Haas se stal posledním týmem, který oznámil datum odhalení svého monopostu pro sezónu 2023. Kdy se nám tedy všechna nová auta představí?
Americká stáj svůj vůz ukáže již za 5 dní: v úterý 31. ledna v 15 hod jako první ze všech. Půjde však jen o ukázku nových barev, monopost VF-23 pochopitelně stále ještě není hotový - na ten si budeme muset počkat až na předsezónní test v Bahrajnu 23. - 25. února 2023.
Haas nedávno získal nového hlavního sponzora, společnost MoneyGram. Po špatných zkušenostech s nováčky tentokrát vsadí na zkušené jezdce: Kevina Magnussena, jenž loni nastoupil místo Nikity Mazepina, a Nica Hülkenberga vracejícího se po přestávce jako náhrada za příliš často bourajícího Micka Schumachera - ten se ostatně přesunul k Mercedesu, kde bude plnit roli rezervního jezdce, Haas na tuto pozici angažoval Pietra Fittipaldiho.
Loni díky Magnussenovi získal Haas své první pole-position, sezónu zakončil na osmém místě mezi konstruktéry. "Stále působí jako stejný tým, jde však o velmi dynamickou věc. Hodně věcí se v něm změnilo. Myslím, že šlo o loni o velmi dobrý rok pro určitý restart Haasu. Dostali jsme se zpět do bojů uprostřed pole, vyhráli kvalifikaci. Snad to celý tým nakopne a potvrdí naděje v to, že jsme zpět ve hře a že máme jasnou budoucnost," komentuje dánský pilot.
The wait is almost over 👀 See our 2023 livery for the first time next Tuesday!🇺🇸 9am (ET) | 🇬🇧 2pm (GMT)#HaasF1 #MoneyGramDrivesYou pic.twitter.com/2u19QQnBTu
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) January 25, 2023Prvním týmem, který by měl předvést plnohodnotnou prezentaci nového vozu, by se měl stát Red Bull, jenž chystá svou velkolepou v New Yorku 3. února. Není však jasné, zda tam stihne přivézt již šasi letošní specifikace, jen v nějaké základní verzi, nebo pouze RB18 s novým zbarvením. Přikláníme se k té druhé verzi, podobně jako to plánuje jeho dceřiná stáj.
AlphaTauri totiž chystá rovněž odhalení nového vozu v New Yorku, jen o 8 dní později. Stáj však již potvrdila, že půjde pouze o představení nových barev, aktuální vůz ukáže v danou chvíli pouze na počítačových renderech.
Williams již dopředu avizoval, že to o 5 dní dříve udělá podobně, naproti tomu Aston Martin dal jasně najevo, že 13. února ve své továrně v Silverstone svět ukáže již skutečný nový monopost AMR23. U ostatních týmů odhalujících svá auta po něm by to mohlo být podobné. Jako poslední se k tomuto kroku chystá 16. února Alpine na slavnostní akci v Londýně.
Data prezentací vozů pro sezónu 2023Haas - 31. lednaRed Bull - 3. únoraWilliams - 6. únoraAlfa Romeo - 7. únoraAlphaTauri - 11. únoraAston Martin - 13. únoraMcLaren - 13. únoraFerrari - 14. únoraMercedes - 15. únoraAlpine - 16. února
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.