Až infarktovou kvalifikaci ovládl Max Verstappen před Alonsem a Leclercem. Pořadím zamíchal i čtvrtý Esteban Ocon. Kvalifikace ale nevyšla Pérezovi, který havaroval v první části.
Alex Albon a Logan Sargeant odstartovali se svými rychlými koly monackou kvalifikaci. Duo Williamsu následoval tandem AlphaTauri. Ale zrovna těmto týmům se v Monaku nedaří, tudíž byl pád pořadím celkem očekávatelný. Po prvních pokusech byl nejrychlejší Verstappen s Pérezem, kterým na zácha dýchali jezdci Aston Martinu - Alonso ztratil pouhou desetinu a zapsal si první dva nejrychlejší sektory. Leclerc byl až za touto čtveřicí. Docházelo k dalšímu zrychlování časů - průběžně byl první Norris (1:13,485) a druhý Piastri (+0,157). Zrychlit chtěl i Pérez, ale na svoji rychlost doplatil a jeho druhé kvalifikační kolo skončilo v první zatáčce. Následovalo vyvěšení červených vlajek a pozastavení kvalifikace.
🚩 RED FLAG 🚩Heartbreak for our 2022 Monaco Grand Prix winner, Sergio Perez 💔#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/9N5zVShvNy
— Formula 1 (@F1) May 27, 2023Po restartu stanovil další nejrychlejší čas Verstappen (1:13,038), ale neměl to jednoduché, protože se o první místo přetahoval s Alonsem. Zabrat musel Sainz s Hamiltonem, kteří byli na nepostupových pozicích. Nakonec dokázali postoupit oba dva, ale takové štěstí už neměli Sargeant, Magnussen, Hülkenberg, Zhou a havarující Pérez.
Q2Od začátku druhé části byl nejrychlejší Verstappen (1:12,038). Vepředu byl i Alpine či Aston Martin. Vedle jmen jezdců Ferrari svítila stejně jako v Q1 větší ztráta. S nimi dokázaly ještě držet krok McLareny, ale další jezdci ztráceli podstatně víc. Mezitím dokázal Verstappen zrychlit ještě víc a jako první se dostal pod hranici minuty a dvanácti vteřin (1:11,908). Zrychlit musely i stříbrné šípy, přičemž byl o 3 desetiny rychlejší Russell, Hamilton hlásil problémy se zavěšením a byl stále na hranici nepostupujících. Se zavěšením měl problém i Norris, který trefil bariéru.
NORRIS HITS THE BARRIER!It's a hefty whack for the McLaren driver 😲He manages to make it back into the pits....#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/13dmAD9EKr
— Formula 1 (@F1) May 27, 2023V závěru Q2 nakonec Hamilton zabral a zajel téměř totožný čas s Russellem. Do Q3 se nedostali Piastri, de Vries, Albon, Stroll a Bottas.
Q3Verstappen stanovil v Q3 benchmark 1:12,102, což bylo o něco pomalejší kolo než v Q2. Toho využil Alonso, kterého čas dosahoval hodnoty 1:11,706. Sainz byl druhý (+0,029) a Leclerc třetí (+0,053). Před Verstappena se dokázal dostat i George Russell. Verstappen ale zůstal na trati a nakonec byl těsně rychlejší než Alonso. Pak následovaly až infarktové momenty, protože na nejvyšší příčce se vystřídali Ocon, Leclerc a Alonso, ale Verstappen nahnal v posledním sektoru potřebný čas a o 84 tisícin ovládl monackou kvalifikaci.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.