Šance domácího Charlese Leclerca na umístění na bedně ve Velké ceně Monaka se vypařily po chybě týmu již v sobotu. Šéf Ferrari Frederic Vasseur se mu za ní dodatečně omlouvá.
Co se v sobotu přihodilo? Leclerc zajel v kvalifikaci třetí nejrychlejší čas, kvůli zdržení Landa Norrise v tunelu byl ale penalizován odsunem o tři místa dozadu, což je v úzkém Monte Carlu, kde se téměř nedá předjíždět, velkým trestem.
Problém byl v tom, že Ferrari svému jezdci o rychle se blížícím McLarenu nedalo žádnou zprávu, samotný Charles pomalu jedoucí do boxů v tom byl tedy tak trochu nevinně. Vzhledem k tomu, jak pomalý byl bronzový Esteban Ocon se dá předpokládat, že by si v neděli dojel pohodlně pro umístění na pódiu.
"V Monaku je již několik let po frustrovaný a kvalifikace byla náročná. Zaprvé to bylo těžké, když zhruba o desetinu přijdete o pole-position a o 2 setiny o první řadu, a pak to rozhodnutí [o trestu]," vrací se ke smolnému okamžiku Vasseur.
"Co jiného můžu udělat, než se mu za cel tým omluvit a porozumět tomu, jak můžeme odvádět lepší práci a zlepšit naši komunikaci mezi boxovou zídkou a Charlesem za těchto podmínek, ale na obou stranách?" pokračuje šéf Ferrari.
"Myslím, že za to mohou i okolnosti, kde k tomu došlo - při nájezdu do tunelu. Ale OK, musíme se vyhnout hledání výmluv, protože to je ten nejhorší způsob, když se chcete zlepšit. Musíme být korektní," uvědomuje si 55letý Francouz, jenž letos u kormidla v Maranellu nahradil Mattiu Binotta.
"V tunelu Charles nemohl vidět, kde je Norris. Když mu to řeknete za tunelem, může se podívat a uhnout ze závodní stopy. Ta navíc v tunelu není zcela zřejmá. Ale udělali jsme očividně chybu a vyšla nás draho, protože při startu z 3. místa by šlo o jiný závod," pokračuje Vasseur.
"Musíme se z toho poučit. Upřímně, nesnažím se najít výmluvu nebo něco takového, musíme se na tu situaci podrobně podívat. Nechtěl jsem to dělat v sobotu večer, protože jsme se soustředili na závod. Ale uděláme to," slibuje.
Leclerc je po závodě v Monaku s 42 body na sedmém místě mezi jezdci, na svého týmového kolegu Carlose Sainze před sebou ztrácí 6 bodů. Scuderii vstup do sezóny nevyšel, mezi konstruktéry je až čtvrtá za Red Bullem, Aston Martinem a Mercedesem, za kterým zaostává o 29 bodů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.