MONTREAL - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Kanady zajel Sergio Pérez, který v neděli napravoval nevydařenou kvalifikaci, v níž se o den dříve po špatné volbě pneumatik za deště neprobojoval do nejlepší desítky.
Mexičan v samotném závěru o téměř sekundu předstihl druhého Lewise Hamiltona a k osmi bodům za šesté místo v cíli si připsal jeden navíc - jeho ztráta na týmového kolegu vedoucího šampionát ale už i tak dosahuje hrozivých 69 bodů.
Max Verstappen s třetím nejrychlejším kolem vyhrál svůj 41. závod, čímž se vyrovnal Ayrtonovi Sennovi na pátém místě v historickém pořadí všech pilotů. Pro Red Bull šlo o 100. vítězství během svých 355 startů - to první mu vybojoval Sebastian Vettel v GP Číny 2009. V pořadí týmů je také pátý za Ferrari (242), McLarenem (183), Mercedesem (125) a Williamsem (114).
Čtvrté nejlepší kolo předvedl neustále hladový Fernando Alonso s Aston Martinem, který si ke konci musel hlídat spotřebu a přehřívající se brzdy. I tak ale za sebou nechal obě Ferrari. Nejlepším ze zbytku pole byl Kevin Magnussen, o čtvrt sekundy za ním se umístil Lando Norris, jenž po penalizaci za zdržování během safety-caru přišel o body.
Většina pilotů včetně všech, kteří skončili na pódiu, volila dvouzastávkovou strategii, někteří si pro závěrečný stint vybrali středně-tvrdou (C4) směsi, jiní trvanlivější tvrdou (C3), na níž piloti včera odjeli 70,4 % všech závodních kol, pouze Pérez v honbě za nejrychlejším kolem ke konci nasadil měkkou (C5).
Jednozastávková strategie však nebyla o moc pomalejší, jak ukázali oba piloti Ferrari - téměř polovinu velké ceny zvládli na středně-tvrdé směsi bez výraznější degradace výkonnosti pneumatik, což dokládá pokrok stáje z Maranella v šetrnosti svého monopostu k jeho obutí. Pomohly k tomu také teploty, které byly nižší než v pátek (pneumatiky se tolik nepřehřívaly).
Za vyzdvihnutí stojí také výkon Alexandera Albona, jenž na tvrdých pneumatikách zvládl 58 kol a díky své konzistentní jízdě bez chyb slavil k obrovské radosti Williamsu 7. místo v cíli.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.