Helmut Marko promluvil o budoucnosti Red Bullu, který letos při představení nového vozu oznámil strategické partnerství s americkým Fordem.
Pro rakouskou stáj stále připravuje pohonné jednotky Honda, s níž má smlouvu do konce roku 2025. Poté se chystá přechod na nová pravidla a jednodušší motory, které přijdou o motorgenerátor rekuperující tepelnou energii (MGU-H).
Red Bull jednal o prodloužení spolupráce s Hondou, potom se na scéně objevilo Porsche, nakonec si však plácl s Fordem. Probíhala jednání s oběma automobilkami současně? "Nikoliv, s Fordem jsme hovořili později," přibližuje Helmut Marko.
"Jednání osobně vedl prezident Bill Ford a výkonný ředitel Jim Farley s naším šéfem Christianem Hornerem, kterého jsem podpořil," vrací se odborný poradce Red Bullu na počátek roku.
V Milton Keynes již stojí továrna pro výrobu motorů a chystá se na přípravu vlastního pohonu pro svůj závodní tým. "I kdyby se tým jmenoval Red Bull Ford nebo Ford Red Bull, motor bude pocházet výlučně od Red Bullu. Ford bude zapojen do technologie baterií," přibližuje Marko.
Stáj z Milton Keynes stále pokračuje v dominanci ve Formuli 1, po smrti zakladatele Dietera Mateschitze se však na pozadí hodně změnilo. Výkonným ředitelem se stal Oliver Mintzlaff. "Setkali jsme se dvakrát. Uvidíme, jak bude reagovat na naše nápady. Závodní tým Red Bullu byl vždy nezávislý," popisuje Marko.
Ten s Mateschitzem vycházel velmi dobře a dost mu chybí: "Už nevolám po každé části víkendu a po závodech. Přímý, osobní a přátelský vztah tam už není. Didi byl vizionářem. To už nepozoruji," posteskl si upřímně.
Proto si není jistý tím, zda u Red Bullu zůstane, jelikož jeho role není u týmu nikterak formalizovaná a nemá s ním ani oficiální smlouvu. "Jsem svobodným člověkem. Můžu kdykoliv skončit, pokud nebudu spokojený. Uvidíme, jak to v budoucnu dopadne," dodává Marko.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.