Charles Leclerc by podle Helmuta Marka mohl odejít z Ferrari ještě před vypršením jeho kontraktu, pokud by opravdu chtěl. Kam by mohl zamířit?
V zákulisí se objevují spekulace o tom, že si moc nerozumí se svým současným týmovým kolegou Carlosem Sainzem, proto by rád získal nového týmového kolegu.
"Dnes si víceméně může kdokoliv napsat, co chce. Zprávy se již nedají ověřovat. Ale proč by se Ferrari mělo loučit s Carlosem? To nedává smysl. Odvádí dobrou práci. Ferrari má jiné problémy než přemýšlet o Sainzovi," popisuje odborný poradce Red Bullu.
Podle italských médií Leclerc nicméně uvažuje o možném přestupu k Mercedesu, se kterým vyjednává: "Všichni včetně těch v Maranellu o tom vědí. Leclerc dobře ví, že čas utíká. A pokud se Lewis Hamilton rozhodne odejít, pak Mercedes bude chtít získat ke Georgeovi Russellovi jezdce na úrovni mistra světa," píše Leo Turini.
Monacký pilot má ale s Ferrari podepsanou smlouvu do konce sezóny 2024, což ovšem podle Helmuta Marka nemusí kvůli výkonnostní doložce nic znamenat.
"Tyto výkonnostní doložky jsou dnes běžné. Obecně určuje, že pilot musí mít v určité fázi sezóny určitý počet bodů - obvykle ke konci léta, aby mohla být smlouva automaticky prodloužena," říká Rakušan, jenž ve čtvrtek 27. 4. završí 80. rok svého života.
"Pokud k tomu nedojde, obě strany mají možnost ukončení. To bylo důvodem, proč mohl Sebastian Vettel tak snadno přestoupit k Ferrari v roce 2015," přibližuje Marko.
A Leclerc s Ferrari je na tom zatím bídně - zatímco Scuderia v šampionátu konstruktérů na čtvrtém místě ztrácí na nejrychlejší Red Bull po třech závodech už 97 bodů, Charles má na svém kontě pouhých 6 bodů a mezi jezdci mu patří až 10. příčka.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.