Šance domácího Charlese Leclerca na umístění na bedně ve Velké ceně Monaka se vypařily po chybě týmu již v sobotu. Šéf Ferrari Frederic Vasseur se mu za ní dodatečně omlouvá.
Co se v sobotu přihodilo? Leclerc zajel v kvalifikaci třetí nejrychlejší čas, kvůli zdržení Landa Norrise v tunelu byl ale penalizován odsunem o tři místa dozadu, což je v úzkém Monte Carlu, kde se téměř nedá předjíždět, velkým trestem.
Problém byl v tom, že Ferrari svému jezdci o rychle se blížícím McLarenu nedalo žádnou zprávu, samotný Charles pomalu jedoucí do boxů v tom byl tedy tak trochu nevinně. Vzhledem k tomu, jak pomalý byl bronzový Esteban Ocon se dá předpokládat, že by si v neděli dojel pohodlně pro umístění na pódiu.
"V Monaku je již několik let po frustrovaný a kvalifikace byla náročná. Zaprvé to bylo těžké, když zhruba o desetinu přijdete o pole-position a o 2 setiny o první řadu, a pak to rozhodnutí [o trestu]," vrací se ke smolnému okamžiku Vasseur.
"Co jiného můžu udělat, než se mu za cel tým omluvit a porozumět tomu, jak můžeme odvádět lepší práci a zlepšit naši komunikaci mezi boxovou zídkou a Charlesem za těchto podmínek, ale na obou stranách?" pokračuje šéf Ferrari.
"Myslím, že za to mohou i okolnosti, kde k tomu došlo - při nájezdu do tunelu. Ale OK, musíme se vyhnout hledání výmluv, protože to je ten nejhorší způsob, když se chcete zlepšit. Musíme být korektní," uvědomuje si 55letý Francouz, jenž letos u kormidla v Maranellu nahradil Mattiu Binotta.
"V tunelu Charles nemohl vidět, kde je Norris. Když mu to řeknete za tunelem, může se podívat a uhnout ze závodní stopy. Ta navíc v tunelu není zcela zřejmá. Ale udělali jsme očividně chybu a vyšla nás draho, protože při startu z 3. místa by šlo o jiný závod," pokračuje Vasseur.
"Musíme se z toho poučit. Upřímně, nesnažím se najít výmluvu nebo něco takového, musíme se na tu situaci podrobně podívat. Nechtěl jsem to dělat v sobotu večer, protože jsme se soustředili na závod. Ale uděláme to," slibuje.
Leclerc je po závodě v Monaku s 42 body na sedmém místě mezi jezdci, na svého týmového kolegu Carlose Sainze před sebou ztrácí 6 bodů. Scuderii vstup do sezóny nevyšel, mezi konstruktéry je až čtvrtá za Red Bullem, Aston Martinem a Mercedesem, za kterým zaostává o 29 bodů.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.