V prvním australském volném tréninku pokračovaly přesvědčivé výkony Red Bullu. Za rudými býky to nicméně vypadá na zajímavou bitvu, které by se mohly účastnit tři týmy.
Úvodní australský trénink provázelo příjemné počasí. Do čela se okamžitě dostali jezdci Red Bullu. Max Verstappen kroužil na měkké sadě, Sergio Pérez měl nazutou střední sadu. Verstappen si však stěžoval na ovladatelnost svého stroje - stejně jako Hamilton, který prožil ve druhém sektoru krizový okamžik, když mu ustřelila zadní část. Brit ale nakonec vše ustál. Mírný výlet mimo trať předvedl Kevin Magnussen.
V úvodních dvaceti minutách prvního tréninku nevyjel na trať Lando Norris, u kterého to vypadalo na technické problémy. Dobře vypadal Aston Martin. Tmavě zelený vůz byl stabilní, což oba jezdci kvitovali. Dobré kolo zajel De Vries, jemuž po polovině prvního tréninku patřila šestá příčka. Po třiceti minutách zajel první měřené kolo Norris - stačilo mu na šestnáctou příčku.
Max Verstappen runs off at the exit of Turn 4 👀It's been a challenging opening practice session across the grid! 😲#AusGP #F1 pic.twitter.com/o0iOHU0UoU
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023V témže čase nazuli nejměkčí pneumatiky Leclerc se Sainzem, jejich časy však nebyly nikterak valné. Probrzdil Pérez, jenž na chvíli provětral kačírek. O poznání dramatičtější moment zažil Cunoda - Japonec ve službách AlphaTauri šel do hodin a jen tak tak zamezil kontaktu s bariérou. Následovala červená vlajka, FIA totiž ztratila GPS signál na okruhu. Po restartu tréninku vyjel jako první na trať Verstappen, následovali Albon a další.
Nedařilo se Haasu a Alfě Romeo. Oběma těmto týmům zcela evidentně chyběla rychlost, byť výsledky prvního tréninku logicky nelze přeceňovat. Pět minut před vypršením měřeného času pohltily hodiny Maxe Verstappena. Kromě zničených pneumatik ovšem k ničemu zásadnímu nedošlo. Takové štěstí neměl Logan Sargeant, jenž musel svůj vůz odstavit kvůli technickým problémům. Ředitelství závodu tak vyvěsilo další červenou vlajku, která už do konce prvního tréninku nebyla neutralizována. Nejrychlejší čas zajel Verstappen, za něj se seřadili Hamilton, Pérez a Alonso.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.