Ferrari letos do role rezervního pilota F1 týmy jmenovalo dva piloty, kteří se v plnění pracovních úkolů budou střídat. Jeden z nich má již bohaté zkušenosti se závoděním, druhý je naopak nováčkem.
Tím starším ze zmíněné dvojice je Antonio Giovinazzi, jenž ve Formuli 1 závodil za Alfu Romeo, která se jej po sezóně 2021 zbavila, když se rozhodla pro zcela novou jezdeckou sestavu (Valtteri Bottas - Guanyu Zhou).
Ital si ani po jednoleté přestávce v F1 stabilní místo nenašel, letos bude závodit ve vytrvalostním šampionátu WEC ve třídě hypervozů s Ferrari 499P. Vrcholem jeho sezóny tedy bude zejména Le Mans kromě případných nenadálých záskoků ve velkých cenách za Charlese Leclerca či Carlose Sainze.
Roli rezervního pilota Ferrari plnil již loni, kdy ji sdílel s Mickem Schumacherem, jenž krom toho závodil plným časem za Haas. Syn sedminásobného německého šampiona letos přechází pod křídla Mercedesu, kde bude pokračovat jako rezervní jezdec.
O Giovinazzim se hovořilo jako o možné náhradě Schumachera u Haasu, moc se však nepředvedl v tréninku na Velkou cenu Spojených států, kde havaroval, americká stáje se nakonec rozhodla pro Nica Hülkenberga.
Jelikož v sezóně 2023 dochází hned pětkrát k termínové kolizi šampionátu WEC a F1, Ferrari se rozhodlo opět pro sdílení role rezervního jezdce - tím druhým se stává Robert Shwartzman.
Ten loni po dvou sezónách strávených ve Formuli 2 v Maranellu pracoval jako testovací a vývojový pilot týmu F1. Pravidelně se účastnil testů - naposledy po sezóně s vozem F1-75 v Abú Zabí - a před závody nastoupil také do dvou pátečních tréninků.
Rusko-izraelský pilot může díky izraelskému pasu pokračovat ve své závodní kariéře poté, co FIA ze soutěží vyloučila ruské jezdce. Nedávno také testoval v Sebringu vůz Indycar stáje Chip Ganassi Racing, své případné bližší plány pro americké soutěže v nadcházející sezóně však zatím neoznámil.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.