Fernando Alonso bude od sezony 2023 závodit pro Aston Martin. V kokpitu tmavě zeleného vozu bude jeho týmovým kolegou Lance Stroll, syn majitele a jezdec, který není mezi ostatními závodníky příliš oblíbený.
Lance má nálepku platiče nebo také arogantního a rozmazleného fracka. Řada pilotů o něm říká, že při jízdě nepoužívá zpětná zrcátka. A tak bychom mohli pokračovat. Rovněž Alonso měl na trati s mladým Strollem několik konfliktů. Stačí si vzpomenout na loňskou GP USA v Austinu po které se Španěl nechal slyšet, že nechápe, co Stroll ve Formuli 1 pohledává. Teď se ale zdá, že vše je jinak.
„Lance je super talentovaný jezdec, který má mistrovský potenciál. Jednoho dne může vyhrát šampionát. Jeho i jeho otce znám dlouho takže vím, jaké má schopnosti. Sledovat pokroky, kterých dosahuje je velmi inspirativní. Vzpomínám si na jeho pole position v mokrých podmínkách v Turecku. Na něco takového potřebujete speciální talent," chválí Alonso Strolla.
Rodák z Ovieda zároveň dodává, že na novou výzvu v novém týmu se velmi těší . V projektu Aston Martin vidí podle svých slov velký potenciál a zanícení všech zainteresovaných. Aston Martin prý může během několika let zaútočit na mistrovský titul.
„Tým chce být úspěšný. To je lákadlo pro každého jezdce. Když vidíte investice do zařízení, do nové továrny, motivuje vás to. Jste si vědomi nastoupené cesty a chcete přispět svým dílem. Chcete být součástí úspěšné značky a napsat další kapitolu její pozoruhodné sportovní historie. Aston Martin je ve světě motorsportu legenda," dodává Alonso.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.