Lewis Hsmilton a George Russell absolvují u Mercedesu druhou společnou sezonu. Mnozí přitom očekávají eskalaci napětí mezi oběma piloty.
Zvláště pokud Stříbrné šípy postaví vůz schopný bojovat o mistrovský titul, což rozhodně nelze vyloučit. Navíc Russell dokázal v celkovém pořadí šampionátu Hamiltona loni porazit, což sedminásobný šampion určitě nebude chtít nechat jen tak.
Toto Wolff ale vyostření vztahů mezi oběma jezdci rázně vylučuje. „Nikdy jsem to nedovolil a ani nedovolím. Dynamika mezi jezdci záleží na tom, jak ji nastaví vedení týmu. Hlavní je, že oba jezdci se návzájem respektují po sportovní i lidské stránce. Proto jsme v dobré výchozí pozici," říká Wolff.
A pokračuje: „Mezi jezdci může vzniknout rivalita, ale důležité je, abychom ji udrželi v přijatelných mezích. Postarám se o to. Lewis je společně s Michaelem Schumacherem nejlepší jezdec všech dob. George je nesmírně talentovaný. Myslím, že v roce 2023 budou na stejné výkonnostní úrovni."
Otázkou tedy bude, jak dobré auto zvládne Mercedes vyrobit. Pokud rychlé, dá se očekávat, že Hamilton s Russellem zle zatopí Red Bullu, potažmo Ferrari. Vše se začneme dozvídat už prakticky za měsíc, kdy sezona 2023 odstartuje závodem v Bahrajnu. A kdo ví, třeba bude Toto Wolff po několika úvodních kláních mluvit jinak. Ostatně sezonu 2016 si všichni pamatujeme velmi dobře...
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.