Patrně největším překvapením úvodu sezony je Aston Martin. Tým, který loni vymetal spodní patra výsledková listiny, letos patří k černým koňům šampionátu. Představitelé stáje však přehnaná očekávání bagatelizují.
Šéf týmu Mike Krack tvrdí, že ztráta Aston Martinu na Red Bull je stále značná. Své tvrzení opírá o fakt, že Red Bull měl v Bahrajnu před zbytkem pole pohodlný náskok, což mu umožnilo nejet takzvaně nadoraz. Aston Martin se proto spíše soustředí na boj s Ferrari a Mercedesem než že by pomýšlel na bitvu s Red Bullem.
„Myslím, že na Red Bull pořád dost ztrácíme. Podle mě si mohli část své výkonnosti schovat, ale kolik jí bylo, to nevíme. Faktem však je, že byli ve velmi pohodové pozici. Absolvovali povinnou zastávku, po které auta prostě dovezli do cíle. Pochybuju, že v závodě ukázali svůj plný potenciál. Nikdo je k tomu totiž nedonutil," říká šéf Aston Martinu.
A dodává: „My si musíme hlavně zachovat respekt a pokoru. Letos bojujeme se soupeři, kteří jsou zvyklí jezdit vpředu a kteří jsou zvyklí na intenzivní vývoj během sezony. My se jim v tomhle musíme vyrovnat. Jedině tudy vede cesta, jak si svou formu dokážeme udržet, případně ji ještě vylepšit." Nutno však dodat, že Aston Martin má vše potřebné k tomu, aby čeřil vody. Lidský materiál, zázemí i finance. Je to tedy ryba, se kterou se do budoucna musí počítat.
To cap it off, some landscape snaps to spice up your desktop! 👏 pic.twitter.com/wvdGDjlv6x
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 11, 2023Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.