Lewis Hsmilton a George Russell absolvují u Mercedesu druhou společnou sezonu. Mnozí přitom očekávají eskalaci napětí mezi oběma piloty.
Zvláště pokud Stříbrné šípy postaví vůz schopný bojovat o mistrovský titul, což rozhodně nelze vyloučit. Navíc Russell dokázal v celkovém pořadí šampionátu Hamiltona loni porazit, což sedminásobný šampion určitě nebude chtít nechat jen tak.
Toto Wolff ale vyostření vztahů mezi oběma jezdci rázně vylučuje. „Nikdy jsem to nedovolil a ani nedovolím. Dynamika mezi jezdci záleží na tom, jak ji nastaví vedení týmu. Hlavní je, že oba jezdci se návzájem respektují po sportovní i lidské stránce. Proto jsme v dobré výchozí pozici," říká Wolff.
A pokračuje: „Mezi jezdci může vzniknout rivalita, ale důležité je, abychom ji udrželi v přijatelných mezích. Postarám se o to. Lewis je společně s Michaelem Schumacherem nejlepší jezdec všech dob. George je nesmírně talentovaný. Myslím, že v roce 2023 budou na stejné výkonnostní úrovni."
Otázkou tedy bude, jak dobré auto zvládne Mercedes vyrobit. Pokud rychlé, dá se očekávat, že Hamilton s Russellem zle zatopí Red Bullu, potažmo Ferrari. Vše se začneme dozvídat už prakticky za měsíc, kdy sezona 2023 odstartuje závodem v Bahrajnu. A kdo ví, třeba bude Toto Wolff po několika úvodních kláních mluvit jinak. Ostatně sezonu 2016 si všichni pamatujeme velmi dobře...
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.