvním Sainzem a desátým Lawsonem. Jezdci zamířili zpět do svých garáží a mechanici začali jejich vozy připravovat k posledním pokusům první části kvalifikace. Williams byl s oběma vozy v zóně ohrožení a to jim neulehčila ani zpráva o vyšetřování Logana Sargeanta za ovlivnění rychlého pokusu Lance Strolla. Kanadský jezdec se nacházel taky v nepostupové pětce a snažil se svůj čas vylepšit - jeho naděje ale překazila havárie v poslední zatáčce okruhu a kvalifikace byla přerušena. Do Q2 nepostoupil Bottas, Piastri, Sargant, Zhou a Lance Stroll.
Not much left of Lance's AMR23 after that one 😱#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/sE9gejD3hm
— Formula 1 (@F1) September 16, 2023 Q2Po opravě bariéry mohla kvalifikace opět začít. Smečku patnácti jezdců vedl Pérez s Verstappenem. Verstappen byl navíc vyšetřován, protože v Q1 nedovoleně zastavil v boxové uličce. Mercedes se svým výjezdem opět čekal a trať mezitím rapidním tempem zrychlovala. Ani jeden z jezdců Red Bullu nezajel zrovna reprezentativní čas, to samé se nedalo říct o smečce španělských jezdců, protože Alonso se Sainzem byli s rozdílem 58 tisícin nejrychlejší. Stříbrným šípům se jejich strategie opět vydařila a George Russell se posunul zpět na první místo. Nejrychlejší muž Q1 Juki Cunoda své rychlé kolo nedokončil - v prvním sektoru byl zpomalen jedním z Red Bullů. Druhé pokusy ukázaly, že singapurská trať rudým býkům opravdu nechutná - Verstappen se smýkal celou tratí a Sergio Pérez se navíc roztočil v prvním sektoru. Verstappen byl sice desátý, ale do nepostupové pětky ho na poslední chvíli odsunul Liam Lawson. Krom Verstappena s Pérezem do Q3 nepostoupil Gasly, Albon a Juki Cunoda.
Q3První rychlá kola si v závěrečné části zapsali jezdci Haasu s rychlejším Magnussenem. Za nimi zaostali pouze Ocon s Lawsonem. Stříbrné šípy nyní vyjely skoro stejně jako dalších 8 jezdců, ale ani jeden nedokázal dosáhnout na nejrychlejšího Carlose Sainze, který s časem 1:31,170 všem vytřel zrak. S větší ztrátou se za Španěla seřadili Leclerc, Norris, Russell a Hamilton. Šestý Alonso ztrácel bez dvou tisícin celou vteřinu. Druhé pokusy měly o všem rozhodnout - nejrychlejším byl Carlos Sainz, který svůj čas vylepšil a jako jediný se dostal pod hranici 1:31,000. Se ztrátou pouhých 72 tisícin dojel druhý Russell a o dalších 7 tisícin byl pomalejší třetí Charles Leclerc.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.