Podle Fernanda Alonsa týmu hodně schází zpětná vazba Lance Strolla, který se zranil na kolo během tréninku před testováním v Bahrajnu, kde jej na poslední chvíli zastoupil rezervní pilot Felipe Drugovich.
Tým nechce hovořit o detailech zranění Strolla, podle španělských doktorů mu po nehodě byla operována ruka a zápěstí, což by mu mohlo zabránit v účasti nejen v prvním velké ceně sezóny v Bahrajnu, ale také v Saúdské Arábii o 2 týdny později.
V předsezónních testech jezdil s novým vozem místo něj Drugovich, který nemá žádné závodní zkušenosti. Alonso uvedl, že kvůli tomu nemá dostatečné měřítko pro to, aby řádně zanalyzoval chování vozu AMR23 a porovnal jej s jeho předchůdcem AMR22, s nímž jezdil po sezóně v Abú Zabí.
"Hodně se o novém autě učíme. Myslím, že tohle auto je hodně odlišné od toho loňského. Měníme spoustu věcí," popisuje Alonso nový monopost Aston Martinu, který by po analýze výkonů v Bahrajnu mohl být na počátku sezóny klidně i čtvrtým nejrychlejší za špičkou v podobě Red Bullu RB19, Ferrari SF-23 a Mercedesu W14.
"Žel nemáme Lanceho, z toho bychom těžili. Schází nám tady, protože u některých změn na voze nevíme, jestli je to autem nebo věc Aston Martinu, která mi přijde odlišná. Není to tedy ideální, ale snad nám bude moci brzo poskytnout nějakou zpětnou vazbu a budeme moci učinit pokrok," pokračuje Alonso.
Proč Stroll tolik schází navzdory velkým zkušenostem nové španělské posily? "Hodně to bolí. Myslím, že jej postrádáme proto, že u některých z mých komentářů či pocitů ve voze nikdy nevíte, jestli je to jen mnou v novém týmu a v nové autě, nebo jde jen o věc Aston Martinu, kterou by si Lance povšiml."
"Takže pocit z brzdového pedálu, posilovače řízení... u všech těchto věcí netuším, zda jde o dědictví týmu nebo jestli to je v tomto autě nové. Nemůžu to bez něj posoudit, snad se tedy brzy vrátí," přeje si dvojnásobný šampion, podle něhož jsou informace o nastavení z loňského vozu k ničemu.
"Myslím, že auto reaguje na změny dobře. Dělá to, co očekáváme. Jedinou věcí je, že základní nastavení z loňska je v podstatě k ničemu, protože s tímto autem fungujeme v hodně odlišném rámci," vysvětluje Alonso.
"Proto je to teď pro inženýry velmi náročné, byli však velmi odvážní a velmi kreativní s různými nápady v posledních dnech. A přišli jsme na nové způsoby, jak auto nastavit. Máme v týmu velmi talentované lidi, takže jim důvěřuji. A budeme stále více produktivnější," věří 41letý španělský jezdec.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.