Patrně největším překvapením úvodu sezony je Aston Martin. Tým, který loni vymetal spodní patra výsledková listiny, letos patří k černým koňům šampionátu. Představitelé stáje však přehnaná očekávání bagatelizují.
Šéf týmu Mike Krack tvrdí, že ztráta Aston Martinu na Red Bull je stále značná. Své tvrzení opírá o fakt, že Red Bull měl v Bahrajnu před zbytkem pole pohodlný náskok, což mu umožnilo nejet takzvaně nadoraz. Aston Martin se proto spíše soustředí na boj s Ferrari a Mercedesem než že by pomýšlel na bitvu s Red Bullem.
„Myslím, že na Red Bull pořád dost ztrácíme. Podle mě si mohli část své výkonnosti schovat, ale kolik jí bylo, to nevíme. Faktem však je, že byli ve velmi pohodové pozici. Absolvovali povinnou zastávku, po které auta prostě dovezli do cíle. Pochybuju, že v závodě ukázali svůj plný potenciál. Nikdo je k tomu totiž nedonutil," říká šéf Aston Martinu.
A dodává: „My si musíme hlavně zachovat respekt a pokoru. Letos bojujeme se soupeři, kteří jsou zvyklí jezdit vpředu a kteří jsou zvyklí na intenzivní vývoj během sezony. My se jim v tomhle musíme vyrovnat. Jedině tudy vede cesta, jak si svou formu dokážeme udržet, případně ji ještě vylepšit." Nutno však dodat, že Aston Martin má vše potřebné k tomu, aby čeřil vody. Lidský materiál, zázemí i finance. Je to tedy ryba, se kterou se do budoucna musí počítat.
To cap it off, some landscape snaps to spice up your desktop! 👏 pic.twitter.com/wvdGDjlv6x
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 11, 2023Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.