Lewis Hsmilton a George Russell absolvují u Mercedesu druhou společnou sezonu. Mnozí přitom očekávají eskalaci napětí mezi oběma piloty.
Zvláště pokud Stříbrné šípy postaví vůz schopný bojovat o mistrovský titul, což rozhodně nelze vyloučit. Navíc Russell dokázal v celkovém pořadí šampionátu Hamiltona loni porazit, což sedminásobný šampion určitě nebude chtít nechat jen tak.
Toto Wolff ale vyostření vztahů mezi oběma jezdci rázně vylučuje. „Nikdy jsem to nedovolil a ani nedovolím. Dynamika mezi jezdci záleží na tom, jak ji nastaví vedení týmu. Hlavní je, že oba jezdci se návzájem respektují po sportovní i lidské stránce. Proto jsme v dobré výchozí pozici," říká Wolff.
A pokračuje: „Mezi jezdci může vzniknout rivalita, ale důležité je, abychom ji udrželi v přijatelných mezích. Postarám se o to. Lewis je společně s Michaelem Schumacherem nejlepší jezdec všech dob. George je nesmírně talentovaný. Myslím, že v roce 2023 budou na stejné výkonnostní úrovni."
Otázkou tedy bude, jak dobré auto zvládne Mercedes vyrobit. Pokud rychlé, dá se očekávat, že Hamilton s Russellem zle zatopí Red Bullu, potažmo Ferrari. Vše se začneme dozvídat už prakticky za měsíc, kdy sezona 2023 odstartuje závodem v Bahrajnu. A kdo ví, třeba bude Toto Wolff po několika úvodních kláních mluvit jinak. Ostatně sezonu 2016 si všichni pamatujeme velmi dobře...
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.