Závodní pilot Aston Martinu kvůli nehodě přijde o předsezónní testy v Bahrajnu - jedinou příležitost, kdy si je možné vyzkoušet nové monoposty na závodních pneumatikách Pirelli bez omezení ujeté vzdálenosti.
Kanaďan se sice již svezl v novém voze AMR23, šlo však jen o základní test funkčnosti systému v rámci natáčecího dne, kdy mohl použít pouze speciální pneumatiky, na kterých se během roku nezávodí.
Jako ostatní spoléhal na třídenní předsezónní testy v Bahrajnu, kdy se piloti můžou více sžít s novou technikou. Tento rok na rozdíl od předchozích sezón je v plánu pouze jediný test, absence proto může být citelnou nevýhodou.
Stroll tyto testy bude muset tento týden od 23. do 25. února vynechat kvůli "drobnému" incidentu, při kterém si přivodil zranění, jež mu neumožní usednout do vozu.
Wishing you a speedy recovery, @lance_stroll. 💚 https://t.co/f2OerRKWis
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 20, 2023"Hej chlapi, měl jsem nešťastnou nehodu, když jsem trénoval na kole v rámci přípravy na sezónu. Jsem odhodlaný dostat se zpět do auta a moc se těší na novou sezónu s týmem. Jsem motivovaný k tomu, abych se co nejdříve odrazil zpět od této překážky," uvádí 24letý pilot.
Sezóna začíná prvním závodem 5. března v Bahrajnu, Aston Martin nyní vyhodnocuje své možnosti. Většinu práce zřejmě převezme nová posila Fernando Alonso, tým ale možná dá šanci i někomu jinému.
Rezervní pilot Stoffel Vandoorne nebude k dispozici, protože se bude připravovat se stájí Penske v Kapském Městě na závod Formule E. Na simulátoru už trénuje šampion Formule 2 Felipe Drugovich. Bude právě do něj Aston Martin investovat a připravovat si jej jako zálohu, pokud by se Stroll nedal do 1. závodu do pořádku?
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.