Šéf Aston Martinu Lawrence Stroll věří, že se jeho syn Lance do konce roku vyrovná hvězdě týmu Fernandovi Alonsovi. Rychlost vozu se podle něj s připravovanými vylepšeními bude dále zvyšovat.
Týmy Formule 1 jsou již v Montrealu, kde je tento víkend čeká Velká cena Kanady. Podle papírových předpokladů by v ní měl dominovat Max Verstappen s Red Bullem, Stroll nicméně doufá, že jej na 'bedně' doplní právě jeho piloti. Jeho cílem je dostat kanadského jezdce na pódium domácího závodu, což by se povedlo poprvé od roku 1996, kdy v něm uspěl Jacques Villeneuve.
"Plány jsou přesně takové. Pevně tomu věřím. Snad dostaneme dva vozy na pódium. Naše auto by mělo být na okruhu v Montrealu velmi silné, sedí mu. Proto se fakt těším na příjezd domů a skvělý závod," popisuje majitel Aston Martinu.
V šampionátu konstruktérů je před 2 týdny v Barceloně přeskočil Mercedes, od kterého odebírají motory, jelikož se Alonso se Strollem trápili s vyšším opotřebením pneumatik. Stříbrné šípy přes zlepšení neočekávají, že by kvůli odlišným vlastnostem okruhu v Montrealu (dlouhé rovinky a pomalé zatáčky) byli tak konkurenceschopní.
Aston Martin se navíc chystá nasadit vylepšenou verzi vozu: "Věřím, že do Kanady přivezeme řešení těch slabin a také vylepšení," oznamuje Lawrence Stroll, jehož majetek podle Forbesu dosahuj 3,7 miliardy dolarů (přes 82 miliard Kč).
K velkému rozdílu ve výkonnosti mezi Alonsem a jeho synem Lancem, jenž na začátku sezóny nastupoval se zraněným zápěstím po pádu z kola, uvádí: "Lance podle mě v Barceloně předvedl, že teď začíná. Trvalo mu to 6 či 7 závodů, aby se cítil lépe. Věřím, že na konci sezóny budou vyrovnaní."
Španěl je mezi piloty s 99 body třetí, mladšímu Strollovi patří v šampionátu s 35 body až 8. místo. Na dotaz, zda Alonso bude u týmu působit i po začátku nového partnerství s Hondou v roce 2026, Lawrence odpověděl: "Myslím, že většina lidí nikdy nevěřila tomu, že se tady bude Fernando ještě pohybovat. Do roku 2026 to je ještě daleko, ale nikdy neříkej nikdy!"
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.