Jezdci a týmy se připravují na kvalifikaci, ve třetím tréninku se nejrychlejším časem blýskl Lewis Hamilton, za ním se seřadily oba Red Bully.
Třetí trénink přinesl suché podmínky. Jezdci tedy okamžitě vyjeli na trať, aby dohnali manko z částečně propršeného včerejška. První měřený čas zajel Daniel Ricciardo. Do čela se však brzy dostali piloti Red Bullu v pořadí Verstappen - Pérez. Třetí Leclerc ztrácel rovnou vteřinu. Nutno říct, že piloti si stěžovali na silné poryvy větru, které během třetího tréninku na Hungaroringu řádily.
Přístup k třetímu tréninku byl u jednotlivých týmů poměrně dost odlišný. Někteří kroužili na střední sadě pneumatik, jiní využívali tu nejměkčí. I proto se piloti Alpine průběžně pohybovali na třetí a čtvrté pozici. Ti totiž kroužili s nejměkčími pneumatikami. Zajímavé bylo sledovat, jak si povede McLaren. Anglická stáj sice oproti původnímu plánu nenasadila plánovaná vylepšení, její páteční tempo, alespoň v případě Landa Norrise, však vypadalo slušně.
Další zajímavé novinky se týkají Ferrari. V Maďarsku se hovoří o tom, že do Maranella zamíří Loic Serra - nynější šéf výkonnosti Mercedesu. U Scuderie by údajně měl zaujmout jednu z klíčových funkcí. Problémy měli u AlphaTauri. Zvláště u Ricciarda to vypadalo na závažnější technický problém.
Na nestabilitu vozu při nájezdu do zatáček si stěžoval Verstappen. Inženýr jej však uklidňoval v tom smyslu, že s vozem je vše v pořádku. Nejrychlejší čas zajel ve třetím tréninku Lewis Hamilton Za ním se seřadili Max Verstappen, Sergio Pérez a Nico Hülkenberg.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.