V prvním australském volném tréninku pokračovaly přesvědčivé výkony Red Bullu. Za rudými býky to nicméně vypadá na zajímavou bitvu, které by se mohly účastnit tři týmy.
Úvodní australský trénink provázelo příjemné počasí. Do čela se okamžitě dostali jezdci Red Bullu. Max Verstappen kroužil na měkké sadě, Sergio Pérez měl nazutou střední sadu. Verstappen si však stěžoval na ovladatelnost svého stroje - stejně jako Hamilton, který prožil ve druhém sektoru krizový okamžik, když mu ustřelila zadní část. Brit ale nakonec vše ustál. Mírný výlet mimo trať předvedl Kevin Magnussen.
V úvodních dvaceti minutách prvního tréninku nevyjel na trať Lando Norris, u kterého to vypadalo na technické problémy. Dobře vypadal Aston Martin. Tmavě zelený vůz byl stabilní, což oba jezdci kvitovali. Dobré kolo zajel De Vries, jemuž po polovině prvního tréninku patřila šestá příčka. Po třiceti minutách zajel první měřené kolo Norris - stačilo mu na šestnáctou příčku.
Max Verstappen runs off at the exit of Turn 4 👀It's been a challenging opening practice session across the grid! 😲#AusGP #F1 pic.twitter.com/o0iOHU0UoU
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023V témže čase nazuli nejměkčí pneumatiky Leclerc se Sainzem, jejich časy však nebyly nikterak valné. Probrzdil Pérez, jenž na chvíli provětral kačírek. O poznání dramatičtější moment zažil Cunoda - Japonec ve službách AlphaTauri šel do hodin a jen tak tak zamezil kontaktu s bariérou. Následovala červená vlajka, FIA totiž ztratila GPS signál na okruhu. Po restartu tréninku vyjel jako první na trať Verstappen, následovali Albon a další.
Nedařilo se Haasu a Alfě Romeo. Oběma těmto týmům zcela evidentně chyběla rychlost, byť výsledky prvního tréninku logicky nelze přeceňovat. Pět minut před vypršením měřeného času pohltily hodiny Maxe Verstappena. Kromě zničených pneumatik ovšem k ničemu zásadnímu nedošlo. Takové štěstí neměl Logan Sargeant, jenž musel svůj vůz odstavit kvůli technickým problémům. Ředitelství závodu tak vyvěsilo další červenou vlajku, která už do konce prvního tréninku nebyla neutralizována. Nejrychlejší čas zajel Verstappen, za něj se seřadili Hamilton, Pérez a Alonso.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.