Charles Leclerc by podle Helmuta Marka mohl odejít z Ferrari ještě před vypršením jeho kontraktu, pokud by opravdu chtěl. Kam by mohl zamířit?
V zákulisí se objevují spekulace o tom, že si moc nerozumí se svým současným týmovým kolegou Carlosem Sainzem, proto by rád získal nového týmového kolegu.
"Dnes si víceméně může kdokoliv napsat, co chce. Zprávy se již nedají ověřovat. Ale proč by se Ferrari mělo loučit s Carlosem? To nedává smysl. Odvádí dobrou práci. Ferrari má jiné problémy než přemýšlet o Sainzovi," popisuje odborný poradce Red Bullu.
Podle italských médií Leclerc nicméně uvažuje o možném přestupu k Mercedesu, se kterým vyjednává: "Všichni včetně těch v Maranellu o tom vědí. Leclerc dobře ví, že čas utíká. A pokud se Lewis Hamilton rozhodne odejít, pak Mercedes bude chtít získat ke Georgeovi Russellovi jezdce na úrovni mistra světa," píše Leo Turini.
Monacký pilot má ale s Ferrari podepsanou smlouvu do konce sezóny 2024, což ovšem podle Helmuta Marka nemusí kvůli výkonnostní doložce nic znamenat.
"Tyto výkonnostní doložky jsou dnes běžné. Obecně určuje, že pilot musí mít v určité fázi sezóny určitý počet bodů - obvykle ke konci léta, aby mohla být smlouva automaticky prodloužena," říká Rakušan, jenž ve čtvrtek 27. 4. završí 80. rok svého života.
"Pokud k tomu nedojde, obě strany mají možnost ukončení. To bylo důvodem, proč mohl Sebastian Vettel tak snadno přestoupit k Ferrari v roce 2015," přibližuje Marko.
A Leclerc s Ferrari je na tom zatím bídně - zatímco Scuderia v šampionátu konstruktérů na čtvrtém místě ztrácí na nejrychlejší Red Bull po třech závodech už 97 bodů, Charles má na svém kontě pouhých 6 bodů a mezi jezdci mu patří až 10. příčka.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.