Ve druhém tréninku na GP Bahrajnu zajel nejrychlejší čas Fernando Alonso s Aston Martinem. Dobře vypadají také Red Bull a Charles Leclerc. Naopak Mercedes zdá se být ve slepé uličce.
Druhý trénink se hned od počátku nesl v duchu hustého provozu. Týmy potřebovaly nasbírat cenná data, neboť právě druhý trénink je vzhledem k sobotní kvalifikaci a nedělnímu závodu nejrelevantnější. Podmínky na trati jsou totiž velmi podobné.
Velmi dobrou formu opět ukazoval Aston Martin. Tmavě zelený vůz v rukou Fernanda Alonsa jede. Ostatně Španělova kvalifikační simulace byla s časem 1:30,9 tou nejrychlejší. Slušně zajel také šestý Lance Stroll, pro kterého to jsou vzhledem k absenci v testech první letošní odjeté kilometry.
Bit of a moment for Piastri but he avoids Stroll #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/2mlUAaEKMa
— Formula 1 (@F1) March 3, 2023Role největších favoritů však pořád patří Red Bullu. Verstappen s Pérezem svému vozu evidentně věří, ten koneckonců jede jak po kolejích. Oba piloti se ve výsledkové listině seřadili hned za Alonsem. Odepisovat nelze ani Ferrari, stáj z Maranella svou skutečnou výkonnost podle pozorovatelů dále skrývá. Leclercovi patřila čtvrtá příčka, Sainz byl až čtrnáctý.
Naopak trápí se Mercedes. Osmý Hamilton a třináctý Russell určitě nejsou se svými umístěními spokojeni, byť jde pořád jen o tréninky. Naproti tomu skvělý čas zajel pátý Hulkenberg. Střed pole je klasicky vyrovnaný, nejhůře se v tuto chvíli jeví Williams a AlphaTauri.
#F1 #BahrainGP #AstonMartin ahead of #Mercedes on qualifying pace according to @F1 after Friday, #RedBull team to beat: pic.twitter.com/MY9KaTzBf1
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 3, 2023
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.