Předsezónní testy v Bahrajnu jsou minulostí. Jak si týmy poradily s novými vozy? Nejrychlejší čas dne a celých testů zajel Pérez před Hamiltonem.
V Bahrajnu se jely testy nových vozů. Nejrychlejší čas dne a celých testů si na své konto připsal Sergio Pérez s Red Bullem. Příliš červených vlajek nebylo, ale například McLaren musel řešit menší technické problémy.
Výsledky 3. dne
Teams' kilometreage, Day 3: pic.twitter.com/lEvsQhhaPx
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 25, 2023 Průběh dne:17:32 Předsezónní testy končí. Nejrychlejší čas dnes zajel Pérez.
17:24 Jezdci si teď zkouší cvičné starty.
17:21 Teď se pro změnu testují červené vlajky.
17:17 FIA nyní testuje VSC.
17:11 Je před námi posledních 20 minut letošních předsezónních testů.
17:06 Alpine tvrdí, že příští týden přiveze na první závod sezony výrazná vylepšení.
16:56 Bottas 1:30,827 C5.
16:51 Příští týden přiveze Pirelli do Bahrajnu směsi C1 až C3.
16:43 Pérez stanovil nový rekord testů - 1:30,305.
16:40 Sky Sports tvrdí, že nejlepším týmem středu pole není Aston Martin, nýbrž Alpine. Své tvrzení opírají o GPS data.
16:30 Vypadá to, že Red Bull má před zbytkem pole náskok čítající tři až pět desetin na kolo.
😈 pic.twitter.com/A5esndZ6WB
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 25, 202316:20 Pérez jde do vedení - 1:30,616 - C4.
16:12 Hamilton 1:30, 781 na C5 a 1. místo.
16:03 Verstappen: „Mezi naším letošním a loňským vozem je dost odlišností, ale já se v něm cítím velmi komfortně. Ještě lépe než v tom loňském."
15:54 Hamilton na C4 dvě desetiny za jezdci Ferrari. Sainz jede momentálně simulaci závodu.
15:49 Hulk debatuje s inženýry. Popisuje jim chování vozu.
Send it, @alo_oficial! 🔥 pic.twitter.com/zrrRbgtPFh
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 25, 202315:37 Norris konečně na trati - s pneumatikami C3.
15:28 ... 1:34,450. 4 desetiny za Ferrari.
15:26 Tak pozor! Že by kvalifikační simulace? Alonso na trati s C4.
15:19 Sainz 12 tisícin za Leclercem.
15:11 Slunce začíná zapadat a jelikož máme dnes poslední den testů, jsou právě teď očekávány nejrychlejší časy.
15:06 Hamilton na směsi C3 šestý, Ztráta na Red Bull a Ferrari poměrně výrazná.
14:49 Alonso a Sainz jeli ve stejném čase na stejných pneumatikách, přičemž Alonso byl o dvě desetiny rychlejší. Ferrari ale údajně mělo více paliva v nádrži.
14:47 Hamilton jede na C3 s osobním maximem v prvním sektoru.
14:45 Alfa Romeo dokončila opravy a Bottas znovu krouží na trati.
George Russell lays down some rubber 😮💨#F1 #F1Testing @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/ITvj80UVIO
— Formula 1 (@F1) February 25, 202314:35 Britští novináři se snažili odchytit Jamese Keye - technicklý ředitel McLarenu ale rozhovor odmítl.
14:31 Další problémy u McLarenu? Na přední části Norrisova vozu se intenzivně pracuje. Brit odjel odpledne jen třináct kol.
14:26 Horner: „Soustředíme se na sebe. Jsme s autem v rozumných mezích. Vyzkoušeli jsme spoustu věcí a soustředíme se hlavně na zpětnou vazbu od pilotů. Časy nemá cenu posuzovat. Nevíme, jaký program zvolily ostatní týmy."
14:17 Alonso jde na sedmé místo.
14:07 Hamilton 1:38,455- Zůstává šestnáctý. Pérez jde na třetí místo s pneumatikami C3 (1:31, 714).
13:58 Norris mimo trať. Vůz však nepoškodil.
Comienzan a rociar de parafina al AlphaTauri.#F1 #F1Testing 🇧🇭 pic.twitter.com/us4JGuwRfH
— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) February 25, 202313:39 Podle některých novinářů přímo na místě mohou technické problémy Alfy Romeo souviset s motorem Ferrari.
13:33 Sainzovo Ferrari je v desáté zatáčce náchylné na stabilitu zadní části. Zdá se, že pilot se s ním pere.
13:26 Senzace na obzoru? V padocku se spekuluje, že pokud by Lance Stroll nestihl začátek sezony, mohl by jej nahradit Sebastian Vettel.
13:22 Na trati je zatím jen Esteban Ocon.
13:15 Pokračujeme
12:15 Začíná hodinová přestávka na oběd.
pic.twitter.com/VYEbIUpRzH
— Formula 1 (@F1) February 25, 202311:54 Hustý provoz... Kromě Bottase všichni na trati.
11:47 Pomalu se nám blíží obědová přestávka. Dočkáme se ještě nějakých rychlých časů?
11:41 De Vries 1:38,244.
11:36 Albon na pneumatikách C4. Zřejmě tak můžeme čekat rychlý čas.
11:28 Drugovich předvádí celkem konzistentní stint. Vypadá to, že Aston Martin má opravdu slušnou formu.
11:23 Alfa Romeo začíná se zkoumáním Bottasova porouchaného vozu.
11:14 U McLarenu přiznávají, že minimálně na začátku sezony velkých věcí nedosáhnou. Šéf týmu Andrea Stella prozradil, že britská stáj zápolí s nedostatečnou aerodynamickou efektivitou. Věří však novým dílům, které McLaren chystá pro první závody.
11:09 Bottasův vůz je odklizen. Pokračujeme.
10:57 Máme tu druhou červenou vlajku. Bottasova Alpha Romeo zastavila na trati v osmé zatáčce. Jedná se prý o problém s převodovkou.
10:50 Piastri znovu na trati. S ním jezdí také Leclerc, Russell, Drugovich, Gasly, Hülkenberg, Bottas a De Vries.
10:15 Piastri si dává pauzu, je z vozu a mechanici stále pracují na jeho autě. Tým však vydal prohlášení, že se jedná o drobnou závadu, kterou hodlají co nejrychleji opravit.
10:01 Russell a Hülkenberg zkoušejí simulaci závodu.
9:50 V garáží pouze Gasly a Piastri. U McLarenu se potýkají s problémem na kolech. Na čele stále Ferrari. Zlepšil se Drugovich.
9:35 Aston Martin mění zadní křídlo. Zatím na čele se zlepšuje Pérez, ale také Leclerc. Ten zajel čas 1:31,024 min.
9:26 Na trati se opět jezdí, Russell zlepšil svůj čas, nicméně potom na to šlápl Leclerc a zejel 1:31,164 min na sadě C4.
9:16 Na trati pouze Gasly, Hülkenberg a Piastri.
9:11 Russell zajíždí nejrychlejší čas testů, 1:31,564 min na sadě C5. Brit už zajel 18 kol. Druhý je Leclerc s Ferrari, třeří Gasly s Alpine.
9:01 Hodina testů za námi a Albon zajíždí první měřené kolo. Jeho Williams už ujel 15 kol, ale měřený čas má až nyní, 1:40,908 min.
8:57 Mecedes poprvé zkouší sadu C4 a Russell hned zajíždí čas 1:31,707 min!
8:50 Red Bull, respektive Pérez, jde do čela s časem 1:33,167 min. Mexičas má na svém kontě zatím 13 kol.
8:44 Piastri dostal hodiny, ale hned pokračoval dál. Do čela jde opět Hülkenberg s časem 1:33,329 min.
8:33 Na čele se to mění. Nejprve se zlepšil Gasly, který o 0,005 předčil čas Hülkenberga, ale po chvíli už jde do čela Leclerc a nakonec Russell s časem 1:33,685 min.
Gleaming in the desert sun. ✨#F1Testing | @portoseguro pic.twitter.com/PIi4SaWSyU
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 25, 2023
8:22 A jak zatím hodnotí testy nový šéf Ferrari, Frederick Vasseur? "Zatím dobré. Testování je vždy intenzivní, ale je to ok. Je těžké získat jasný obrázek, protože ohledně ostatních jsme trošku slepí, ale pořád máme kde se zlepšovat," uvedl pro SkySports.
8:17 Hülkenberg na to šlápl a dostal se do čela, čas 1:33,690 min. Měřený čas zatím zajelo 6 pilotů.
8:15 Nejrychlejší čas zatím dnes zajel Piastri a hodnotu 1:35,689 min. Ferrari řeší problém s DRS na voze Leclerca, které se špatně otevíralo.
The last day of #F1Testing is here 👊😎 pic.twitter.com/zbHFqEpZuG
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 25, 2023
8:09 A je tu brzká červená vlajka! Senzor na Pérezově voze upadl. Traťoví komisaři se o to však postarali a během minuty se může pokračovat.
8:08 Po pár minutách už vyjelo na trať všech deset vozu!
8:03 Jako první na trať vyrazil Drugovich, kterého následoval Bottas, Piastri, Pérez, De Vries a Albon.
8:02 U McLarenu zatím nejsou spokojeni. Vedení týmu se nechalo slyšet, že má připravenu řadu novinek, ale zároveň netuší, jak na tom reálně budou v prvním závodě. Přiznávají však, že překvapení příliš nebyli a že některé jejich cíle se jim nepodařilo splnit.
When it’s your turn to drive ☕️#VB77 #F1Testing @alfaromeof1 pic.twitter.com/mdNNR3z76I
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) February 25, 2023
8:00 Začínáme! První dva dny svou rychlost ukázal Max Verstappen s Red Bullem, akčoliv včera jeho čas překonal Zhou. Hodně se také hovořilo o problémech Mercedesu. Jak to bude vypadat dnes?
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.