Fernando Alonso bude od sezony 2023 závodit pro Aston Martin. V kokpitu tmavě zeleného vozu bude jeho týmovým kolegou Lance Stroll, syn majitele a jezdec, který není mezi ostatními závodníky příliš oblíbený.
Lance má nálepku platiče nebo také arogantního a rozmazleného fracka. Řada pilotů o něm říká, že při jízdě nepoužívá zpětná zrcátka. A tak bychom mohli pokračovat. Rovněž Alonso měl na trati s mladým Strollem několik konfliktů. Stačí si vzpomenout na loňskou GP USA v Austinu po které se Španěl nechal slyšet, že nechápe, co Stroll ve Formuli 1 pohledává. Teď se ale zdá, že vše je jinak.
„Lance je super talentovaný jezdec, který má mistrovský potenciál. Jednoho dne může vyhrát šampionát. Jeho i jeho otce znám dlouho takže vím, jaké má schopnosti. Sledovat pokroky, kterých dosahuje je velmi inspirativní. Vzpomínám si na jeho pole position v mokrých podmínkách v Turecku. Na něco takového potřebujete speciální talent," chválí Alonso Strolla.
Rodák z Ovieda zároveň dodává, že na novou výzvu v novém týmu se velmi těší . V projektu Aston Martin vidí podle svých slov velký potenciál a zanícení všech zainteresovaných. Aston Martin prý může během několika let zaútočit na mistrovský titul.
„Tým chce být úspěšný. To je lákadlo pro každého jezdce. Když vidíte investice do zařízení, do nové továrny, motivuje vás to. Jste si vědomi nastoupené cesty a chcete přispět svým dílem. Chcete být součástí úspěšné značky a napsat další kapitolu její pozoruhodné sportovní historie. Aston Martin je ve světě motorsportu legenda," dodává Alonso.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.