Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko promluvil o tom, jak probíhají práce na vývoji nové pohonné jednotky pro sezónu 2026, kdy dojde ke změně technických pravidel. Od konkurence přetáhli mnoho schopných inženýrů a své síly navíc spojili s Fordem.
Honda opustila F1 v roce 2021, od té doby poskytuje Red Bullu podporu pro jejich pohonné jednotky. Od roku 2026 však rakouský tým již nebude moci používat její duševní vlastnictví, proto vyvíjí svůj vlastní motor.
Kvůli tomu se mu podařilo ulovit pár mozků soupeřů a podle Marka mají ve vývoji náskok: "Nemyslím si, že jsme technicky pozadu. Přivedli jsme lidi z Ferrari, Mercedesu, Renaultu a Cosworthu," potvrzuje příliv posil pro novou motorovou továrnu v Milton Keynes.
"Máme Ford jako svého partnera v tomto sektoru. Máme absolutně špičkové lidi v oblasti spalovacího motoru. A dva velmi bystré mozky v oblasti elektrifikace," vypočítává spokojeně 80letý Rakušan.
"V srpnu už běží kompletní spalovací motor s MGU-K a bateriemi. V tomto jsme na míle vzdálení před Audi, na míle vzdálení Ferrari a Mercedes je na tom podobně," odhaluje Marko o soupeřích Red Bullu.
Co podle něj bude největší výzvou? "Hmotnost je bezpečnostním rizikem. Nehoda, kterou zažil Max [Verstappen] v Silverstone 2021 by byla úplně jiné s tak těžkými bateriemi," odpovídá odborný poradce Red Bullu, který by byl kvůli vysoké hmotnosti navíc raději pro snížení elektrického výkonu (od roku 2026 má stoupnout ze 120 na 350 kW).
"Už teď máme auta, která se blíží úrovní sportovních vozů, pokud jde o váhu a rozměry. Závodní okruhy ale zůstávají stejné. Museli bychom je všichni stavět o metr širší, abychom drželi krok s vývojem vozů," pokračuje Marko.
"Tady bychom měli začít. Auta musí být opět lehčí a menší. Když pak potřebujete 30 litrů paliva, jen abyste nabíjeli baterie, pak je na tom přístupu něco špatně," nelíbí se Markovi směr, kterým se vývoj závodních monopostů F1 ubírá.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.