Šéf Aston Martinu Lawrence Stroll věří, že se jeho syn Lance do konce roku vyrovná hvězdě týmu Fernandovi Alonsovi. Rychlost vozu se podle něj s připravovanými vylepšeními bude dále zvyšovat.
Týmy Formule 1 jsou již v Montrealu, kde je tento víkend čeká Velká cena Kanady. Podle papírových předpokladů by v ní měl dominovat Max Verstappen s Red Bullem, Stroll nicméně doufá, že jej na 'bedně' doplní právě jeho piloti. Jeho cílem je dostat kanadského jezdce na pódium domácího závodu, což by se povedlo poprvé od roku 1996, kdy v něm uspěl Jacques Villeneuve.
"Plány jsou přesně takové. Pevně tomu věřím. Snad dostaneme dva vozy na pódium. Naše auto by mělo být na okruhu v Montrealu velmi silné, sedí mu. Proto se fakt těším na příjezd domů a skvělý závod," popisuje majitel Aston Martinu.
V šampionátu konstruktérů je před 2 týdny v Barceloně přeskočil Mercedes, od kterého odebírají motory, jelikož se Alonso se Strollem trápili s vyšším opotřebením pneumatik. Stříbrné šípy přes zlepšení neočekávají, že by kvůli odlišným vlastnostem okruhu v Montrealu (dlouhé rovinky a pomalé zatáčky) byli tak konkurenceschopní.
Aston Martin se navíc chystá nasadit vylepšenou verzi vozu: "Věřím, že do Kanady přivezeme řešení těch slabin a také vylepšení," oznamuje Lawrence Stroll, jehož majetek podle Forbesu dosahuj 3,7 miliardy dolarů (přes 82 miliard Kč).
K velkému rozdílu ve výkonnosti mezi Alonsem a jeho synem Lancem, jenž na začátku sezóny nastupoval se zraněným zápěstím po pádu z kola, uvádí: "Lance podle mě v Barceloně předvedl, že teď začíná. Trvalo mu to 6 či 7 závodů, aby se cítil lépe. Věřím, že na konci sezóny budou vyrovnaní."
Španěl je mezi piloty s 99 body třetí, mladšímu Strollovi patří v šampionátu s 35 body až 8. místo. Na dotaz, zda Alonso bude u týmu působit i po začátku nového partnerství s Hondou v roce 2026, Lawrence odpověděl: "Myslím, že většina lidí nikdy nevěřila tomu, že se tady bude Fernando ještě pohybovat. Do roku 2026 to je ještě daleko, ale nikdy neříkej nikdy!"
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.