V prvním australském volném tréninku pokračovaly přesvědčivé výkony Red Bullu. Za rudými býky to nicméně vypadá na zajímavou bitvu, které by se mohly účastnit tři týmy.
Úvodní australský trénink provázelo příjemné počasí. Do čela se okamžitě dostali jezdci Red Bullu. Max Verstappen kroužil na měkké sadě, Sergio Pérez měl nazutou střední sadu. Verstappen si však stěžoval na ovladatelnost svého stroje - stejně jako Hamilton, který prožil ve druhém sektoru krizový okamžik, když mu ustřelila zadní část. Brit ale nakonec vše ustál. Mírný výlet mimo trať předvedl Kevin Magnussen.
V úvodních dvaceti minutách prvního tréninku nevyjel na trať Lando Norris, u kterého to vypadalo na technické problémy. Dobře vypadal Aston Martin. Tmavě zelený vůz byl stabilní, což oba jezdci kvitovali. Dobré kolo zajel De Vries, jemuž po polovině prvního tréninku patřila šestá příčka. Po třiceti minutách zajel první měřené kolo Norris - stačilo mu na šestnáctou příčku.
Max Verstappen runs off at the exit of Turn 4 👀It's been a challenging opening practice session across the grid! 😲#AusGP #F1 pic.twitter.com/o0iOHU0UoU
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023V témže čase nazuli nejměkčí pneumatiky Leclerc se Sainzem, jejich časy však nebyly nikterak valné. Probrzdil Pérez, jenž na chvíli provětral kačírek. O poznání dramatičtější moment zažil Cunoda - Japonec ve službách AlphaTauri šel do hodin a jen tak tak zamezil kontaktu s bariérou. Následovala červená vlajka, FIA totiž ztratila GPS signál na okruhu. Po restartu tréninku vyjel jako první na trať Verstappen, následovali Albon a další.
Nedařilo se Haasu a Alfě Romeo. Oběma těmto týmům zcela evidentně chyběla rychlost, byť výsledky prvního tréninku logicky nelze přeceňovat. Pět minut před vypršením měřeného času pohltily hodiny Maxe Verstappena. Kromě zničených pneumatik ovšem k ničemu zásadnímu nedošlo. Takové štěstí neměl Logan Sargeant, jenž musel svůj vůz odstavit kvůli technickým problémům. Ředitelství závodu tak vyvěsilo další červenou vlajku, která už do konce prvního tréninku nebyla neutralizována. Nejrychlejší čas zajel Verstappen, za něj se seřadili Hamilton, Pérez a Alonso.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.