MONTREAL - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Kanady zajel Sergio Pérez, který v neděli napravoval nevydařenou kvalifikaci, v níž se o den dříve po špatné volbě pneumatik za deště neprobojoval do nejlepší desítky.
Mexičan v samotném závěru o téměř sekundu předstihl druhého Lewise Hamiltona a k osmi bodům za šesté místo v cíli si připsal jeden navíc - jeho ztráta na týmového kolegu vedoucího šampionát ale už i tak dosahuje hrozivých 69 bodů.
Max Verstappen s třetím nejrychlejším kolem vyhrál svůj 41. závod, čímž se vyrovnal Ayrtonovi Sennovi na pátém místě v historickém pořadí všech pilotů. Pro Red Bull šlo o 100. vítězství během svých 355 startů - to první mu vybojoval Sebastian Vettel v GP Číny 2009. V pořadí týmů je také pátý za Ferrari (242), McLarenem (183), Mercedesem (125) a Williamsem (114).
Čtvrté nejlepší kolo předvedl neustále hladový Fernando Alonso s Aston Martinem, který si ke konci musel hlídat spotřebu a přehřívající se brzdy. I tak ale za sebou nechal obě Ferrari. Nejlepším ze zbytku pole byl Kevin Magnussen, o čtvrt sekundy za ním se umístil Lando Norris, jenž po penalizaci za zdržování během safety-caru přišel o body.
Většina pilotů včetně všech, kteří skončili na pódiu, volila dvouzastávkovou strategii, někteří si pro závěrečný stint vybrali středně-tvrdou (C4) směsi, jiní trvanlivější tvrdou (C3), na níž piloti včera odjeli 70,4 % všech závodních kol, pouze Pérez v honbě za nejrychlejším kolem ke konci nasadil měkkou (C5).
Jednozastávková strategie však nebyla o moc pomalejší, jak ukázali oba piloti Ferrari - téměř polovinu velké ceny zvládli na středně-tvrdé směsi bez výraznější degradace výkonnosti pneumatik, což dokládá pokrok stáje z Maranella v šetrnosti svého monopostu k jeho obutí. Pomohly k tomu také teploty, které byly nižší než v pátek (pneumatiky se tolik nepřehřívaly).
Za vyzdvihnutí stojí také výkon Alexandera Albona, jenž na tvrdých pneumatikách zvládl 58 kol a díky své konzistentní jízdě bez chyb slavil k obrovské radosti Williamsu 7. místo v cíli.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.