Ve druhém tréninku na GP Bahrajnu zajel nejrychlejší čas Fernando Alonso s Aston Martinem. Dobře vypadají také Red Bull a Charles Leclerc. Naopak Mercedes zdá se být ve slepé uličce.
Druhý trénink se hned od počátku nesl v duchu hustého provozu. Týmy potřebovaly nasbírat cenná data, neboť právě druhý trénink je vzhledem k sobotní kvalifikaci a nedělnímu závodu nejrelevantnější. Podmínky na trati jsou totiž velmi podobné.
Velmi dobrou formu opět ukazoval Aston Martin. Tmavě zelený vůz v rukou Fernanda Alonsa jede. Ostatně Španělova kvalifikační simulace byla s časem 1:30,9 tou nejrychlejší. Slušně zajel také šestý Lance Stroll, pro kterého to jsou vzhledem k absenci v testech první letošní odjeté kilometry.
Bit of a moment for Piastri but he avoids Stroll #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/2mlUAaEKMa
— Formula 1 (@F1) March 3, 2023Role největších favoritů však pořád patří Red Bullu. Verstappen s Pérezem svému vozu evidentně věří, ten koneckonců jede jak po kolejích. Oba piloti se ve výsledkové listině seřadili hned za Alonsem. Odepisovat nelze ani Ferrari, stáj z Maranella svou skutečnou výkonnost podle pozorovatelů dále skrývá. Leclercovi patřila čtvrtá příčka, Sainz byl až čtrnáctý.
Naopak trápí se Mercedes. Osmý Hamilton a třináctý Russell určitě nejsou se svými umístěními spokojeni, byť jde pořád jen o tréninky. Naproti tomu skvělý čas zajel pátý Hulkenberg. Střed pole je klasicky vyrovnaný, nejhůře se v tuto chvíli jeví Williams a AlphaTauri.
#F1 #BahrainGP #AstonMartin ahead of #Mercedes on qualifying pace according to @F1 after Friday, #RedBull team to beat: pic.twitter.com/MY9KaTzBf1
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 3, 2023Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.