Ferrari letos do role rezervního pilota F1 týmy jmenovalo dva piloty, kteří se v plnění pracovních úkolů budou střídat. Jeden z nich má již bohaté zkušenosti se závoděním, druhý je naopak nováčkem.
Tím starším ze zmíněné dvojice je Antonio Giovinazzi, jenž ve Formuli 1 závodil za Alfu Romeo, která se jej po sezóně 2021 zbavila, když se rozhodla pro zcela novou jezdeckou sestavu (Valtteri Bottas - Guanyu Zhou).
Ital si ani po jednoleté přestávce v F1 stabilní místo nenašel, letos bude závodit ve vytrvalostním šampionátu WEC ve třídě hypervozů s Ferrari 499P. Vrcholem jeho sezóny tedy bude zejména Le Mans kromě případných nenadálých záskoků ve velkých cenách za Charlese Leclerca či Carlose Sainze.
Roli rezervního pilota Ferrari plnil již loni, kdy ji sdílel s Mickem Schumacherem, jenž krom toho závodil plným časem za Haas. Syn sedminásobného německého šampiona letos přechází pod křídla Mercedesu, kde bude pokračovat jako rezervní jezdec.
O Giovinazzim se hovořilo jako o možné náhradě Schumachera u Haasu, moc se však nepředvedl v tréninku na Velkou cenu Spojených států, kde havaroval, americká stáje se nakonec rozhodla pro Nica Hülkenberga.
Jelikož v sezóně 2023 dochází hned pětkrát k termínové kolizi šampionátu WEC a F1, Ferrari se rozhodlo opět pro sdílení role rezervního jezdce - tím druhým se stává Robert Shwartzman.
Ten loni po dvou sezónách strávených ve Formuli 2 v Maranellu pracoval jako testovací a vývojový pilot týmu F1. Pravidelně se účastnil testů - naposledy po sezóně s vozem F1-75 v Abú Zabí - a před závody nastoupil také do dvou pátečních tréninků.
Rusko-izraelský pilot může díky izraelskému pasu pokračovat ve své závodní kariéře poté, co FIA ze soutěží vyloučila ruské jezdce. Nedávno také testoval v Sebringu vůz Indycar stáje Chip Ganassi Racing, své případné bližší plány pro americké soutěže v nadcházející sezóně však zatím neoznámil.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.