Ve druhém tréninku na GP Bahrajnu zajel nejrychlejší čas Fernando Alonso s Aston Martinem. Dobře vypadají také Red Bull a Charles Leclerc. Naopak Mercedes zdá se být ve slepé uličce.
Druhý trénink se hned od počátku nesl v duchu hustého provozu. Týmy potřebovaly nasbírat cenná data, neboť právě druhý trénink je vzhledem k sobotní kvalifikaci a nedělnímu závodu nejrelevantnější. Podmínky na trati jsou totiž velmi podobné.
Velmi dobrou formu opět ukazoval Aston Martin. Tmavě zelený vůz v rukou Fernanda Alonsa jede. Ostatně Španělova kvalifikační simulace byla s časem 1:30,9 tou nejrychlejší. Slušně zajel také šestý Lance Stroll, pro kterého to jsou vzhledem k absenci v testech první letošní odjeté kilometry.
Bit of a moment for Piastri but he avoids Stroll #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/2mlUAaEKMa
— Formula 1 (@F1) March 3, 2023Role největších favoritů však pořád patří Red Bullu. Verstappen s Pérezem svému vozu evidentně věří, ten koneckonců jede jak po kolejích. Oba piloti se ve výsledkové listině seřadili hned za Alonsem. Odepisovat nelze ani Ferrari, stáj z Maranella svou skutečnou výkonnost podle pozorovatelů dále skrývá. Leclercovi patřila čtvrtá příčka, Sainz byl až čtrnáctý.
Naopak trápí se Mercedes. Osmý Hamilton a třináctý Russell určitě nejsou se svými umístěními spokojeni, byť jde pořád jen o tréninky. Naproti tomu skvělý čas zajel pátý Hulkenberg. Střed pole je klasicky vyrovnaný, nejhůře se v tuto chvíli jeví Williams a AlphaTauri.
#F1 #BahrainGP #AstonMartin ahead of #Mercedes on qualifying pace according to @F1 after Friday, #RedBull team to beat: pic.twitter.com/MY9KaTzBf1
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 3, 2023Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.