V prvním australském volném tréninku pokračovaly přesvědčivé výkony Red Bullu. Za rudými býky to nicméně vypadá na zajímavou bitvu, které by se mohly účastnit tři týmy.
Úvodní australský trénink provázelo příjemné počasí. Do čela se okamžitě dostali jezdci Red Bullu. Max Verstappen kroužil na měkké sadě, Sergio Pérez měl nazutou střední sadu. Verstappen si však stěžoval na ovladatelnost svého stroje - stejně jako Hamilton, který prožil ve druhém sektoru krizový okamžik, když mu ustřelila zadní část. Brit ale nakonec vše ustál. Mírný výlet mimo trať předvedl Kevin Magnussen.
V úvodních dvaceti minutách prvního tréninku nevyjel na trať Lando Norris, u kterého to vypadalo na technické problémy. Dobře vypadal Aston Martin. Tmavě zelený vůz byl stabilní, což oba jezdci kvitovali. Dobré kolo zajel De Vries, jemuž po polovině prvního tréninku patřila šestá příčka. Po třiceti minutách zajel první měřené kolo Norris - stačilo mu na šestnáctou příčku.
Max Verstappen runs off at the exit of Turn 4 👀It's been a challenging opening practice session across the grid! 😲#AusGP #F1 pic.twitter.com/o0iOHU0UoU
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023V témže čase nazuli nejměkčí pneumatiky Leclerc se Sainzem, jejich časy však nebyly nikterak valné. Probrzdil Pérez, jenž na chvíli provětral kačírek. O poznání dramatičtější moment zažil Cunoda - Japonec ve službách AlphaTauri šel do hodin a jen tak tak zamezil kontaktu s bariérou. Následovala červená vlajka, FIA totiž ztratila GPS signál na okruhu. Po restartu tréninku vyjel jako první na trať Verstappen, následovali Albon a další.
Nedařilo se Haasu a Alfě Romeo. Oběma těmto týmům zcela evidentně chyběla rychlost, byť výsledky prvního tréninku logicky nelze přeceňovat. Pět minut před vypršením měřeného času pohltily hodiny Maxe Verstappena. Kromě zničených pneumatik ovšem k ničemu zásadnímu nedošlo. Takové štěstí neměl Logan Sargeant, jenž musel svůj vůz odstavit kvůli technickým problémům. Ředitelství závodu tak vyvěsilo další červenou vlajku, která už do konce prvního tréninku nebyla neutralizována. Nejrychlejší čas zajel Verstappen, za něj se seřadili Hamilton, Pérez a Alonso.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.