Šance domácího Charlese Leclerca na umístění na bedně ve Velké ceně Monaka se vypařily po chybě týmu již v sobotu. Šéf Ferrari Frederic Vasseur se mu za ní dodatečně omlouvá.
Co se v sobotu přihodilo? Leclerc zajel v kvalifikaci třetí nejrychlejší čas, kvůli zdržení Landa Norrise v tunelu byl ale penalizován odsunem o tři místa dozadu, což je v úzkém Monte Carlu, kde se téměř nedá předjíždět, velkým trestem.
Problém byl v tom, že Ferrari svému jezdci o rychle se blížícím McLarenu nedalo žádnou zprávu, samotný Charles pomalu jedoucí do boxů v tom byl tedy tak trochu nevinně. Vzhledem k tomu, jak pomalý byl bronzový Esteban Ocon se dá předpokládat, že by si v neděli dojel pohodlně pro umístění na pódiu.
"V Monaku je již několik let po frustrovaný a kvalifikace byla náročná. Zaprvé to bylo těžké, když zhruba o desetinu přijdete o pole-position a o 2 setiny o první řadu, a pak to rozhodnutí [o trestu]," vrací se ke smolnému okamžiku Vasseur.
"Co jiného můžu udělat, než se mu za cel tým omluvit a porozumět tomu, jak můžeme odvádět lepší práci a zlepšit naši komunikaci mezi boxovou zídkou a Charlesem za těchto podmínek, ale na obou stranách?" pokračuje šéf Ferrari.
"Myslím, že za to mohou i okolnosti, kde k tomu došlo - při nájezdu do tunelu. Ale OK, musíme se vyhnout hledání výmluv, protože to je ten nejhorší způsob, když se chcete zlepšit. Musíme být korektní," uvědomuje si 55letý Francouz, jenž letos u kormidla v Maranellu nahradil Mattiu Binotta.
"V tunelu Charles nemohl vidět, kde je Norris. Když mu to řeknete za tunelem, může se podívat a uhnout ze závodní stopy. Ta navíc v tunelu není zcela zřejmá. Ale udělali jsme očividně chybu a vyšla nás draho, protože při startu z 3. místa by šlo o jiný závod," pokračuje Vasseur.
"Musíme se z toho poučit. Upřímně, nesnažím se najít výmluvu nebo něco takového, musíme se na tu situaci podrobně podívat. Nechtěl jsem to dělat v sobotu večer, protože jsme se soustředili na závod. Ale uděláme to," slibuje.
Leclerc je po závodě v Monaku s 42 body na sedmém místě mezi jezdci, na svého týmového kolegu Carlose Sainze před sebou ztrácí 6 bodů. Scuderii vstup do sezóny nevyšel, mezi konstruktéry je až čtvrtá za Red Bullem, Aston Martinem a Mercedesem, za kterým zaostává o 29 bodů.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.