Podle Fernanda Alonsa týmu hodně schází zpětná vazba Lance Strolla, který se zranil na kolo během tréninku před testováním v Bahrajnu, kde jej na poslední chvíli zastoupil rezervní pilot Felipe Drugovich.
Tým nechce hovořit o detailech zranění Strolla, podle španělských doktorů mu po nehodě byla operována ruka a zápěstí, což by mu mohlo zabránit v účasti nejen v prvním velké ceně sezóny v Bahrajnu, ale také v Saúdské Arábii o 2 týdny později.
V předsezónních testech jezdil s novým vozem místo něj Drugovich, který nemá žádné závodní zkušenosti. Alonso uvedl, že kvůli tomu nemá dostatečné měřítko pro to, aby řádně zanalyzoval chování vozu AMR23 a porovnal jej s jeho předchůdcem AMR22, s nímž jezdil po sezóně v Abú Zabí.
"Hodně se o novém autě učíme. Myslím, že tohle auto je hodně odlišné od toho loňského. Měníme spoustu věcí," popisuje Alonso nový monopost Aston Martinu, který by po analýze výkonů v Bahrajnu mohl být na počátku sezóny klidně i čtvrtým nejrychlejší za špičkou v podobě Red Bullu RB19, Ferrari SF-23 a Mercedesu W14.
"Žel nemáme Lanceho, z toho bychom těžili. Schází nám tady, protože u některých změn na voze nevíme, jestli je to autem nebo věc Aston Martinu, která mi přijde odlišná. Není to tedy ideální, ale snad nám bude moci brzo poskytnout nějakou zpětnou vazbu a budeme moci učinit pokrok," pokračuje Alonso.
Proč Stroll tolik schází navzdory velkým zkušenostem nové španělské posily? "Hodně to bolí. Myslím, že jej postrádáme proto, že u některých z mých komentářů či pocitů ve voze nikdy nevíte, jestli je to jen mnou v novém týmu a v nové autě, nebo jde jen o věc Aston Martinu, kterou by si Lance povšiml."
"Takže pocit z brzdového pedálu, posilovače řízení... u všech těchto věcí netuším, zda jde o dědictví týmu nebo jestli to je v tomto autě nové. Nemůžu to bez něj posoudit, snad se tedy brzy vrátí," přeje si dvojnásobný šampion, podle něhož jsou informace o nastavení z loňského vozu k ničemu.
"Myslím, že auto reaguje na změny dobře. Dělá to, co očekáváme. Jedinou věcí je, že základní nastavení z loňska je v podstatě k ničemu, protože s tímto autem fungujeme v hodně odlišném rámci," vysvětluje Alonso.
"Proto je to teď pro inženýry velmi náročné, byli však velmi odvážní a velmi kreativní s různými nápady v posledních dnech. A přišli jsme na nové způsoby, jak auto nastavit. Máme v týmu velmi talentované lidi, takže jim důvěřuji. A budeme stále více produktivnější," věří 41letý španělský jezdec.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.