MONTREAL - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Kanady zajel Sergio Pérez, který v neděli napravoval nevydařenou kvalifikaci, v níž se o den dříve po špatné volbě pneumatik za deště neprobojoval do nejlepší desítky.
Mexičan v samotném závěru o téměř sekundu předstihl druhého Lewise Hamiltona a k osmi bodům za šesté místo v cíli si připsal jeden navíc - jeho ztráta na týmového kolegu vedoucího šampionát ale už i tak dosahuje hrozivých 69 bodů.
Max Verstappen s třetím nejrychlejším kolem vyhrál svůj 41. závod, čímž se vyrovnal Ayrtonovi Sennovi na pátém místě v historickém pořadí všech pilotů. Pro Red Bull šlo o 100. vítězství během svých 355 startů - to první mu vybojoval Sebastian Vettel v GP Číny 2009. V pořadí týmů je také pátý za Ferrari (242), McLarenem (183), Mercedesem (125) a Williamsem (114).
Čtvrté nejlepší kolo předvedl neustále hladový Fernando Alonso s Aston Martinem, který si ke konci musel hlídat spotřebu a přehřívající se brzdy. I tak ale za sebou nechal obě Ferrari. Nejlepším ze zbytku pole byl Kevin Magnussen, o čtvrt sekundy za ním se umístil Lando Norris, jenž po penalizaci za zdržování během safety-caru přišel o body.
Většina pilotů včetně všech, kteří skončili na pódiu, volila dvouzastávkovou strategii, někteří si pro závěrečný stint vybrali středně-tvrdou (C4) směsi, jiní trvanlivější tvrdou (C3), na níž piloti včera odjeli 70,4 % všech závodních kol, pouze Pérez v honbě za nejrychlejším kolem ke konci nasadil měkkou (C5).
Jednozastávková strategie však nebyla o moc pomalejší, jak ukázali oba piloti Ferrari - téměř polovinu velké ceny zvládli na středně-tvrdé směsi bez výraznější degradace výkonnosti pneumatik, což dokládá pokrok stáje z Maranella v šetrnosti svého monopostu k jeho obutí. Pomohly k tomu také teploty, které byly nižší než v pátek (pneumatiky se tolik nepřehřívaly).
Za vyzdvihnutí stojí také výkon Alexandera Albona, jenž na tvrdých pneumatikách zvládl 58 kol a díky své konzistentní jízdě bez chyb slavil k obrovské radosti Williamsu 7. místo v cíli.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.