Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko promluvil o tom, jak probíhají práce na vývoji nové pohonné jednotky pro sezónu 2026, kdy dojde ke změně technických pravidel. Od konkurence přetáhli mnoho schopných inženýrů a své síly navíc spojili s Fordem.
Honda opustila F1 v roce 2021, od té doby poskytuje Red Bullu podporu pro jejich pohonné jednotky. Od roku 2026 však rakouský tým již nebude moci používat její duševní vlastnictví, proto vyvíjí svůj vlastní motor.
Kvůli tomu se mu podařilo ulovit pár mozků soupeřů a podle Marka mají ve vývoji náskok: "Nemyslím si, že jsme technicky pozadu. Přivedli jsme lidi z Ferrari, Mercedesu, Renaultu a Cosworthu," potvrzuje příliv posil pro novou motorovou továrnu v Milton Keynes.
"Máme Ford jako svého partnera v tomto sektoru. Máme absolutně špičkové lidi v oblasti spalovacího motoru. A dva velmi bystré mozky v oblasti elektrifikace," vypočítává spokojeně 80letý Rakušan.
"V srpnu už běží kompletní spalovací motor s MGU-K a bateriemi. V tomto jsme na míle vzdálení před Audi, na míle vzdálení Ferrari a Mercedes je na tom podobně," odhaluje Marko o soupeřích Red Bullu.
Co podle něj bude největší výzvou? "Hmotnost je bezpečnostním rizikem. Nehoda, kterou zažil Max [Verstappen] v Silverstone 2021 by byla úplně jiné s tak těžkými bateriemi," odpovídá odborný poradce Red Bullu, který by byl kvůli vysoké hmotnosti navíc raději pro snížení elektrického výkonu (od roku 2026 má stoupnout ze 120 na 350 kW).
"Už teď máme auta, která se blíží úrovní sportovních vozů, pokud jde o váhu a rozměry. Závodní okruhy ale zůstávají stejné. Museli bychom je všichni stavět o metr širší, abychom drželi krok s vývojem vozů," pokračuje Marko.
"Tady bychom měli začít. Auta musí být opět lehčí a menší. Když pak potřebujete 30 litrů paliva, jen abyste nabíjeli baterie, pak je na tom přístupu něco špatně," nelíbí se Markovi směr, kterým se vývoj závodních monopostů F1 ubírá.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.