Patrně největším překvapením úvodu sezony je Aston Martin. Tým, který loni vymetal spodní patra výsledková listiny, letos patří k černým koňům šampionátu. Představitelé stáje však přehnaná očekávání bagatelizují.
Šéf týmu Mike Krack tvrdí, že ztráta Aston Martinu na Red Bull je stále značná. Své tvrzení opírá o fakt, že Red Bull měl v Bahrajnu před zbytkem pole pohodlný náskok, což mu umožnilo nejet takzvaně nadoraz. Aston Martin se proto spíše soustředí na boj s Ferrari a Mercedesem než že by pomýšlel na bitvu s Red Bullem.
„Myslím, že na Red Bull pořád dost ztrácíme. Podle mě si mohli část své výkonnosti schovat, ale kolik jí bylo, to nevíme. Faktem však je, že byli ve velmi pohodové pozici. Absolvovali povinnou zastávku, po které auta prostě dovezli do cíle. Pochybuju, že v závodě ukázali svůj plný potenciál. Nikdo je k tomu totiž nedonutil," říká šéf Aston Martinu.
A dodává: „My si musíme hlavně zachovat respekt a pokoru. Letos bojujeme se soupeři, kteří jsou zvyklí jezdit vpředu a kteří jsou zvyklí na intenzivní vývoj během sezony. My se jim v tomhle musíme vyrovnat. Jedině tudy vede cesta, jak si svou formu dokážeme udržet, případně ji ještě vylepšit." Nutno však dodat, že Aston Martin má vše potřebné k tomu, aby čeřil vody. Lidský materiál, zázemí i finance. Je to tedy ryba, se kterou se do budoucna musí počítat.
To cap it off, some landscape snaps to spice up your desktop! 👏 pic.twitter.com/wvdGDjlv6x
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 11, 2023Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.