Lando Norris svými výkony zaujal odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka. Mohl by u rakouského týmu vystřídat Sergia Péreze? A kdy si opět zazávodí testovací pilot Daniel Ricciardo?
McLaren prožil v Silverstone skvělý víkend a Lando Norris to dotáhl až na druhé místo na pódiu. Po startu se mu dokonce podařilo dostat před Maxe Verstappena, ten si svou vedoucí pozici však po pěti kolech vzal zpět.
Hornerovi kopírování Red Bullu nevadíStáj z Wokingu přivezla balík vylepšení, který fungoval dle očekávání. Její konstruktéři se inspirovali u Red Bullu, který dominuje letošnímu seriálu Formule 1. "Mají podobný koncept. Díval jsem se na to auto na roštu. Můžete si všimnout, že filozofie, kterou si propůjčili, je velmi podobná. Lichotí nám to," poznamenal šéf týmu Christian Horner na adresu vozu MCL60.
Norris s ním předvedl druhé nejrychlejší kolo, přestože měl v závěru obuty tvrdé pneumatiky, zatímco ostatní soupeři kroužili na měkčích směsích, které byly papírově o 0,6 - 1,2 sekundy na kolo rychlejší. Jeho týmový kolega Oscar Piastri dojel čtvrtý, zatímco Sergio Pérez s druhým Red Bullem skončil šestý.
Marko usiluje o NorriseNení tedy divu, že jej Marko otevřeně kritizuje a intenzívně vyjednává s Norrisovým manažerem. "Lando má s McLarenem smlouvu do roku 2025, ale je s přehledem nejlepším z mladých jezdců," prohlásil odborný poradce Red Bullu po Velké ceně Británie.
"S jeho mladou osobností by také nejlépe zapadl do Red Bullu. A není tajemství, že jsou s Maxem dobrými kamarády," pokračuje otevřeně Marko, jenž by Norrise rád získal pro svůj tým.
Ricciardo brzy u AlphaTauri?Poté se vyjádřil k možnému nahrazení nevýrazného Nycka de Vriese v dceřiné stáji AlphaTauri Danielem Ricciardem, jenž si dal letos od F1 pauzu.
"Příští týden máme test a pak uvidíme," odpověděl k možné výměně. Mohlo by k ní dojít již brzy? "Podíváme se na testy pneumatik, potom budeme moci hovořit," doplňuje 80letý Rakušan. Někteří si tento výrok vykládají tak, že rozhodnutí již padlo. Zazávodí si tedy Ricciardo v F1 ještě letos?
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.