Jezdci a týmy se připravují na kvalifikaci, ve třetím tréninku se nejrychlejším časem blýskl Lewis Hamilton, za ním se seřadily oba Red Bully.
Třetí trénink přinesl suché podmínky. Jezdci tedy okamžitě vyjeli na trať, aby dohnali manko z částečně propršeného včerejška. První měřený čas zajel Daniel Ricciardo. Do čela se však brzy dostali piloti Red Bullu v pořadí Verstappen - Pérez. Třetí Leclerc ztrácel rovnou vteřinu. Nutno říct, že piloti si stěžovali na silné poryvy větru, které během třetího tréninku na Hungaroringu řádily.
Přístup k třetímu tréninku byl u jednotlivých týmů poměrně dost odlišný. Někteří kroužili na střední sadě pneumatik, jiní využívali tu nejměkčí. I proto se piloti Alpine průběžně pohybovali na třetí a čtvrté pozici. Ti totiž kroužili s nejměkčími pneumatikami. Zajímavé bylo sledovat, jak si povede McLaren. Anglická stáj sice oproti původnímu plánu nenasadila plánovaná vylepšení, její páteční tempo, alespoň v případě Landa Norrise, však vypadalo slušně.
Další zajímavé novinky se týkají Ferrari. V Maďarsku se hovoří o tom, že do Maranella zamíří Loic Serra - nynější šéf výkonnosti Mercedesu. U Scuderie by údajně měl zaujmout jednu z klíčových funkcí. Problémy měli u AlphaTauri. Zvláště u Ricciarda to vypadalo na závažnější technický problém.
Na nestabilitu vozu při nájezdu do zatáček si stěžoval Verstappen. Inženýr jej však uklidňoval v tom smyslu, že s vozem je vše v pořádku. Nejrychlejší čas zajel ve třetím tréninku Lewis Hamilton Za ním se seřadili Max Verstappen, Sergio Pérez a Nico Hülkenberg.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.