Lewis Hsmilton a George Russell absolvují u Mercedesu druhou společnou sezonu. Mnozí přitom očekávají eskalaci napětí mezi oběma piloty.
Zvláště pokud Stříbrné šípy postaví vůz schopný bojovat o mistrovský titul, což rozhodně nelze vyloučit. Navíc Russell dokázal v celkovém pořadí šampionátu Hamiltona loni porazit, což sedminásobný šampion určitě nebude chtít nechat jen tak.
Toto Wolff ale vyostření vztahů mezi oběma jezdci rázně vylučuje. „Nikdy jsem to nedovolil a ani nedovolím. Dynamika mezi jezdci záleží na tom, jak ji nastaví vedení týmu. Hlavní je, že oba jezdci se návzájem respektují po sportovní i lidské stránce. Proto jsme v dobré výchozí pozici," říká Wolff.
A pokračuje: „Mezi jezdci může vzniknout rivalita, ale důležité je, abychom ji udrželi v přijatelných mezích. Postarám se o to. Lewis je společně s Michaelem Schumacherem nejlepší jezdec všech dob. George je nesmírně talentovaný. Myslím, že v roce 2023 budou na stejné výkonnostní úrovni."
Otázkou tedy bude, jak dobré auto zvládne Mercedes vyrobit. Pokud rychlé, dá se očekávat, že Hamilton s Russellem zle zatopí Red Bullu, potažmo Ferrari. Vše se začneme dozvídat už prakticky za měsíc, kdy sezona 2023 odstartuje závodem v Bahrajnu. A kdo ví, třeba bude Toto Wolff po několika úvodních kláních mluvit jinak. Ostatně sezonu 2016 si všichni pamatujeme velmi dobře...
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.