Ve druhém tréninku na GP Bahrajnu zajel nejrychlejší čas Fernando Alonso s Aston Martinem. Dobře vypadají také Red Bull a Charles Leclerc. Naopak Mercedes zdá se být ve slepé uličce.
Druhý trénink se hned od počátku nesl v duchu hustého provozu. Týmy potřebovaly nasbírat cenná data, neboť právě druhý trénink je vzhledem k sobotní kvalifikaci a nedělnímu závodu nejrelevantnější. Podmínky na trati jsou totiž velmi podobné.
Velmi dobrou formu opět ukazoval Aston Martin. Tmavě zelený vůz v rukou Fernanda Alonsa jede. Ostatně Španělova kvalifikační simulace byla s časem 1:30,9 tou nejrychlejší. Slušně zajel také šestý Lance Stroll, pro kterého to jsou vzhledem k absenci v testech první letošní odjeté kilometry.
Bit of a moment for Piastri but he avoids Stroll #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/2mlUAaEKMa
— Formula 1 (@F1) March 3, 2023Role největších favoritů však pořád patří Red Bullu. Verstappen s Pérezem svému vozu evidentně věří, ten koneckonců jede jak po kolejích. Oba piloti se ve výsledkové listině seřadili hned za Alonsem. Odepisovat nelze ani Ferrari, stáj z Maranella svou skutečnou výkonnost podle pozorovatelů dále skrývá. Leclercovi patřila čtvrtá příčka, Sainz byl až čtrnáctý.
Naopak trápí se Mercedes. Osmý Hamilton a třináctý Russell určitě nejsou se svými umístěními spokojeni, byť jde pořád jen o tréninky. Naproti tomu skvělý čas zajel pátý Hulkenberg. Střed pole je klasicky vyrovnaný, nejhůře se v tuto chvíli jeví Williams a AlphaTauri.
#F1 #BahrainGP #AstonMartin ahead of #Mercedes on qualifying pace according to @F1 after Friday, #RedBull team to beat: pic.twitter.com/MY9KaTzBf1
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 3, 2023Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.