MONTREAL - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Kanady zajel Sergio Pérez, který v neděli napravoval nevydařenou kvalifikaci, v níž se o den dříve po špatné volbě pneumatik za deště neprobojoval do nejlepší desítky.
Mexičan v samotném závěru o téměř sekundu předstihl druhého Lewise Hamiltona a k osmi bodům za šesté místo v cíli si připsal jeden navíc - jeho ztráta na týmového kolegu vedoucího šampionát ale už i tak dosahuje hrozivých 69 bodů.
Max Verstappen s třetím nejrychlejším kolem vyhrál svůj 41. závod, čímž se vyrovnal Ayrtonovi Sennovi na pátém místě v historickém pořadí všech pilotů. Pro Red Bull šlo o 100. vítězství během svých 355 startů - to první mu vybojoval Sebastian Vettel v GP Číny 2009. V pořadí týmů je také pátý za Ferrari (242), McLarenem (183), Mercedesem (125) a Williamsem (114).
Čtvrté nejlepší kolo předvedl neustále hladový Fernando Alonso s Aston Martinem, který si ke konci musel hlídat spotřebu a přehřívající se brzdy. I tak ale za sebou nechal obě Ferrari. Nejlepším ze zbytku pole byl Kevin Magnussen, o čtvrt sekundy za ním se umístil Lando Norris, jenž po penalizaci za zdržování během safety-caru přišel o body.
Většina pilotů včetně všech, kteří skončili na pódiu, volila dvouzastávkovou strategii, někteří si pro závěrečný stint vybrali středně-tvrdou (C4) směsi, jiní trvanlivější tvrdou (C3), na níž piloti včera odjeli 70,4 % všech závodních kol, pouze Pérez v honbě za nejrychlejším kolem ke konci nasadil měkkou (C5).
Jednozastávková strategie však nebyla o moc pomalejší, jak ukázali oba piloti Ferrari - téměř polovinu velké ceny zvládli na středně-tvrdé směsi bez výraznější degradace výkonnosti pneumatik, což dokládá pokrok stáje z Maranella v šetrnosti svého monopostu k jeho obutí. Pomohly k tomu také teploty, které byly nižší než v pátek (pneumatiky se tolik nepřehřívaly).
Za vyzdvihnutí stojí také výkon Alexandera Albona, jenž na tvrdých pneumatikách zvládl 58 kol a díky své konzistentní jízdě bez chyb slavil k obrovské radosti Williamsu 7. místo v cíli.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.